2022-01-15, 17:01
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Det är heller inte fakta bara för att du säger att någonting är fakta. Hur går det för dig i vardagen?

Hittade citatet med, tog typ 1 min.

Premier league har verkligen målat in sig i ett hörn. Småklubbarna straffades, dom stora drakarna är för rutinerade för att inte dra vinning av en sån här situation.

Sa han verkligen det? Tror han är ett konstfackprojekt.
OK. Där visade du iaf vad du syftar på.

Men när du skrev ”Fair-play ligan” så antog jag att yrade om en specifik säsong, som tex 2020-21. Däremot så stämmer det 100% det jag skrev med antal tacklingar/fouls och Arsenal under de sista 15 åren.
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Till generalen som hävdar de dominerade igår!

Bollinnehav 77/23
Skott 17/3
Skott på mål 1/1
Passningar 582/95
Förväntade mål 1.12/0.56

Fortfarande ingen FAKTA 🤔
Que? Var/när hävdade jag att vi dominerade matchen i går? 🙄 Dock så förtjänade vi helt klart att vinna matchen mot Liverpool, eftersom att vi spelade med 10 man i ca. 80% av matchen - där har du fakta på bordet.
Citera
2022-01-15, 17:18
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
OK. Där visade du iaf vad du syftar på.

Men när du skrev ”Fair-play ligan” så antog jag att yrade om en specifik säsong, som tex 2020-21. Däremot så stämmer det 100% det jag skrev med antal tacklingar/fouls och Arsenal under de sista 15 åren.

Que? Var/när hävdade jag att vi dominerade matchen i går? 🙄 Dock så förtjänade vi helt klart att vinna matchen mot Liverpool, eftersom att vi spelade med 10 man i ca. 80% av matchen - där har du fakta på bordet.
Ska säga till Liverpool att ta rött efter 1 min på tors så redan nu förtjänar vi vinsten
Citera
2022-01-15, 17:21
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ska säga till Liverpool att ta rött efter 1 min på tors så redan nu förtjänar vi vinsten
Fattar ärligt talat inte vad du yrar om med det inlägget.

Dra och drick en till back med öl, istället för att yra runt här inne.
Citera
2022-01-15, 17:23
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Fattar ärligt talat inte vad du yrar om med det inlägget.

Dra och drick en till back med öl, istället för att yra runt här inne.

Dina egna ord:
Du har uppenbarligen inte ngt vettigt svar att komma med. The Gunners var det bättre laget i den här matchen, oberoende om du gillar det eller ej.
Arsenal var det bättre laget, trots att vi hade en man mindre plan i stora delar av matchen

Du är ägd 🤣
Citera
2022-01-15, 17:28
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Också har tråden spårat ur igen.
Citera
2022-01-15, 17:35
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Den är tillbaka i sitt spår imorgon 👍🏻
Citera
2022-01-15, 17:53
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Dina egna ord:
Du har uppenbarligen inte ngt vettigt svar att komma med. The Gunners var det bättre laget i den här matchen, oberoende om du gillar det eller ej.
Arsenal var det bättre laget, trots att vi hade en man mindre plan i stora delar av matchen

Du är ägd 🤣
Är lättare att diskutera politik med en 6-åring än vad det är att försöka snacka fotboll med dig. Jösses..
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Ja, Tyvärr. Fast så blir det när 60% av forumet består av medlemmar utan ryggrad som är helt historielösa och som förnekar fakta.
Citera
2022-01-15, 18:05
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Men jösses vilken låg nivå ni håller på det här forumet
Ja tyvärr. Har varit så ett bra tag nu. Egentligen ända sedan GeneralenAndersson klev in i forumet. Kommer inte ihåg när det var men hela förra säsongen såg ut på exakt samma sätt. Sen Rojjen också som kom in. Sen blir det inte bättre av att folk ger dessa uppmärksamhet och ibland sänker sig till deras nivå vilket man egentligen måste göra om man ska diskutera med skiten. Hade alla bara ignorerat dom hade dom försvunnit och inte tyckt det varit kul längre. Nu är det bara tjafs och fåniga påhopp/påståenden dag ut och dag in.

Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Eftersom var och varannan klubb idag ägs av företag och personer som sällan har rent mjöl i påsen tycker jag diskussionen om vilken klubb som var först med att få finansiell backning är ganska obegriplig. Studera valfri klubbs historia och ägare och det blir uppenbart att ens egen klubb och personerna bakom kulisserna sällan är moraliskt försvarbara. Att då sitta och diskutera vilken klubb som är mer äkta eller mer plast blir bara löjligt när hela världsfotbollen är helt genomkorrumperad. Det är som att sitta och försvara vilket stort bolag som helst - helt meningslöst.

