2022-01-15, 17:42
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Jeg tror dessverre tiden renner ut for politiet. Det er begrenset hvor lenge de kan styre på, uten å oppnå resultater. Dette er å regne som en drapssak, og blir derfor aldri henlagt. Men dersom det ikke kommer noe nytt nå før sommeren så blir nok dette trappet ned, for å bli hentet fram igjen dersom noe ny info dukker opp.

Jeg mener alt peker mot TH, TEH, VE og noen flere nære av disse, samt miljøet rundt RU. Men så store resusjer som brukes, er jo rart at polisen aldri oppnår gjennomslag.

En kan begynne å lure på om hun har stukket av, å lever ett godt liv en plass i verden. Men disse venninnene hennes som tidlig kontaktet politiet taler jo sterkt i mot dette også.

Stemme forfalskning, falske AE`er, parykker osv osv, synes jeg er å dra dette ut av proporsjoner.

Han er en klad fisk dene rikingen.
Dette er hva er Gone Girl plott går ut på.. Å fortelle om eksteskapsproblemer til venninner rett i forkant av å forsvinne er del av plottet. Rett i forkant fordi da vil de huske det og forklare seg for politiet.
At det er en upopulær løsning får så være. Poenget mitt er at denne løsningen burde bli etterforsket. AEH kan eventuelt være i utlandet, eller drept og skjult av noen som hadde en relasjon til henne.

At AEH kunne ha levd i et vanskelig ekteskap tviler jeg ikke på.
Senast redigerad av Legokatt 2022-01-15 kl. 17:53.
Citera
2022-01-15, 17:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nei, jeg vet jo ikke.

Men synes det er lettere å tro at en person lyver om tidspunktet vedkommende snakket med AE.

Enn at mange mennesker sammen lyver opp en middag og teaterkveld som ikke har hendt.

Sms fra AEs iPhone til HHB1 nevner jo møte med venneparet kvelden før. Men innholdet i denne sms'en kan jo også være forfalsket. For den del. Sms'en kan være sendt, men ha handlet om noe helt annet.

Det er jo et stort problem for oss som forsøker å følge saken, at vi ikke kan vite sikkert hvilken informasjon som er sann, hva som er politiets mediestrategi, og hva som TH og andre vitner har forklart og som er usant.

Det er som å forsøke å pusle sammen et puslespill, der det ikke bare mangler mange brikker, men det viser seg at brikkene som finnes tilhører flere forskjellige puslespill også.

Jeg ser ingen løsning. Men håper at politiet vet hva som har skjedd. Og at de oppklarer saken.
Ja, jeg mistenker alltid at det er noe feil ved sudokuet når jeg står fast, men det har vist seg at det løser seg når jeg har fått vridd nøtta litt.

Det er en refleks at det er andre det er noe galt ved!
Citera
2022-01-15, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Dette er hva er Gone Girl plott går ut på.. Å fortelle om eksteskapsproblemer til venninner rett i forkant av å forsvinne er del av plottet. Rett i forkant fordi da vil de huske det og forklare seg for politiet.
At det er en upopulær løsning får så være. Poenget mitt er at denne løsningen burde bli etterforsket. AEH kan eventuelt være i utlandet, eller drept og skjult av noen som hadde en relasjon til henne.

I denne saken er alt mulig.. Ditt GG plott er en så lenge like sansynlig som alle andre hypoteser.
Citera
2022-01-15, 18:43
Avslutad
Citat:

Kan det være Tinder-svindleren som har vært på ferde?

https://www.vg.no/spesial/2019/tindersvindleren/
Citera
2022-01-15, 18:59
Medlem
bajsmolns avatar
Citat:
Jeg tror dessverre tiden renner ut for politiet. Det er begrenset hvor lenge de kan styre på, uten å oppnå resultater. Dette er å regne som en drapssak, og blir derfor aldri henlagt. Men dersom det ikke kommer noe nytt nå før sommeren så blir nok dette trappet ned, for å bli hentet fram igjen dersom noe ny info dukker opp.

