2022-01-08, 09:54
Medlem
Suecokids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AberKrux
haha! tack för skrattet

jag hade fönstret öppet en kväll också och satt och bongade buds och det där bubblet och hostandet går ju typ inte att ta miste på

I övrigt brukar jag stå ute och röka i mörkret på bakgården så till våren tinar det nog fram ett antal jointfimpar på gräsmattan. Tänkte köra över dom med gräsklipparen

Röker lite här och där, men såklart bäst att hålla sig ifrån folk. Finns alltid nåt ställe man kan röka på som tur är.

Det är härligt det, stå utomhus under mörkret och tända en och bara suga in stunden. Bäst på sommaren, värmen, alkohol och lite buds på det
Citera
2022-01-08, 14:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fittballepung
Jag har provat super silver haze och jag tycker dom inte var något annorlunda gentemot vad som finns på marknaden. Jävligt bra kurerade buds dock! Tycker att nordic med cans starkaste buds är 100% bättre än herbmeds.
Tror inte jag sett deras sida tidigare, Nordicmedcan.se dvs..

Kommer garanerat testa något därifrån, var i regel lite större kvantiteter från deras sida.
Typ från 12g, först tyckte jag deras priser såg höga ut men det var de ju inte.

Cbdbuds /upgradenatural tycker jag har bra priser annars.
Men man än så finns det inte labbrapporter på vissa sorter.
Vilket jag tycker intressant att ta del av

Har lite större kunskap nu kring olika genetik. Cannabis är intressant planta
kul att få kunna ta del av det på ett lagligt sätt.
Senast redigerad av Kultursprache 2022-01-08 kl. 14:46.
Citera
2022-01-08, 18:08
Medlem
Har bl.a. köpt Blackberry, Sour Diesel, Super Tangie på cbdherbalisten.se, återkommer med recensioner på allt när jag prövat dem.

Är sådan som vill testa alla (iaf de flesta) butiker och jämföra budsen. Är väldigt nöjd med diverse shoppar inrikes.

En bekant grönar scentstop också, deras svenskodlade hampa är väldigt bra att göra te/laga mat på. Extremt bra komplement speciellt nu i coronatider, sedan ha lite lyxigare buds till att vape:a.

Mår bättre utav CBD i längden, utan att få några direkta biverkningar eller så. Utmärkt som medicin, THC funkar inte att använda för mig regelbundet då jag känner att minnet tar stryk/jag hamnar i obalans(utav vissa sorter, men man vet aldrig vad man får, hade varit annorlunda om det var lagligt), då jag anser att det är främst ett bra och säkert berusningsmedel men även för svårt sjuka, t.ex. cancer och smärtpatienter men även de mentalt lidande som CBD inte funkar för.

Att använda THC är ingen fara om man gör det då och då, men att använda det hela tiden har sina nackdelar, att det är olagligt är nog den största dock. Speciellt för oss som håller oss på den lagliga sidan.

Hampa är en extremt intressant växt med brett användningsområde, finns ämnen både som passar rus(THC och dess analoger såsom d8 t.ex.) och de som är mer medicinskt lämpade (CBD, CBN, CBG, CBC osv).

Finns vetenskapligt stöd till att CBD stoppar det milda coronaviruset.
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2022-01-08 kl. 18:17.
Citera
2022-01-13, 02:16
Medlem
Update: Alla dem tre var riktigt bra. Väldigt klibbigt och fräscht. Smakade, luktade otroligt gott, kändes bra i lungorna med vapen. Vissa andra få extremt torra buds känns lite sämre i lungorna tycker jag, men det gäller nog inte rökning(och eftersom jag är inte rökare kan jag inte se om det är så) utan enbart vape.
Sour Diesel luktade surt och väldigt nice, Super Tangie och Blackberry smakade likt vanlig cb med släng av CBD hampa och sin egna touch. Precis som bra buds ska vara.

Levererades extremt profisionellt, kundservice var jättebra. Butiken gjorde väldigt bra intryck och rekommenderas starkt.

Super Tangie, Blackberry, Sour Diesel får 5/5 från mig.
Citera
2022-01-13, 02:22
Medlem
FashionMonsters avatar
Har rökt CBG-hasch som hade väldigt starkt lugnande effekt, starkare än sativa hasch på kroppen.
Gräs sorterna är ett underbart alternativ till cigaretter som gör jobbet man vill få från tobak, lite lugn och tålamod att sitta stilla och titta på ett serie-avsnitt, svårt med mina ASD-tendenser när rastlösheten vill scrolla facebook (beroende)... då hjälper CBD gräs att fokusera på en och samma sak, bra, lite dyrt och det tar ju slut för man röker det typ som cigg.

Prata med chefen i telefon, märker inget med CBD produkter, går ej röka sig retarded på - man är helt stilad bara en skön naturlig lätt lugnanade buzz.
Men vissa hasch, typ 4 kief hasch gav en rejäl påverkan, dom positivaste och tydliga sidorna av att röka skrap är väl att jämföra med.
Senast redigerad av FashionMonster 2022-01-13 kl. 02:27.
Citera
2022-01-13, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Update: Alla dem tre var riktigt bra. Väldigt klibbigt och fräscht. Smakade, luktade otroligt gott, kändes bra i lungorna med vapen. Vissa andra få extremt torra buds känns lite sämre i lungorna tycker jag, men det gäller nog inte rökning(och eftersom jag är inte rökare kan jag inte se om det är så) utan enbart vape.
Sour Diesel luktade surt och väldigt nice, Super Tangie och Blackberry smakade likt vanlig cb med släng av CBD hampa och sin egna touch. Precis som bra buds ska vara.

