2022-01-15, 13:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Nej. Ryssland skiter i lilla Sverige. Den här rysskräcken som svenskar har är skrattretande.
Kan bara hålla med.
Ryssarna har seglat runt i Östersjön sedan båten konstruerades..
En liten "miss" var väl -81 i Blekinge.. haha..
2022-01-15, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmythegent
Några som kanske borde vara lite svettiga är väl Litauen. Visserligen tillhör dom NATO men eftersom Kalingradområdet saknar landgräns mot Ryssland och alla transporter måste gå via just Litauen eller Polen så finns det ju helt klart en strategisk fördel att ha kontroll över Litauen. Polen drar man sig nog mer för att hitta på något mot om det nu skulle gå så långt

Ja även övriga Baltikum, sägs att Putin har ett ont öga till Estland på ett personligt plan om jag inte har fel. För Baltikums skull och för vidare stabilitet i området är det viktigt att Sverige mobiliserar ytterligare och skickar några fler kompanier till Gotland, 1 kompani à la 100 man har inte mycket att sätta emot mot en utländsk invasionsstyrka.
2022-01-15, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disputator
Efter gårdagens oväder är det nu lugnt på östersjön igen, dock verkar de fyra fartygen utanför Slite fortsatt ligga kvar.

Volgo Balt 195 fick ny ankomsttid under gårdagen och har nu även missat den, likaså har Jubilant Devotion missat sin ankomsttid. Golden Amber borde ha lättat ankar om de ska hinna till sin destination i tid. Seamarlin skulle teoretiskt kunna ligga och vänta på att vara i PRI den 19:e men det är en märklig plats och tid att ligga just där.

Ute på öppet vatten ligger Ap Argosy kvar och cirkulerar, det torde nu vara uppenbart att det är ett signal/spaningsfartyg. Jag har svårt att finna annan orsak till att cirkulera i öppet vatten med när andra söker skydd. Om man jämför hur den beter sig med t.ex. Sunny Lion som ligger utanför Tallinn och väntar på uppdrag så framgår det att Ap Argosy VERKLIGEN vill ligga på den platsen och inte nöjer sig med att driva en stund och sedan korrigera för det.

Fortuna och Katun som rimligen borde ligga nere with North Stream gick under gårdagen upp mot Ölands norra udde och har nu vänt ned igen. Finns orsak att fundera på om de var inblandade i den påstådda drönarspaningen mot Oskarshamns kärnkraftverk som skedde igår/natt.

MS Rotterdam (NATO) har saktat ned och håller nu kurs mot öppet vatten utanför södra Gotland.

Tack för ett bidragande inlägg i tråden!
2022-01-15, 13:43
Medlem
Jag har i alla fall börjat grävt upp massgravar på min tomt, när sjukhusen och kyrkogårdarna blir överfulla av krigsoffer så kommer staten att betala mig bra för att få använda sig av mina massgravar
2022-01-15, 13:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Varför har han inte invaderat Gotland för länge sen då? Det är ju inte som att han inte har haft möjlighet.

Det gör väl inte att man kan utesluta en invasion nu?
2022-01-15, 13:45
Medlem
Nu borde Svenska regeringen slå till och avliva ryska femtekolonnare i Sverige och stänga ned de ryskstödda medierna i Sverige
2022-01-15, 13:52
Medlem
vetenskapspartiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeepYourHeadUp4
Det är väldigt relevant att påminna människor om vilka i Sverige som så sent som för ca 5 år sedan deklarerade att man förespråkar ett sk ”icke-vålds försvar”.

Finns gott om folk som förespråkar det även idag, mot allt bättre vetande. Det största hotet mot svenska folkets friheter finns dock inom landet och stavas kommunism.
2022-01-15, 13:53
Medlem
ProtonPrinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsanhoppsans1
Nej nej, muslimerna i Ryssland skulle aldrig våga..

https://en.wikipedia.org/wiki/Beslan_school_siege

https://en.wikipedia.org/wiki/Moscow_theater_hostage_crisis

https://en.wikipedia.org/wiki/2017_Saint_Petersburg_Metro_bombing

https://en.wikipedia.org/wiki/Metrojet_Flight_9268

Hela hans Ryss fantasi faller nu, komedi på hög nivå.
2022-01-15, 13:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KeepYourHeadUp4
Ja även övriga Baltikum, sägs att Putin har ett ont öga till Estland på ett personligt plan om jag inte har fel. För Baltikums skull och för vidare stabilitet i området är det viktigt att Sverige mobiliserar ytterligare och skickar några fler kompanier till Gotland, 1 kompani à la 100 man har inte mycket att sätta emot mot en utländsk invasionsstyrka.

Jag har frågat tidigare i tråden men inte fått något svar. Hur många man kan de ryska skeppen innehålla, någon som vet?
2022-01-15, 13:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZodiacX
Ingen panik nu ni där uppe i Nordic...Era Svenska HBTQ feminist soldater kommer kämpa för sina liv för att skydda er.
Ryssen kommer springa hem igen på skakiga ben när dom ser Svenska soldater beväpnade med Pride flaggan.

#fjantlandsverige
Herregud jag litar inte en sekund på att transvestit och bögmilitären där i stockholm och gotland kan försvara landet. allt är propaganda. Man ska vifta med regnbågsflaggor och smeka bögar och transvestiter. Ledaren i militären är tom med och går i bögparaden och har midsommarkrans på sig.

Snälla vakna upp gott folk. Militären är ingen militär det är ett kulturevenemang.

Ska feministerna ligga i skyttegravar och möta ryssen? Snälla hoppas ni förstår vad jag menar
Senast redigerad av flytthjalp 2022-01-15 kl. 14:01.
2022-01-15, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Är det vaccinfolket som är igång nu igen? Media bytte fot från pandemin til Ryssland och ni följde efter som en skock med dumbommar som man kan lura i vad som helst. Det är NATO som hetsar mot Ryssland, inte tvärtom.

Jag kan hålla flera saker i huvudet samtidigt

Oavsett vem som hetsar mot vem så hamnar just nu Sverige i kläm och det kan i värsta fall drabba oss alla på personlig nivå, oavsett om vi pratar om krig eller Covid restriktioner.
2022-01-15, 14:00
Avslutad
Ska bli jäkligt intressant att följa Flashbacks rysstroll.

Diktatorn har något stort på gång nu. CCP kastade ju ut "fredsalliansen" (aka. de vodkaplundrande ryska fallskärmsjägarna) från Kazakstan, så nu måste Putler hitta på nya hyss för att blidka sitt folk. Roligt att se drönare över våra kärnkraftverk också.
Senast redigerad av löktårta 2022-01-15 kl. 14:02.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in