2022-01-15, 11:16
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det intressanta är att se JM när hon fortsatt ljuger, spärrar upp ögonen för att övertyga och understryka.
Någonting som slår mig är hennes ofrivilliga mun/käkrörelser... som en gammal pundare.. tänkte först att det var för att hon höll på att börja gråta, men det är nog inte så.

Reagerade också på hennes mimik. Hon är helt klart medicinerad. Vilket hon också berättade om i Rättegångspodden.
Citera
2022-01-15, 11:22
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Reagerade också på hennes mimik. Hon är helt klart medicinerad. Vilket hon också berättade om i Rättegångspodden.

Psykopater kan bara gråta krokodiltårar... tror inte ögonen glödgas på dom. Faktiskt, tror inte det kommer tårar. Skulle vara intressant att veta om hon kan gråta.
Citera
2022-01-15, 11:26
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Psykopater kan bara gråta krokodiltårar... tror inte ögonen glödgas på dom. Faktiskt, tror inte det kommer tårar. Skulle vara intressant att veta om hon kan gråta.

Hon var inte nära tårar i det programmet.
Men det sägs ju att det är ett stort varningstecken när det gäller ”låtsasgråt”

Hon är inte en ”smart” människa, hon läser och härmar. Så, ja psykopat kan fungera som diagnos
Citera
2022-01-15, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Jaa.. hennes pojkvän/mördaren, i rätten tex berättar ju om hennes planering detaljerat, om vilka order han fått!
Hennes lilla barn vittnar om hur hon instruerar honom om vad han ska säga när polisen ringer på dörren, ( för de vet hon att de gör ) att ljuga och säga hon varit hemma hela kvällen när mordet skett.
För att inte snacka om avlyssningen efter mordet, hur hon försöker slå i pojkvännens huvud vad han får och vad han inte får säga säga i förhör.

Finns nog många fler ex på anstiftan, om man börjar snacka motiv osv

Går man in på Aki, ( även om hon nu inte är dömd där i hovrätten )
Så vittnar ju hennes egna barn på hur hon länge planerade hans död och försökte annstifta den!

Absolut! Jag säger inte emot dig om vad Rajabi sagt i rätten. Men du missar ju (fortfarande) det viktigaste. Nämligen att han är medmisstänkt och därför har alla skäl i världen att skylla ifrån sig. Det är ju det hela dokumentären och den kommande resningsansökan handlar om!

Anstiftan till mord är någonting man gör FÖRE mordet. Att hon EFTER mordet försöker påverka honom vad han skall säga och inte säga är ju snarare "anstiftan till hur han skall bete sig under förhör" och det är ju knappast brottsligt (...och potentiella anledningar till att Johanna gjort som hon gjort har jag skrivit i inlägg 41446 som du redan läst).

Som sagt, jag tror också att Johanna Möller är inblandad i detta. Men skall man döma henne till anstiftan, så måste man ju kunna styrka att hon gjort detta. Man måste iallafall kunna säga någonting om när hon anstiftat, hur hon anstiftat, vem eller vilka hon anstiftat osv. Men jag upplever det som att ingen kan svara på detta? Om någon kan lägga fram någonting konkret om detta, så är ingen gladare än jag.

Slutligen: "Fallet Aki" behöver vi inte prata om. För varken dokumentären eller den kommande resningsansökan handlar om det fallet. Även om jag givetvis också tycker att det dödsfallet luktar unket.
Citera
2022-01-15, 14:26
Medlem
Inlägg från den 27/4 2017:
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Ska man skratta eller gråta?

Källa: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/pastod-att-hon-salde-sex-under-mordkvallen
Arbogakvinnan har varit hårt pressad i förhören. Och på den centrala frågan – vad hon gjorde på kvällen den 3 augusti då hennes pappa mördades – har hon lämnat flera svar. Ett av svaren har varit att hon sålde sex till flera män på en mack utanför Kungsör. Det uppger en källa för SVT Västmanland.

Då ska den 42-åriga kvinnan ha namngett en hallick men när polisen kontrollerade uppgifterna visade sig att personen satt i fängelse och hade inte haft permission vid tillfället.