Levererades extremt profisionellt, kundservice var jättebra. Butiken gjorde väldigt bra intryck och rekommenderas starkt.

Super Tangie, Blackberry, Sour Diesel får 5/5 från mig.

För mig:

BlackBerry: 5/5
Billy Kimber: 5/5

Snabbt leverans!
Bra support!
Bästa kvalitet på cbds så!

https://herbalistcbd.se/ stort hjärtat <3
Citera
2022-01-13, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FishCat
För mig:

BlackBerry: 5/5
Billy Kimber: 5/5

Snabbt leverans!
Bra support!
Bästa kvalitet på cbds så!

https://herbalistcbd.se/ stort hjärtat <3
Har inte testat dem där men slår ett slag för ninja fruit från naturexpressen det är dem finaste cbda budsen jag testat. Luktar o smakar iprincip som cali weed.
Vet inte hur många av er som röker dagligen thc men helvete vad man börjar drömma när man röker cbd om kvällarna! 😅
Citera
2022-01-14, 16:52
Medlem
AberKruxs avatar
Teströker en engångs CBD prefilled vape nu. 40% CBD står det på lådan. KushVape heter den och skall ge ungefär 200 drags.
Smaken är mest kemisk som om man rökte något från en burk i ett garage. Det skulle kunna komma ur en färgburk kan jag tänka mig att det smakar lite lätt som.

Då jag rökt budsen och haschet har det smakat väldigt gott. Detta har inte smaken riktigt med sig men jag tänkte utvärdera om det ger den lugnande effekten. Vape-"pennan" är mycket liten och diskret så den är väldigt bra att ha med sig om det skulle fungera.

Då jag röker budsen eller hashet känner jag av det efter första hiten, det gör jag inte med denna.

Jag tänkte läsa lite mer på forumet, röka och surfa lite så återkommer jag om ett tag med lite mer recension om jag inte somnat framför tv'n.

Edit: Nu har jag rökt en stund och surfat lite. Nu börjar det kännas av. Efter 4-5 hits så har min hjärtklappning försvunnit och jag känner mig avslappnad. Det är liksom ett lugn i hjärnan och axlarna känns lite tunga.

Effekten är helt ok men budsen och haschet ger en mycket kraftigare effekt. Dessa skulle jag rekommendera att ha då man inte vill få aska eller inte ha mörjlighet att ha pipa och hasch med sig t.ex.
Det som talar för dessa är att de är smidiga och väldigt diskreta och man kan röka dem inomhus då de inte sotar.
Senast redigerad av AberKrux 2022-01-14 kl. 17:27.
Citera
2022-01-14, 19:58
Medlem
AberKruxs avatar
Vill uppdatera lite kring vape'n jag testade i inlägget ovan.

Fick en hemsk hosta i efterhand av den som verkar sitta i.

Uppdaterar mitt omdöme till att gå på buds och hasch och undvik dessa prefillda. Den gav en mild effekt men med tanke på biverkningen och den dåliga kemiska smaken måste jag säga undvik nu i efterhand.

Inte värt pengarna.
Senast redigerad av AberKrux 2022-01-14 kl. 20:02.
Citera
2022-01-16, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AberKrux
Vill uppdatera lite kring vape'n jag testade i inlägget ovan.

Fick en hemsk hosta i efterhand av den som verkar sitta i.

Uppdaterar mitt omdöme till att gå på buds och hasch och undvik dessa prefillda. Den gav en mild effekt men med tanke på biverkningen och den dåliga kemiska smaken måste jag säga undvik nu i efterhand.

Inte värt pengarna.

Köp en bra vape för buds istället t.ex pax 2 eller 3. I en sådan kan du vape'a både buds och hasch. Även koncentrat om du skulle vilja det.
Citera
2022-01-16, 17:28
Medlem
AberKruxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NationalTreasure
Köp en bra vape för buds istället t.ex pax 2 eller 3. I en sådan kan du vape'a både buds och hasch. Även koncentrat om du skulle vilja det.

Tack för tipset.
Hur blir smaken av haschet och budsen i vape'n?

Jag tycker om smaken och lukten som blir då jag röker det i min pipa. Det ger mig en hemtrevlighetskänska

Jag rökte lite Charas 20% CBD nyss, riktigt bra som vanligt. Stressen försvann och tankarna rensades. Blev helt tom i tankarna. Precis det jag ville.

Blev så godissugen också då jag rökt, ska ta lite godis och chips nu och surfa och titta på dom där vape'arna och beställa hem lite mer hasch

Röker ni andra ikväll också? Vad röks?
Citera
2022-01-16, 17:36
Medlem
ZugMaskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallemannen
Jag börjar. Jag har testad både CBG-hash och CBD-hash nu. CbD funkar superbra, men CBG verkar inte göra något alls. Är det någon som inte upplever det så? Hur är de isåfall? Vet inte riktigt vad jag skall förvänta mig.
Så du menar att 100% cbd (utan spår av thc) skulle ”funka”? Funka hur då menar du? Äter man den, vejpar den, eller intar i form av cbd olja så är den bra för hälsan ja, men du blir ju noll rus. Jag ger cbd olja till mina barn. Har du blivit bäng av cbd så innehåller det thc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in