2022-01-13, 22:47
Medlem
Enneagrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gutzi
Er boken verdt å lese selv om man har sett dokumentarserien? Kenneth Fossheim står vel bak begge.

Den gir et kronologisk sammendrag av saken. Kanskje ikke opplysninger man ellers ikke kan finne. Men mye enklere enn å google i timesvis.
Citera
2022-01-13, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
nej det blir för mycket...
men å andra sidan finns det saker som inte stämmer under de sista 24 timmarna av AEF:s liv...
nej det saknas information som behövs för att se helheten...

Nei, jeg tror at middagen og teateret er autentisk. De var der.

Men hvorfor ingen vitner, ingen overvåkningssnutter.

Kan AE ha vist tydelige tegn på å ha vært utsatt for vold. At hun beveget seg, eller gikk, på en måte som avslørte at hun hadde smerter. Kan hun ha brukt solbriller, eller mørke briller, for å skjule skader rundt øynene, eller, at hun hadde grått. Eller at hun gråt.

Lignende fortellinger, eller videosnutter, vil kunne bidra til å mistenkeliggjøre TH, eller såkalt forhåndsdømme TH. Og at det er derfor det totalt mangler vitnebeskrivelser, overvåkningsbilder, osv.
Citera
2022-01-13, 22:56
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Kan AE ha vist tydelige tegn på å ha vært utsatt for vold. At hun beveget seg, eller gikk, på en måte som avslørte at hun hadde smerter. Kan hun ha brukt solbriller, eller mørke briller, for å skjule skader rundt øynene, eller, at hun hadde grått. Eller at hun gråt.

Lignende fortellinger, eller videosnutter, vil kunne bidra til å mistenkeliggjøre TH, eller såkalt forhåndsdømme TH. Og at det er derfor det totalt mangler vitnebeskrivelser, overvåkningsbilder, osv.

det är en möjlighet, men hur man än ser på det så är det ett problem att det är så mycket som är öppet här, polisen vet mycket mycket mer och mycket av det vi inte vet kommer från att Polisen har all information så de inte behöver mera informationen om det...
Citera
2022-01-13, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinnUrlig
Vi legger’n død

Ja enig i det.

Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
det är en möjlighet, men hur man än ser på det så är det ett problem att det är så mycket som är öppet här, polisen vet mycket mycket mer och mycket av det vi inte vet kommer från att Polisen har all information så de inte behöver mera informationen om det...

Ja vi vet ikke nok til å kunne sette disse brokker og biter sammen til et meningsfullt hele.

Det er ikke bare én brikke som mangler i puslespillet. Men mange.
Citera
2022-01-13, 23:23
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ja enig i det.

Ja vi vet ikke nok til å kunne sette disse brokker og biter sammen til et meningsfullt hele.

Det er ikke bare én brikke som mangler i puslespillet. Men mange.

ja det saknas väldigt många bitar, ingen tvekan om det...
Citera
2022-01-13, 23:33
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Dette er poenger jeg mener helt opplagt at politiet må være opptatt av.
Signaler om at noe med AE ikke helt var som det skulle. Hvorfor måtte f.eks.
GHH understreke at det var "god stemning" under besøket hans dagen før, i
et intervju han ga tidlig i 2019, lenge før det i det hele tatt var snakk om
muligheter for et partnerdrap? Har han sett at ting ikke var bra, og i ettertid
bevisst unngått sannheten for å ikke blande seg? At både han og "venneparet"
har en anelse, men ikke tør å "bryte isen"?
Citera
2022-01-13, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Dette er poenger jeg mener helt opplagt at politiet må være opptatt av.
Signaler om at noe med AE ikke helt var som det skulle. Hvorfor måtte f.eks.
GHH understreke at det var "god stemning" under besøket hans dagen før, i
et intervju han ga tidlig i 2019, lenge før det i det hele tatt var snakk om
muligheter for et partnerdrap? Har han sett at ting ikke var bra, og i ettertid
bevisst unngått sannheten for å ikke blande seg? At både han og "venneparet"
har en anelse, men ikke tør å "bryte isen"?

Nei, jeg vet ikke.

Kan det tenkes at GHH har forklart seg sannferdig for politiet, og så har blitt bedt om å presentere en dempet og normalisert versjon i intervju med pressen. De ubehaglige detaljene ble han pålagt taushetsplikt om. Fordi sannheten ville forsterke mistankene mot TH?

Det samme kan gjelde venneparet de var i teateret med. De fortalte en normalisert og pyntet versjon av det som skjedde, i det eneste intervjuet de ville gi.

Eller forteller de sannheten slik de oppfatter den.

