Citat:
Ursprungligen postat av
setj
Tunnan och Halmpyntet passar utmärkt ihop det finns ingen som skulle stå ut med någon av dem.
Roberto känns ju rätt anonym ändå. Något är där ju som inte riktigt stämmer eftersom han stannar hos denna tookiga kärring men vet vi egentligen så mycket om honom i övrigt?
Jag tittar ju in här i tråden med jämna mellanrum, men jag missar ju en hel del också men tycker han är rätt diffus att bilda sig en uppfattning om.
Tycker nästan lite synd om honom som sitter fast i en familj som misslyckats så hårt. Han verkar ju ialalfal kunna sköta ett jobb till skillnad från resten av familjen (möjligen undantaget Vanessa som verkar vara bättre socialt anpassad, kanske för hon brås på sin far och inte sin mor?)
Tror på teorin som lagts fram i tråden att Anna har en hållhake som skulle ställa till det för honom om han drog.
Kan ju även vara så att han faktiskt har så mycket ansvarstagande att han inser att barnen skulle gå under utan honom och hans lön? För de verkar ju inte klara sig själva. Föräldrakärlek är stark även om barnen är misslyckade...han kanske stannar för han älskar dom helt enkelt. Inte alls omöjligt. Eller så inser han att han inte blir av med just dessa barn även om han stack så situationen skulle ändå inte bli så hemskt mycket bättre så istället för att krångla med separation så biter han helt enkelt ihop.
En örfil är inte alltid fel, hustrumisshandlare är allt som oftast svin som själva borde få smaka lite våld. Men det finns definitivt en hel del fall där kärringen verkligen förtjänar det också.
Jag tror att den bästa lösningen för Roberto helt enkelt är att slappa upp henne en gång ordentligt och sätta ned foten och säga det är nog. Det hade nog Anna mått bra av i förlängningen.