Skulle köpa ett vapen
Efter några veckor kom en ny version. Kvinnan sa då att hon stämt möte med en vapenhandlare utanför en matbutik i Eskilstuna.

– Han skulle tydligen leverera ett vapen till henne, hon behövde ha det för att skydda sig själv, säger källan.

Inte heller den här gången hittade polisens utredare något som kunde styrka hennes version. Då ändrade hon sig igen. Hon var där för att handla mat.

Inte att förglömma Johannas desperata och utsiktslösa försök till att fabricera alibi för mordnatten den 3 augusti; hon sålde sex till olika män utanför macken i Kungsör. Hon uppgav namnet på en hallick, när poliserna kollade upp det, så visade det sig att hallicken/personen satt i fängelse och ej hade permission vid tillfället.

En senare version var att hon stämt möte med en vapenhandlare utanför en matbutik i Eskilstuna.
Inte då heller kunde polisen hitta något som styrkte detta, Johanna ändrade då sin version till att hon var där för att inhandla mat.

Citat:
Ursprungligen postat av evildancer
Har sett alla tre delar.
I början av serien säger man att de ska titta objektivt på fallet. Samtidigt intervjuar man mestadels personer som pekar på alla fel i utredningen och pratar ingenting kring det som faktiskt pekar på att hon gjort det.
Man pratar inget om att hon försökt smuggla lappar till Mohammad, försökt övertala barnen att ge falska albin etc.

Hon säger att en polis kommer till henne och berättar att pappan är död. Hon frågar då om mamman. Varför? Om någon meddelade mig att min pappa var död hade min första reaktion inte varit att undra om mamma också dött. Hon säger vidare att hon inte får åka till sjukhuset då hon är misstänkt. Det fick hon veta från en polis, samtidigt som hon strax innan sa att polisen endast meddelat att hennes pappa dött och mamman var på sjukhus, inget mer. Tror knappast en polis säger att hon är misstänkt utan att ta med henne till stationen...

I sista delen säger hon också att Mohammad sagt att "Jag har dödat din pappa". Varför skulle han sagt så? Där och då direkt på morgonen efter mordet kan han knappast ha vetat att mamman överlevt. Korrekt borde varit "Jag har dödat dina föräldrar".

I hennes historia skiner det igenom att hon vet vad som hänt. Det börjar ha gått så lång tid att hon glömmer detaljer. T ex detta med Volvon. Hon nämner att denna nära släkting har extranyckel till Volvon och tillgång till nyckeln till Touranen, som att Volvon setts på platsen? Ett vittne ser Touranen och en mörk SUV innan man svänger av till Granliden. Denna ser inte nästa vittne efter man svänger av till Granliden.

Antingen är detta en okänd bil som hamnade nära framförvarande bil för att de körde sakta eller så är det Johanna som kör den och avviker efter hon visat vägen och gett instruktioner, för att hinna hem i tid. Anledningen till att Touranen körde långsamt kanske var för att de pratade om planeringen. Gick igenom allt en sista gång.

Hon hittar sedan på att hon varit på två olika Willys och därefter ett Ica. Sedan tillkommer även Statoil under rättegången. Hon är i alla fall borta närmare två timmar och åker runt till stängda butiker för att sedan handla LÄNGE på Ica men kortet var borta så hon fick lägga tillbaka varorna.

Det är för mycket som talar emot henne. Jag kan förstå om hon ljuger av rädsla för att bli oskyldigt dömd, om hon skulle varit oskyldig. Men varför gå steget längre och försöka påverka vittnen, försöka skaffa falska alibin, skaffar biljett utomlands, tillrättavisa Mohammad efter de släpps från häktet, försöker få barnen att ta på sig skulden etc etc etc? Det om något får ju henne bara att framstå som än mer skyldig.

Hon säger även att hon under 23 månaders häktning aldrig tänkt tanken att de kanske varit hon som kört bilen. Tror nog den tanken skulle slagit vem som helst som satt häktad så länge. "Tänk om jag gjort detta utan att jag vet det?" Själv skulle man börja ifrågasätta sig själv efter så lång tid.

