Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-01-17, 00:29
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OPK123
Det enklaste för min egen tankeprocess hade ju också varit att komma fram till slutsatsen att Grandmannen (som jag tror var den lantlige och töntiga Eino Hiltunen) även var GM. Och att den 45-åriga finske man som A.P höll på haffa på Snickarbacken var likställd med denne person. Och att Eino själv mördades nio månader senare för att Palmes mördare (som inte många visste vem det var) skulle försvinna spårlöst från planetens yta. Hänger ihop bra med CGÖ:s kommentar på väg till den amerikanska ambassaden, att han visste vem som sköt Palme, men att det aldrig gick att ta reda på. Även vykortet, som skrevs på ett skämtsamt sätt från C.A till CGÖ skulle kunna hänga ihop bra med detta spår: ”Svinet på den andra sidan låter sig fortfarande förföras av fantombilden, men järnvägsspåret blir allt hetare. Sätt dig genast i förbindelse med Enskedemannen". Stegmordet löstes ju tack vare att Einos granne kände igen hans hund som sprang omkring längs järnvägsspåret i Hudiksvall. Som Enskedemannen a.k.a T.F skulle sagt: Det var som Cosi Fan Tutte det!

Nu tror jag dock på (minst) två personer vid mordplatsen...
Hur såg Raimo Räsänen ut? Jag hittar inga bilder på honom. Hubert Falk är ett vittne som såg en man titta bort mot Grand från en busshållplats vid 21-tiden. Han ger ett utförligt signalement av mannen.
Citera
2022-01-17, 00:31
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Hur såg Raimo Räsänen ut? Jag hittar inga bilder på honom. Hubert Falk är ett vittne som såg en man titta bort mot Grand från en busshållplats vid 21-tiden. Han ger ett utförligt signalement av mannen.

Finns bara bild tagen bakifrån. Sök på Stegsmordet.
Citera
2022-01-17, 00:34
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Jaha, den har jag sett, jag todde att det var Eino Hiltunen. Då stämmer inte Hubert Falks signalementet med Raimo.
Citera
2022-01-17, 00:38
Medlem
Citat:
Om du menar bilden där han blir gripen och förs in till häktet så tycker inte jag att det där är en mördarkandidat. Ser alldeles för ung ut, för kort och tjock.
Citera
2022-01-17, 00:40
Medlem
En Räisinen bodde på Östermalmsgatan 48. Coincidence?
Citera
2022-01-17, 00:43
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Jaha, den har jag sett, jag todde att det var Eino Hiltunen. Då stämmer inte Hubert Falks signalementet med Raimo.

Citat:
Ursprungligen postat av hatavaccinpass
Om du menar bilden där han blir gripen och förs in till häktet så tycker inte jag att det där är en mördarkandidat. Ser alldeles för ung ut, för kort och tjock.

Jo, det är den bilden. Tycker inte man kan utesluta något utifrån den bilden. Bred ryggtavla. Längden kan säkert vara över 175. Går inte att avgöra utifrån bilden. Han mördade ju EH med ett skott som i princip var identiskt med MOP, något högre upp dock och med en klenare kaliber. Han hade dock grovkalibriga vapen också.
Citera
2022-01-17, 00:45
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RufusTFirefly
En Räisinen bodde på Östermalmsgatan 48. Coincidence?

Allvar? Var fann du den uppgiften?
Citera
2022-01-17, 00:45
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Jo, det är den bilden. Tycker inte man kan utesluta något utifrån den bilden. Bred ryggtavla. Längden kan säkert vara över 175. Går inte att avgöra utifrån bilden. Han mördade ju EH med ett skott som i princip var identiskt med MOP, något högre upp dock och med en klenare kaliber. Han hade dock grovkalibriga vapen också.
Han stämmer inte in på Hubert Falks signalement. Det är inget mordplatsvittne.
Citera
2022-01-17, 00:51
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Han stämmer inte in på Hubert Falks signalement. Det är inget mordplatsvittne.

Huberts iakttagelser är väl från Grand. Jag förutsätter flera medhjälpare. RR kan ju ha släppts av med bil intill reklampelaren någon halvminut innan mordet ex
Citera
2022-01-17, 00:52
Medlem
Citat:
Allvar? Var fann du den uppgiften?

Det står några inlägg bak i tråden. Någon vänlig själ har listat alla som bodde där 1985.
Citera
2022-01-17, 00:54
Medlem
Citat:
Tycker han ser kort och knubbig ut. Inte en chans att det är en mördarkandidat. Men men, det kanske bara är en dålig bild.

När var Raimo född? Är han död?
Citera
2022-01-17, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Nu ha jag lärt mig hur man gör en spoiler. Skrev ihop alla namnen i en gemensam lista.
Alla skrivna 1985 på Östermalmsgatan 48. Alla med finska namn är födda i Finland. De övriga som jag inte skrivet var de är födda är alla från Stockholmstrakten.

Bra om du tar bort asterikserna eller åtminstone kompletterar med att lägga till bokstav som visar vad asterikserna står för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in