Tottenham, som jag supportar, ges ofta som exempel på en klubb med engelska ägare och att det skulle vara något positivt. Men kom igen, det ägs till 85% av ett bolag som är registrerat i Bahamas som i sin tur grundades av en numera 84-årig gubbjävel som ser Tottenham som en investering. Han skiter högst troligen fullständigt i fansen och motiveras av intäkterna som varumärket genererar. Ska jag då som supporter gripa efter halmstrået att min klubb minsann ägs av en engelsman och sitta och försvara det som moraliskt bättre för att han inte råkar vara ryss eller arab?

Jo håller med. Fånigt när folk leker moralpoliser med sina klubbar. Hela Engelska fotbollssytemet är uppbygt på att privata investerare äger klubbarna och gör vad fan dom vill med den. Supportrarna har 0 och säga till om. Och i slutändan är dom ok med det. Bara se på Saudis övertagande av Newcastle. Och tro inte annat än att det sett likadant ut i andra klubbar. Har sett United fans som reagerat positivt till rykten om Saudi övertagand där från Glazer familjen. Vet inte vad om är mer äkta med en fet Mike Ashley som pissar på fansen, säljer ut arenanamn, säljer ut sig till smutsiga sponsorer från mellanöstern. Sen kan det absolut finnas grader i helvetet i ämnet. Men Liverpool ägs idag av Amerikaner. Om dom vill kan dom väl ändra arenanamn eller färg på tröjan när dom vill i princip. Supportrarna har inget och säga till om. Var väl Cardiff tror jag som fick röda tröjor när ett gäng kineser tog över. Från att ha haft blått.

Likadant med debatten om historia. Tydligen har bara klubbar som vinner titlar historia. Och dessa måste man ha vunnit vid en viss tidpunkt längre tillbaks i historien för att det ska räknas. Alla lag har en historia. Titlar och framgång avgör inte det.
Citera
2022-01-15, 18:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Hela Engelska fotbollssytemet är uppbygt på att privata investerare äger klubbarna och gör vad fan dom vill med den. Supportrarna har 0 och säga till om. Och i slutändan är dom ok med det. Bara se på Saudis övertagande av Newcastle. Och tro inte annat än att det sett likadant ut i andra klubbar.
Nja, inte riktigt sant. Lilla Norwich är en self-funded "familjeklubb" där Delia Smith varit majoritetsägare sen jag vet inte när, typ urminnes tider.

Dessutom fick Everton pisk idag så hoppet lever om fortsatt Premierlir.

Öppnar en bärs för det!
Citera
2022-01-15, 18:59
Medlem
Som vanligt så har Arsenal mutat FA.

De vågar ej spela viktiga matcher när deras trupp är skadad.

Å Som vanligt leder United.
Världens bästa klubblag genom tiderna.
Citera
2022-01-15, 19:17
Medlem
Alltså detta är ju den största muskandandalen i pl historia?

Arsenal har ej spelare och trupp för att klara en hel säsong å så får de en match som betyder mkt för dom uppskjuten?

Jag länkade källa på detta påstående för en månad sen men tänker ej länka ngt längre då ni skratta år mig då.
Citera
2022-01-15, 19:26
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Snackas en del i Evertom kretsar att Benitez kan ryka redan ikväll. Först lämnade Digne, och gav ganska hård kritik mot Benitez som gjorde att han inte trivdes/kände sig tvungen att lämna. En spelare som tidigare varit uppskattad i klubben. Men mest av allt är det ju resultaten som är på tok för dåliga. Oavsett hur illa skött klubben är.

De 13 senaste matcherna har innehållit en seger i Premier League. Ska inte nämna vilket lag det var som lyckades med den usla bedriften med den risken det medför. 9 förluster. Och då återstår 3 kryss. 6 poäng ned till nedflyttning. Men då har man en del matcher mot bottenkonkurrenter snart. Inte minst Newcastle. Kanske Everton vill göra bytet i god tid nu så gapet inte blir än mindre. Och idag förlorade man alltså mot just Norwich som också är där nere och är jumbo. Även om jag är kritisk mot Benitez hoppas jag han får vara kvar åtminstone en vecka till så vi får läraren mot strudenten matchen mellan Bentiz och Gerrard då Evertons nästa motståndare är just Aston Villa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in