2022-01-15, 12:48
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Finns så klart hur mycket som helst om detta om man vill fördjupa sig. Men det vill ni uppenbarligen inte så då är det ju relevant att länka lättfattliga texter.
Det är inte relevant att länka till en text som inte svarar på frågan
Finns det några intressanta källor att läsa som beskriver att en person som är isolerad från all kontakt med omvärlden ändå blir sjuk?
Citera
2022-01-15, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Så vad tror du händer om alla lätt covid-sjuka börjar gå till sina arbeten?

Att tågen börjar gå igen?
Citera
2022-01-15, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Jag var kaxig som du fram till 1993 när jag fick känna effekten av en influensa. Visst de kan bli milda men det jag då upplevde vill jag föröka undvika fler gånger. Aldrig före 1993 jag hade en tanke på vaccin mot influensa för sådant ansåg jag då bara tillhöra äldre svaga.

Nu fick du svar på en typ av vaccin som till och med är sämre livslängd på än covid vaccin men du ger dig aldrig. Hopplösa jävel.
Jag har inte en enda sjukdag de senaste 10 åren. Betydligt friskare än genomsnittet och äter en bra kost och motionerar regelbundet. Du kan glömma att all jävla pizza och kebab du drar i dig ger dig ett långt liv.

Nej du lär dig aldrig. Troligen är du incel och ensam stackare. Arbetslös?
Hahaha klassiskt er vaccinfascister att ge er på personen istället för att hålla er till sak.

1. Jag äter mycket sällan pizza och kebab. Äter bra mat, har bra vikt, är frisk och mår bra. Som sagt, i stort sett aldrig sjuk.
2. Har fru och barn. Knullat mer i mitt liv än de flesta.
3. Har bra utbildning och bra jobb.
4. Har många vänner och familjemedlemmar i mitt liv.

Du behöver inte jämföra dig med mig. Det jag vet är att jag klarar mig utan vaccin mot corona och influensa. Har aldrig haft influensa. Jag är tämligen säker på att du, om du äter bra och har bra hälsa, skulle klara dig utmärkt även utan dessa vaccin. Bara för att du åkte på en rejäl influensa för 100 år sedan betyder inte det att det kommer hända igen. Du fick säkert fina antikroppar efter det.

Efterfrågan fortfarande exempel på ett vaccin som är lika dåligt som vaccinen mot corona och influensa! Det finns inget va?
Citera
2022-01-15, 12:53
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Jo, det som stod var lätt att först, men det var ju inte något svar på det jag frågade om.
Finns det några intressanta källor att läsa som beskriver att en person som är isolerad från all kontakt med omvärlden ändå blir sjuk?
I början av pandemin var det en sydamerikansk fiskebåt som fick ett utbrott trots att de varit till sjöss en längre tid och alla testats och suttit i karantän innan avfärd. Klart det måste ha funnits någon smittkälla, men det verkar som om det händer att folk smittas trots noggranna åtgärder och isolering. Samtidigt finns det gott om folk som träffar massor av folk och ändå inte blir sjuka. Ingen isolering är perfekt. Alla måste vi andas, och eftersom även djur kan bära på viruset räcker det väl med att en fladdermus nyser i närheten av ens luftintag. Eller att någon hostar utanför fönstret. Eller ett sällsynt fall av smitta via pizzakartonger. Eller gud vet vad.

Uppenbarligen har folk smittats på nya zeeländska karantänshotell, trots att förhållandena designats för att förhindra smittöverföring. Även det ökända karantänshotell där Djocovic för andra gången nu låsts in av rabiata myndigheter anses tidigare ha varit en stor källa till smittspridning i Australien.

Det verkar som om det inte går att gardera till 100 % mot smittöverföring. Särskilt inte i de instängda trånga utrymmen som typiskt används för isolering och karantän. Att ha militär och polis på vakt utanför verkar inte heller hjälpa eftersom de inte är särskilt duktiga på att fånga virus. Prova sätta handklovar på ett virus så får du se.
Citera
2022-01-15, 12:54
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Så vad tror du händer om alla lätt covid-sjuka börjar gå till sina arbeten?
Folk får Omikron och influensa på samma vis som de alltid fått förkylningar. Sjukvården rasar pga mängden influensafall eftersom den inte är anpassad till befolkningsmängden.

Med andra ord: stanna hemma om du är förkyld, för sjukvården pallar inte att vi smittar varandra (= lever utan att var sekund tänka på stressade syrror som måste avbryta fikastunden).
Citera
2022-01-15, 12:58
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Krävs väl att du är ensamseglare eller astronaut för att totalt lyckas isolera dig ....

Händer ju att folk i karantän blir smittade så väldigt svårt att isolera effektivt.
Det är ju därför det är intressant att läsa någon forskning om hur fullständig isolering funkar när det gäller att bli sjuk.

Om man hävdar att det är de virus, bakterier, mm. som alltid finns i kroppen som kan blomma ut plötsligt och göra oss sjuka bör man ju kunna visa att det påståendet stämmer.
Citera
2022-01-15, 13:00
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Sådana skräckhistorier styrker väl snarare åsikten att vi borde stänga ner helt.

Hur tänker du dig att det skulle vara möjligt? Ett helt nedstängt samhälle fungerar inte, och vi svälter ihjäl allihopa.

För att jämföra: Ska vi stänga ner trafiken, för att några dör? Förbjuda simning, för att några drunknar? Förbjuda båtar, för att några drunknar?