Men hon är totalt känslokall. Skäms inte ens när hon blir påkommen med lögn efter lögn. Pratar bort det som självklarheter. Nä, så jävla manipulativ och psykopatisk personlighet. Hon lyckades ju i princip få Thomas Sjöberg och Anders Nyström på sin sida när de intervjuade henne också...
Citera
2022-01-15, 16:23
Medlem
Är man oskyldig så berättar man bara som det är. Säga åt sin son att ge henne falskt alibi och när det sprack hitta på en massa historier.

En intressant detalj som togs upp i avsnitten var att ingen av de 5 huvudpersonerna hade använt sina mobiler x antal timmar runt mordet.
Citera
2022-01-15, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cashew30
Är man oskyldig så berättar man bara som det är. Säga åt sin son att ge henne falskt alibi och när det sprack hitta på en massa historier.

En intressant detalj som togs upp i avsnitten var att ingen av de 5 huvudpersonerna hade använt sina mobiler x antal timmar runt mordet.

Ja, det är bara trams. Johanna ljuger sig blå och förväntar sig att folk ska tro på henne. Hon är dock inte så begåvad som hon tror. Till och med vänder flera av hennes barn ryggen åt henne.
Hon sitter bra där hon sitter. Ute vore hon en katastrof för barnen.
Citera
2022-01-16, 17:39
Medlem
Tiares avatar
Tycker det är otroligt kul att JM var stensäker på att hon skulle vara ute inom ett år pga serien.
Undra om hon får betalt för att medverka eller om hon gör det helt frivilligt.
Citera
2022-01-17, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Sov du dig igenom dokumentären då? Dom ägnade ju flera minuter, i avsnitt 2, åt att prata om lapparna, att hon försökte påverka barnen osv....

Absolut inte. Ett par minuter av tre timmars dokumentär är inte mycket.
Finns betydligt mer försvårande omständigheter för henne än vad som framgår av dokumentären.
Citera
2022-01-17, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evildancer
Absolut inte. Ett par minuter av tre timmars dokumentär är inte mycket.
Finns betydligt mer försvårande omständigheter för henne än vad som framgår av dokumentären.

Men nu skrev ju du att detta inte togs upp alls. Det var ju det mitt svar handlade om??

Dessutom var ju respektive avsnitt bara 45 minuter ....
Citera
2022-01-19, 13:27
Medlem
-GGs avatar
Det riktigt syns hur hon har förberett sig för intervjun, och försöker lägga på en mask av att hon är skärrad för vad svenska folket tror om henne, och hon är mer lågmäld än i rättegångarna med ett mildare uttryck i ögonen. JM kan inte ens erkänna att det finns många omständigheter och bevis som talar för att hon är skyldig, för hon tror att så länge man har ett svar på allt är allting grumligt om hennes skuld och inblandning och därför kan hon inte dömas.

Men att det är ett skådespel undkommer nog inte många.

T ex när hon tjatar i rättegångarna att hon var i chock i flera månader och inte förstod att hon var misstänkt eller inte tog på allvar att hon var häktad. En smart psykopat hade haft en aning om hur det skulle framstå i rätten där varje konstighet, lögn och motsägelse skärskådas än alla vita och små lögner man säger ute i livet som ingen orkar bry sig om att kolla upp.

För Johanna beter sig inte som en i chock, utan hon beter sig mycket kalkylerat och medvetet om än korkat. Men det är för att hon verkligen inbillar sig att hennes lögner och planer är så fruktansvärt bra och uttänkta att en polis omöjligt kan slå hål på det. Bara hon kan kontra med något blir det bra igen för mästartjuven, JM.
Citera
2022-01-19, 18:09
Medlem
Stora runda reklampelare i min stad slungar ut budskapet om serien, med JMs ansikte i storbild. VARFÖR?

Hur kan det ens vara möjligt att hon kan få så mycket uppmärksamhet? Hon är ta mej tusan en helt psykopatisk individ med noll konsekvenstänk. Noll empati. En dålig mor och en mördare.

Särskilt verkar journalisten Thomas vara personligt helt insnärjd i JMs lögner.
Senast redigerad av zilvereko 2022-01-19 kl. 18:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in