Jeg er tilbøyelig til å tro at vitnene forteller sannheten til mediene også.

Med det unntaket da, dersom AE viste tydelige spor på å ha vært utsatt for vold. Solbriller, mye sminke, gråt, tydelig smertefull gange og bevegelser, osv. At de kan ha blitt pålagt å tie om det.

Edit

Jeg tror mest på at AE oppførte seg "som vanlig" den kvelden.

En annen ting, det kan være det finnes beviser eller indisier på overvåkningsbilder, som viser klær eller sko eller lignende, og som mangler i huset.

Mange menn legger ikke merke til detaljer i kvinners påkledning. TH kan ha erstattet klær, eller veske, eller sko hun hadde på seg, og som han har kastet, eller kvittet seg med, med annet tøy og utstyr som TH synes "ligner nok".

Bare en vill spekulasjon, det siste også.
Senast redigerad av kornblomst 2022-01-14 kl. 00:04. Anledning: Edit
Citera
2022-01-14, 00:06
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Nei, jeg vet ikke.

Kan det tenkes at GHH har forklart seg sannferdig for politiet, og så har blitt bedt om å presentere en dempet og normalisert versjon i intervju med pressen. De ubehaglige detaljene ble han pålagt taushetsplikt om. Fordi sannheten ville forsterke mistankene mot TH?

Det samme kan gjelde venneparet de var i teateret med. De fortalte en normalisert og pyntet versjon av det som skjedde, i det eneste intervjuet de ville gi.

Eller forteller de sannheten slik de oppfatter den.

Jeg er tilbøyelig til å tro at vitnene forteller sannheten til mediene også.

Med det unntaket da, dersom AE viste tydelige spor på å ha vært utsatt for vold. Solbriller, mye sminke, gråt, tydelig smertefull gange og bevegelser, osv. At de kan ha blitt pålagt å tie om det.

Jeg tenker også at vitnene forteller noenlunde det samme til pressen som til politiet.
Men det tilsier ikke nødvendigvis at de sier alt de tenker.

Når det gjelder ytre og synlige tegn på mishandling, trenger ikke dette å ha vært en faktor.
Men stemningsleiet hos AE kan ha fortalt en hel del. Jeg sitter igjen med et inntrykk
av at det var TH som "ledet dansen", både i taxien, og under det sosiale samværet.
Kanskje ikke så rart siden vi ikke har AE sin versjon. Men som allerede nevnt - hennes
"vesen" later til å ha en tilbaketrukket rolle denne kvelden. Hun som av svært mange
ellers blir omtalt som midtpunktet i enhver forsamling. Men her har tydeligvis TH hatt regien.
Det er hans versjon vi kjenner fra media.
Citera
2022-01-14, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enneagram
I boken om Lørenskog-mysteriet er det referert til meldingsutveksling mellom AE og en venninne. Tydeligvis var det planlagt et venninnetreff i Drammen på et senere tidspunkt. Venninna sier hun gleder seg til det. AE svarer at hun ikke har turt å fortelle det til TH ennå. Man blir trist av å tenke på at hun har vært så kontrollert og undertrykt.

Ja, det er trist læsning, at det har været sådan for AE.
Senast redigerad av rlk73 2022-01-14 kl. 08:09.
Citera
2022-01-14, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gutzi
Er boken verdt å lese selv om man har sett dokumentarserien? Kenneth Fossheim står vel bak begge.

Ja, bogen er meget bedre end dokumentaren på TV2.
Citera
2022-01-14, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
Ja, bogen er meget bedre end dokumentaren på TV2.

Ja, TV-dokumentaren var virkelig svak.

Boka er langt bedre, men er hemmet av at TH har fått lov til å forhåndssensurere
Citera
2022-01-14, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Ja, TV-dokumentaren var virkelig svak.

Boka er langt bedre, men er hemmet av at TH har fått lov til å forhåndssensurere
Enig i at Tv dokumentaren var et makkverk. Er det noen her som vet litt om MBs bakgrunn og interesser. Om hun har langvarig binding og lojalitet til th etc. Er hun emosjonell følelsesmessig eller tøff og prinsippfast. Høy risiko for th å legge sin egen framtid i hennes hender. Teh er jeg ikke helt sikker på om snakker helt sant pga forklaringsproblemene. Hvis åstedet var et eneste stort kaos må aeh blitt drept på morgenen. Denne lampeknusingshistorien tyder på kamp på liv og død og støtter ths uttalelse om at aeh var fysisk sterk og hadde levd livet ferdig. Th virket å hatt adrenalin og måtte en time i massasjestolen. Jeg tror derfor på at ting har skjedd på morgenen og da må th ha et par medhjelpere
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in