Citat:
Ursprungligen postat av
ingetbranick
Men jösses vilken låg nivå ni håller på det här forumet

Ja tyvärr. Har varit så ett bra tag nu. Egentligen ända sedan GeneralenAndersson klev in i forumet. Kommer inte ihåg när det var men hela förra säsongen såg ut på exakt samma sätt. Sen Rojjen också som kom in. Sen blir det inte bättre av att folk ger dessa uppmärksamhet och ibland sänker sig till deras nivå vilket man egentligen måste göra om man ska diskutera med skiten. Hade alla bara ignorerat dom hade dom försvunnit och inte tyckt det varit kul längre. Nu är det bara tjafs och fåniga påhopp/påståenden dag ut och dag in.
Citat:
Ursprungligen postat av
radiopanna
Eftersom var och varannan klubb idag ägs av företag och personer som sällan har rent mjöl i påsen tycker jag diskussionen om vilken klubb som var först med att få finansiell backning är ganska obegriplig. Studera valfri klubbs historia och ägare och det blir uppenbart att ens egen klubb och personerna bakom kulisserna sällan är moraliskt försvarbara. Att då sitta och diskutera vilken klubb som är mer äkta eller mer plast blir bara löjligt när hela världsfotbollen är helt genomkorrumperad. Det är som att sitta och försvara vilket stort bolag som helst - helt meningslöst.
Tottenham, som jag supportar, ges ofta som exempel på en klubb med engelska ägare och att det skulle vara något positivt. Men kom igen, det ägs till 85% av ett bolag som är registrerat i Bahamas som i sin tur grundades av en numera 84-årig gubbjävel som ser Tottenham som en investering. Han skiter högst troligen fullständigt i fansen och motiveras av intäkterna som varumärket genererar. Ska jag då som supporter gripa efter halmstrået att min klubb minsann ägs av en engelsman och sitta och försvara det som moraliskt bättre för att han inte råkar vara ryss eller arab?

Jo håller med. Fånigt när folk leker moralpoliser med sina klubbar. Hela Engelska fotbollssytemet är uppbygt på att privata investerare äger klubbarna och gör vad fan dom vill med den. Supportrarna har 0 och säga till om. Och i slutändan är dom ok med det. Bara se på Saudis övertagande av Newcastle. Och tro inte annat än att det sett likadant ut i andra klubbar. Har sett United fans som reagerat positivt till rykten om Saudi övertagand där från Glazer familjen. Vet inte vad om är mer äkta med en fet Mike Ashley som pissar på fansen, säljer ut arenanamn, säljer ut sig till smutsiga sponsorer från mellanöstern. Sen kan det absolut finnas grader i helvetet i ämnet. Men Liverpool ägs idag av Amerikaner. Om dom vill kan dom väl ändra arenanamn eller färg på tröjan när dom vill i princip. Supportrarna har inget och säga till om. Var väl Cardiff tror jag som fick röda tröjor när ett gäng kineser tog över. Från att ha haft blått.
Likadant med debatten om historia. Tydligen har bara klubbar som vinner titlar historia. Och dessa måste man ha vunnit vid en viss tidpunkt längre tillbaks i historien för att det ska räknas. Alla lag har en historia. Titlar och framgång avgör inte det.