Jeg mener alt peker mot TH, TEH, VE og noen flere nære av disse, samt miljøet rundt RU. Men så store resusjer som brukes, er jo rart at polisen aldri oppnår gjennomslag.

En kan begynne å lure på om hun har stukket av, å lever ett godt liv en plass i verden. Men disse venninnene hennes som tidlig kontaktet politiet taler jo sterkt i mot dette også.

Stemme forfalskning, falske AE`er, parykker osv osv, synes jeg er å dra dette ut av proporsjoner.

Hvordan er VE involvert?
Citera
2022-01-15, 19:33
Medlem
Citat:

Ja, der bruges så mange ressourcer på den efterforskning, uden noget der minder om et gennembrud eller fremgang, og det tror jeg heller ikke, at de får lov at blive ved med.

Hvis der ikke snart sker en eller anden form for fremgang (også i offentligheden), så tror jeg også som dig, at der bliver trappet rigtig meget ned.

Men hvilken skandale for Norsk Politi… De har hele verdens øjne rettet mod sig i denne unikke sag, og har muligvis ødelagt livet til TH og familien uberettiget.
Senast redigerad av rlk73 2022-01-15 kl. 19:40.
Citera
2022-01-15, 19:51
Medlem
Ingen grunn til å konkludere før saken kommer frem i sin fulle bredde.
Citera
2022-01-15, 20:52
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
I denne saken er alt mulig.. Ditt GG plott er en så lenge like sansynlig som alle andre hypoteser.
La oss si at det skjedde noe i denne retningen.
Ønsker bare å hjelpe til i fall dette scenarioet stemmer.

Hvordan kan en gjerningsmann-profil se ut?

1. GM kjente AEH / hadde en relasjon til henne.

2. GM trenger kke å være en person med høy voldskapasitet, slik politiet har kommunisert. Siden plottet er basert på å sette politiet på villspor, kan GM være intellektuelt smart, ikke en voldelig person.

3. GM har fulgt med i media, og blant annet sendt kryptert e-post da politiet endrer hovedhypotesen til drap. Dette tyder også på at GM er smart.

4. GM er stolt over å ha klart å lure politiet. Han/hun er oppmerksomhetssøkende og det kan ikke utelukkes at han/hun deltar på sosiale media / forum.

5. GM kan ha et rulleblad, eller vært på kanten av loven ved ulike tilfeller.

6. GM opplevde lite eller ingen kjærlighet fra sine foreldre da han/hun vokste opp.

7. GM kan ha et hevnmotiv mot TH.

8. GM kan leve som normalt med ektefelle. Et ekteskap kan gi han/hun normaliteten som gjør personen kan holde på en hemmelighet, å leve et dobbeltliv.

9. Med tanke på krypto-opplegget er GM selvsikker og tror ikke at politiet kan løse saken basert på dette sporet.

10. GM er god på manipulasjon. Han/hun har klart å lure og manipulere både politiet og media over lang tid, noe som gir selvtillit.
Citera
2022-01-15, 22:02
Medlem
bajsmolns avatar
Citat:
La oss si at det skjedde noe i denne retningen.
Ønsker bare å hjelpe til i fall dette scenarioet stemmer.

Hvordan kan en gjerningsmann-profil se ut?

1. GM kjente AEH / hadde en relasjon til henne.

2. GM trenger kke å være en person med høy voldskapasitet, slik politiet har kommunisert. Siden plottet er basert på å sette politiet på villspor, kan GM være intellektuelt smart, ikke en voldelig person.

3. GM har fulgt med i media, og blant annet sendt kryptert e-post da politiet endrer hovedhypotesen til drap. Dette tyder også på at GM er smart.

4. GM er stolt over å ha klart å lure politiet. Han/hun er oppmerksomhetssøkende og det kan ikke utelukkes at han/hun deltar på sosiale media / forum.

5. GM kan ha et rulleblad, eller vært på kanten av loven ved ulike tilfeller.

6. GM opplevde lite eller ingen kjærlighet fra sine foreldre da han/hun vokste opp.

7. GM kan ha et hevnmotiv mot TH.

8. GM kan leve som normalt med ektefelle. Et ekteskap kan gi han/hun normaliteten som gjør personen kan holde på en hemmelighet, å leve et dobbeltliv.

9. Med tanke på krypto-opplegget er GM selvsikker og tror ikke at politiet kan løse saken basert på dette sporet.

10. GM er god på manipulasjon. Han/hun har klart å lure og manipulere både politiet og media over lang tid, noe som gir selvtillit.
Høres nesten ut som du beskriver TH selv, etter min mening
Citera
2022-01-15, 22:43
Medlem
Da har jeg kommet meg gjennom boken. Sier meg enig i at den gir en god oversikt over saken. Langt bedre enn dokumentarserien. Synd Hagen har vært inne å pirket i forkant, skulle gjerne sett den uredigerte utgaven.

Angående TEH sin aktivitet i Sloraveien 4 kvelden i forveien. AEH og TH hadde bord på Brasseriet Hansken fra klokken 17:30. Antar de drar hjemmefra 17:00. Hjemme igjen ca. 23:00. Altså borte mellom 17:00 og 23:00. Valpen er ifølge boken hjemme "noen få timer" før TEH kommer. Hvor lenge er noen få timer? Lengre enn "et par"? Om vi sier at han er der rundt kl. 20:00 skal han altså lufte og leke litt med tassen, overfylle badekaret og vaske i 90min før han drar. Tidsmessig ingen umulighet, men hvorfor så hastverk med å dra igjen? Han blir vekket av AEH kl. 09:14 dagen etter, altså var det ikke for å skynde seg i seng. Om klokken f.eks. er 22:30 vil det normale være å vente noen minutter til for å hilse på foreldrene. Kanskje var han sliten etter harde tak på badet.

TH og Kryptomannen skurrer naturligvis, både sammen og hver for seg. Du har f.eks. historien som Kornblomst nevner et par sider tilbake om to afghanske gutter og en isete Smith og Wesson Vi får håpe TH ringer politiet neste gang det dukker opp eierløse våpen i området. Eller hva med gangen han glemmer størrelsen på løsesumkravet i avhør og lurer på om det var 100 000 dollar. Og så har du Kryptomannen som skjelvende innrømmer løgn i tidligere avhør. Han innrømmer nå at de har snakket om Monero, noe TH fremdeles hevder de ikke har gjort. Samtidig hevder begge to siste møte var før sommeren 2018, mens de visstnok er observert på Futurum oktober 2018.

Også noen litt spesielle formuleringer i dagbøkene til TH; "hat er større drivkraft enn kjærlighet", "hevn smaker best når den er kald" osv. Klart, disse dagbøkene kunne TH fint destruert før politiet fikk tak i dem, så vanskelig å si hvor mye man skal legge i det som står der.

Hvorfor fikk egentlig Haris H. ny jobb? Mistet han tilliten etter nederlaget i Eidsivating lagmannsrett og negative/uprofesjonelle medieuttalelser i retning TH (samarbeidsutfordringer/"litt pjusk")?

Nedre Romerike tingrett betrakter sommeren 2020 de nye bevisene og mener det da er skjellig grunn til mistanke mot TH. Dette gir politiet rett til å ransake hyttene på Biriåsen og Kvitfjell. Hvorfor benytter ikke politiet det endrede bevisbildet til å pågripe TH på nytt?
Citera
2022-01-15, 23:22
Medlem
Her er Gutzi inne på mange interessante poenger. Ang. ransaking. Jeg tror det er lavere krav for ransaking enn til varetekt for mord. Men her kan jeg blande.
Citera
2022-01-15, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajsmoln
Hvordan er VE involvert?

Jeg har absolutt ingen holdepungter for å si at han er det😊 Men denne falske Kvitfjellturen med leiebil akkurat denne dagen vekker jo oppmerksomhet..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in