Citat:
Ursprungligen postat av
johannajack
Jaa.. hennes pojkvän/mördaren, i rätten tex berättar ju om hennes planering detaljerat, om vilka order han fått!
Hennes lilla barn vittnar om hur hon instruerar honom om vad han ska säga när polisen ringer på dörren, ( för de vet hon att de gör ) att ljuga och säga hon varit hemma hela kvällen när mordet skett.
För att inte snacka om avlyssningen efter mordet, hur hon försöker slå i pojkvännens huvud vad han får och vad han inte får säga säga i förhör.
Finns nog många fler ex på anstiftan, om man börjar snacka motiv osv
Går man in på Aki, ( även om hon nu inte är dömd där i hovrätten )
Så vittnar ju hennes egna barn på hur hon länge planerade hans död och försökte annstifta den!
Absolut! Jag säger inte emot dig om vad Rajabi sagt i rätten. Men du missar ju (fortfarande) det viktigaste. Nämligen att han är medmisstänkt och därför har alla skäl i världen att skylla ifrån sig. Det är ju det hela dokumentären och den kommande resningsansökan handlar om!
Anstiftan till mord är någonting man gör FÖRE mordet. Att hon EFTER mordet försöker påverka honom vad han skall säga och inte säga är ju snarare "anstiftan till hur han skall bete sig under förhör" och det är ju knappast brottsligt (...och potentiella anledningar till att Johanna gjort som hon gjort har jag skrivit i inlägg 41446 som du redan läst).
Som sagt, jag tror också att Johanna Möller är inblandad i detta. Men skall man döma henne till anstiftan, så måste man ju kunna styrka att hon gjort detta. Man måste iallafall kunna säga någonting om när hon anstiftat, hur hon anstiftat, vem eller vilka hon anstiftat osv. Men jag upplever det som att ingen kan svara på detta? Om någon kan lägga fram någonting konkret om detta, så är ingen gladare än jag.
Slutligen: "Fallet Aki" behöver vi inte prata om. För varken dokumentären eller den kommande resningsansökan handlar om det fallet. Även om jag givetvis också tycker att det dödsfallet luktar unket.