Man vill inte att folk ska behöva dö, men livet händer.
Citera
2022-01-15, 13:01
Medlem
Citat:
Det är inte relevant att länka till en text som inte svarar på frågan
Nu var ju det faktiskt en källa till just det. Men som sagt om läsförståelse saknas så är det inte mycket mer jag kan göra.
Citera
2022-01-15, 13:02
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ett helt nytt virus gissar jag (bokstavligt menat) att man inte kan ha latent eftersom kroppen inte har något immunförsvar alls. Ett sådant nytt virus bryter ut oavsett om man är kärnfrisk eller inte om man bara får i sig tillräckligt mycket va det.

Det är ju precis det som hänt historiskt när vi började upptäcka världen. Vissa folkgrupper slogs i stort sett ut.
Fast eftersom sars-cov-2 är besläktat med vissa vanliga förkylningsvirus verkar det som om många har ett skydd redan innan de exponeras för sars-cov-2 första gången.
T cells from common colds cross-protect against infection with SARS-CoV-2

10 January 2022

People with higher levels of T cells from common cold coronaviruses are less likely to become infected with SARS-CoV-2.

A new study, published in Nature Communications and led by Imperial College London researchers, provides the first evidence of a protective role for these T cells. While previous studies have shown that T cells induced by other coronaviruses can recognise SARS-CoV-2, the new study examines for the first time how the presence of these T cells at the time of SARS-CoV-2 exposure influences whether someone becomes infected.
https://www.imperial.ac.uk/news/233018/cells-from-common-colds-cross-protect-against/

Tänk vilket misstag att tvinga på folk munskydd så att de inte kan bygga upp immunitet mot covid genom infektion av dessa vanliga förkylningsvirus!
Citera
2022-01-15, 13:03
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
I början av pandemin var det en sydamerikansk fiskebåt som fick ett utbrott trots att de varit till sjöss en längre tid och alla testats och suttit i karantän innan avfärd. Klart det måste ha funnits någon smittkälla, men det verkar som om det händer att folk smittas trots noggranna åtgärder och isolering. Samtidigt finns det gott om folk som träffar massor av folk och ändå inte blir sjuka. Ingen isolering är perfekt. Alla måste vi andas, och eftersom även djur kan bära på viruset räcker det väl med att en fladdermus nyser i närheten av ens luftintag. Eller att någon hostar utanför fönstret. Eller ett sällsynt fall av smitta via pizzakartonger. Eller gud vet vad.

Uppenbarligen har folk smittats på nya zeeländska karantänshotell, trots att förhållandena designats för att förhindra smittöverföring. Även det ökända karantänshotell där Djocovic för andra gången nu låsts in av rabiata myndigheter anses tidigare ha varit en stor källa till smittspridning i Australien.

Det verkar som om det inte går att gardera till 100 % mot smittöverföring. Särskilt inte i de instängda trånga utrymmen som typiskt används för isolering och karantän. Att ha militär och polis på vakt utanför verkar inte heller hjälpa eftersom de inte är särskilt duktiga på att fånga virus. Prova sätta handklovar på ett virus så får du se.
Håller med, men nu påstod ju Nibiru2011 att man kan bli sjuk av de virus, bakterier, mm. som alla människor alltid bär omkring på i kroppen.

Jag är nyfiken och vill gärna läsa något om just detta, dvs. att den vanliga interna virus och bakteriefloran plötsligt kan göra att man blir sjuk.
Citera
2022-01-15, 13:05
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ano123nym456
Hahaha klassiskt er vaccinfascister att ge er på personen istället för att hålla er till sak.

1. Jag äter mycket sällan pizza och kebab. Äter bra mat, har bra vikt, är frisk och mår bra. Som sagt, i stort sett aldrig sjuk.
2. Har fru och barn. Knullat mer i mitt liv än de flesta.
3. Har bra utbildning och bra jobb.
4. Har många vänner och familjemedlemmar i mitt liv.

Du behöver inte jämföra dig med mig. Det jag vet är att jag klarar mig utan vaccin mot corona och influensa. Har aldrig haft influensa. Jag är tämligen säker på att du, om du äter bra och har bra hälsa, skulle klara dig utmärkt även utan dessa vaccin. Bara för att du åkte på en rejäl influensa för 100 år sedan betyder inte det att det kommer hända igen. Du fick säkert fina antikroppar efter det.

Efterfrågan fortfarande exempel på ett vaccin som är lika dåligt som vaccinen mot corona och influensa! Det finns inget va?

Du är en orm som försöker slingra dig.

Så här var din ursprungliga fråga
"Haha säg ett annat vaccin som ger så dåligt skydd under så kort tid som detta "vaccin"."
Kommer du ihåg den eller sviker minnet dig?

Och när du fick svar på den ändrade du och började slingra dig.

Jag fick nog antikroppar efter influensan 1993 som säkert varade några månader men hade inte hjälpt så mycket då influensa 1994 hade en annan variant som inte de antikropparna hade hjälpt emot om de hade funnits kvar.
Kan du överhuvudtaget något alls?

Skillnaden mellan att vara smart och korkad är att jag använder de skydd som finns och lever bra.
Du kör utan säkerhetslina och det kommer funka ett tag men sedan faller du. Så tro inte du är speciellt smart din stackare.
Citera
2022-01-15, 13:11
Bannlyst
Citat:
Ett helt nytt virus gissar jag (bokstavligt menat) att man inte kan ha latent eftersom kroppen inte har något immunförsvar alls. Ett sådant nytt virus bryter ut oavsett om man är kärnfrisk eller inte om man bara får i sig tillräckligt mycket va det.

Det är ju precis det som hänt historiskt när vi började upptäcka världen. Vissa folkgrupper slogs i stort sett ut.

Det där är också intressant. Nu har viruset cirkulerat två år, vad vi vet, och omikron kan bryta igenom och smitta personer som redan har visst skydd på grund av tidigare genomgången infektion. En spekulation här, men borde inte de kunna bära på smittan latent, den är ju inte ny för dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in