Lars-Erik och hans fru drömde om ett pensionärsliv med guldkant och slog till på en husbil i
lyxklassen. De betalade över två miljoner kronor för sin nya KABE Travel Master Imperial,
ett köp som de bittert kommit att ångra.
Lars-Erik har erbjudit ÅF: Fritidscenter att köpa tillbaka bilen för mindre än jag köpte den för.
Men det vill de inte, och de vill inte ge mig en ny, säger Lars-Erik, som nu har anlitat en advokat.
https://www.expressen.se/gt/lars-eri...ll-en-mardrom/
Citat:
Vill häva köpet
Lars-Erik räknar upp det ena felet efter det andra.
Ljudanläggningen gav ifrån sig ett dunkande ljud, vi hade massor av elfel, vatten läckte ut på golvet från vattentanken, motorhuven var skev, jalusin till vindrutan levde sitt eget liv och när jag mätte bilen upptäckte jag att det skilde tolv millimeter mellan den ena och den andra sidan. Ett underrede från Mercedes är inte snett, men husbilskroppen är det. Han har fler anmärkningar, och av en verkstadslista från KABE framgår det att tillverkaren har gjort mängder av justeringar och uppdateringar av mjukvaran. Husbilen har stått på verkstad i närmare två av de nio månader som den varit i paret Johanssons ägo. Och faktum är att den står där än – Lars-Erik har vägrat att hämta ut den.
Är detta bra agerande av en återförsäljare och
vad hände med själva kundvården?