• 1
  • 2
2022-01-16, 08:34
Medlem
Lars-Erik och hans fru drömde om ett pensionärsliv med guldkant och slog till på en husbil i
lyxklassen. De betalade över två miljoner kronor för sin nya KABE Travel Master Imperial,
ett köp som de bittert kommit att ångra.

Lars-Erik har erbjudit ÅF: Fritidscenter att köpa tillbaka bilen för mindre än jag köpte den för.
Men det vill de inte, och de vill inte ge mig en ny, säger Lars-Erik, som nu har anlitat en advokat.

https://www.expressen.se/gt/lars-eri...ll-en-mardrom/
Citat:
Vill häva köpet
Lars-Erik räknar upp det ena felet efter det andra.
Ljudanläggningen gav ifrån sig ett dunkande ljud, vi hade massor av elfel, vatten läckte ut på golvet från vattentanken, motorhuven var skev, jalusin till vindrutan levde sitt eget liv och när jag mätte bilen upptäckte jag att det skilde tolv millimeter mellan den ena och den andra sidan. Ett underrede från Mercedes är inte snett, men husbilskroppen är det. Han har fler anmärkningar, och av en verkstadslista från KABE framgår det att tillverkaren har gjort mängder av justeringar och uppdateringar av mjukvaran. Husbilen har stått på verkstad i närmare två av de nio månader som den varit i paret Johanssons ägo. Och faktum är att den står där än – Lars-Erik har vägrat att hämta ut den.

Är detta bra agerande av en återförsäljare och
vad hände med själva kundvården?
Senast redigerad av SKIL 2022-01-16 kl. 09:07.
Citera
2022-01-16, 08:48
Medlem
Det framgår ju tydligt i artikeln, där återförsäljaren uttalar sig. Dom har ju inte behövt betala något alls för alla justeringarna, så varför kritiken?
Citera
2022-01-16, 09:05
Medlem
Kanske ett måndagsexemplar av denna
KABE Travel Master Imperial 810 som bara kostar 2 096 000 kronor

Citat:
Säljarsnackisen Tommy: Om man ska få tillbaka pengarna så måste det vara fel på produkten,
men det är det inte i det här fallet. Kosmetiska förändringar ja ..
Citat:
Lars_Erik säger: Vi har haft husbilar förut, men det som är speciellt med den här är att den
är byggd på ett underrede från Mercedes. Jag har jobbat med fordon i hela mitt liv och i mina
ögon borgar det för kvalitet, säger Lars-Erik.
Citat:
Husbilen har stått på verkstad i närmare två av de
nio månader som den varit i paret Johanssons ägo

https://www.kabe.se/se/husbilar/impe...mperiali810lqb
Senast redigerad av SKIL 2022-01-16 kl. 09:09.
Citera
2022-01-16, 09:05
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKIL
Lars-Erik och hans fru drömde om ett pensionärsliv med guldkant och slog till på en husbil i
lyxklassen. De betalade över två miljoner kronor för sin nya KABE Travel Master Imperial,
ett köp som de bittert kommit att ångra.

Lars-Erik har erbjudit ÅF: Fritidscenter att köpa tillbaka bilen för mindre än jag köpte den för.
Men det vill de inte, och de vill inte ge mig en ny, säger Lars-Erik, som nu har anlitat en advokat.

https://www.expressen.se/gt/lars-eri...ll-en-mardrom/

Är detta bra agerande av en återförsäljare och
vad hände med själva kundvården?

Lars-Erik är en klassisk mardrömskund som letar fel överallt för att försöka "pruta" i efterhand.

Har stött på typen - vidriga människor.
Citera
2022-01-16, 09:08
Medlem
Facades avatar
Den har varit på verkstad i 2 månader.
Det är inte hela världen.

Surt när man lägger ned 2 miljoner och så är det en massa fel men samtidigt så är allting åtgärdat så vad är problemet?
Grinig kund som ångrar sitt köp.
Citera
2022-01-16, 09:12
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det framgår ju tydligt i artikeln, där återförsäljaren uttalar sig. Dom har ju inte behövt betala något alls för alla justeringarna, så varför kritiken?
Köper du en rak pinne så kan du förvänta dig att den är rak, ungefär så lyder kritiken.

Fukt i en husbil är inget man vill ha. Är det fel från början och de "reparerar" detta så finns risken att man låser in fukten, med följd att man har en husbil värd 25% av utgångsvärdet. En rätt oacceptabel förlust enligt mig. Skulle också be om att häva köpet. Mest för jag inte skulle ha råd. Det verkar inte dem heller ha...
Senast redigerad av psykoshippien 2022-01-16 kl. 09:15.
Citera
2022-01-16, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Lars-Erik är en klassisk mardrömskund som letar fel överallt för att försöka "pruta" i efterhand.

Har stött på typen - vidriga människor.

De har hamnat i konflikt ..

Men trist ändå, lägga 2 millar för en sprillans husbil och köra in
den på verkstaden i 2 månader precis efter köpet
Citera
2022-01-16, 09:17
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKIL
De har hamnat i konflikt ..

Men trist ändå, lägga 2 millar för en sprillans husbil och köra in
den på verkstaden i 2 månader precis efter köpet

Köparen har ägnat dessa två månader åt att "hitta" fel att anmärka på.

Det ligger en strategi bakom detta, tro mig.
Citera
2022-01-16, 10:33
Medlem
Aigiss avatar
Man får väl börja ta ut en parkeringsavgift så kommer nog Lars-Erik som minsann haft husbil förr, arbetat med fordon hela livet och vet att Mercedes borgar för kvalitet, hämta ut sin skitbuss så han och frugan kan kuska runt och grilla flintastek drickandes lådvin och långburk.

Gissar att Lars-Erik bränt alla sina stålar på börsen alternativt en kryptoscam men inte vågar berätta det för frun.
Citera
2022-01-16, 12:16
Medlem
Var husbilen verkligen ny? Låter som säljaren krockat med den om det skiljer 12 mm i längden på höger och vänster sida.

En ny husbil för så mycket pengar skall ta mig fan vara felfri och inte behöva stå på verkstad i flera månader.
Tycker de skall begära skadestånd för att säljaren försökt lura kunden o pracka på dem en bil som egentligen är en påse med skit. Dåliga säljare skall bestraffas.
I dagsläget så kommer de alltid undan med som mest att de tar tillbaka fordonet o gör avdrag för att den numera är begagnad.

Man skall inte behöva besikta en ny vara, den skall vara felfri från början.
Hoppas köparen vinner och får tillbaka sina pengar.
Citera
2022-01-16, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Man får nog va bra efterbliven som gubbe om man slänger 2 miljoner på ett husbilsåk. Hade lika gärna kunnat bränna upp pengarna.

Det beror ju på hur mycket pengar man har - är Leif Ivan efterbliven - hans Astoria är
mycket justare än detta KABE-junk

Du har ingen aning om hur många 100 miljoner Lars Erik har - eller inte har o har köpt på abis
Citera
2022-01-16, 13:45
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Köparen har ägnat dessa två månader åt att "hitta" fel att anmärka på.

Det ligger en strategi bakom detta, tro mig.

Köparen har ju uppenbarligen också ”hittat” ett antal fel eftersom säljaren tagit in den på verkstad och den varit där länge.

Så köparen har knappast gjort något fel i den meningen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in