2022-01-15, 22:54
Medlem
Kedoxs avatar
Janne hatar Gudmundsson va?

Annars har jag en fråga till er riktigt insnöade, vilka är de intressantaste namnen att hålla ett extra öga på som ännu ej gjort landslagsdebut (utöver Elanga)? Har vi t.ex några backunder på g
Citera
2022-01-15, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox

Annars har jag en fråga till er riktigt insnöade, vilka är de intressantaste namnen att hålla ett extra öga på som ännu ej gjort landslagsdebut (utöver Elanga)? Har vi t.ex några backunder på g

Backtalanger har jag noll koll på, men de två största talangerna i svensk fotboll just nu lär väl vara Williot Swedberg och Roony Bardghji. Williot spelar i Bajen och Roony i FC Köpenhamn.
Citera
2022-01-16, 09:42
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Förmodligen inte. Antagligen tycker han helt enkelt att Forsberg och Jesper Karlsson går före honom som yttermittfältare.
Citera
2022-01-16, 11:15
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Förmodligen inte. Antagligen tycker han helt enkelt att Forsberg och Jesper Karlsson går före honom som yttermittfältare.

Ursäkta om jag är lite trög men det var väl en gliring åt att han som ytterback gärna gör rusher högt i offensiv zon?
Citera
2022-01-16, 12:44
Medlem
Citat:

Den enda bra backtalangen jag kommer på är Ousou.
Citera
2022-01-16, 13:19
Medlem
Citat:
Har vi t.ex några backunder på g

Bland de äldre är väl Aiham Ousou närmast A-landslaget, 22 år. Det finns kanske en del som håller Ekdal(fyller 24 i år) som bättre... men jag är inte en av dom.

Sedan finns det ju yngre försvarare också, där är väl Tolinsson den som kommit längst, fyller 19 i år.
Citera
2022-01-16, 14:03
Medlem
Såg nu att Jardell Kanga är nära ett kontrakt med Leverkusen. Kanske inte riktigt lika hypad som Williot och Roony än, dock.

Brommapojkarna har en drös talanger förutom honom med som jag gissar kommer gå till större lag inom nått/några år.
Citera
2022-01-16, 14:44
Medlem
Korders avatar
Citat:

Gudmundsson har inte varit lyckad hittills i Lille, då är det svårt att slå sig in i landslaget. Visst, han borde gå före Martin Olsson ändå, men det borde ju typ alla andra svenska vänsterbackar också.
Citera
2022-01-16, 14:45
Medlem
Cajuste startar för Reims
Citera
2022-01-16, 15:20
Medlem
Steff83s avatar
Citat:

Varför skulle han "hata" en av sina gamla Halmstads-adepters son?

Han får väl se till att få tillräckligt med speltid i Lille först? Rätt rimligt va? Annars tycker jag i regel att sådana som spelar mer ska gå före såvida det inte rör sig om någon som är etablerad sen tidigare i landslaget och som man "vet var man har". Så brukar det också vara. Inget nytt under solen.

Det enda jag kan invända mot är att han nog borde iaf blivit uttagen tidigare när han var i Holland. Men då hade vi bra förspänt med spelare gjorde sitt jobb där sen innan.

Gällande Martin Olsson så får man inte glömma att han är nyttig truppspelare för sin mångsidighet. Plus att han är rutinerad och kan landslaget bra.
Citera
2022-01-16, 15:21
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursäkta om jag är lite trög men det var väl en gliring åt att han som ytterback gärna gör rusher högt i offensiv zon?
Nope. Ett påpekande att han mestadels spelar yttermittfältare, inte ytterback. Så i landslaget är det i första hand Jesper Karlsson han konkurrerar med. Vilket en hel del här verkar ha svårt att se.
Citera
2022-01-16, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Cajuste startar för Reims

Haha jäklar, det gick snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto