2022-01-15, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Tror Chelsea vinner men tror ändå avståndet är för stort. Krävs nog att City hamnar i en formsvacka för att något ska hända.
Har svårt se Chelsea vinna idag,knipa poäng kanske,men känns som city är inne i sånt trim att de bara kör på över vad som kommer i vägen för en.. samtidigt tycker jag Chelsea har varit lite för vajjiga ..
Citera
2022-01-15, 09:42
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Har svårt se Chelsea vinna idag,knipa poäng kanske,men känns som city är inne i sånt trim att de bara kör på över vad som kommer i vägen för en.. samtidigt tycker jag Chelsea har varit lite för vajjiga ..

Jo men Chelsea har vunnit 3 av de 4 senaste mot City. Det blev en uddamålsvinst för City senast och tror Chelsea kan stå för något liknande idag. Eller ja, man hoppas ju iaf. För att få in lite spänning i ligan. Dock tror jag som sagt att det inte spelar så stor roll.
Citera
2022-01-15, 09:48
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Liverpool spelade div. 2 fotboll vid början av 60-talet.

Vilken herre var det som spottade in gigantiska summor i Liverpool, och som först anställde Bill Shankly som deras manager?

Du verkar ju inte ens veta historien kring din egen klubb. Är det inte pinsamt?

"Den "farbrorn" som han troligtvis bara läst om i någon artikel från denne Cityreporter och därför inte kan namge honom är Thomas Valentine Williams, som var den störta innehavaren i Liverpool FC, och efter andra världskriget så gick han inte tillbaka till sin business utan till Liverpool FC enbart, och med tanke på att han var den största innehavaren av delar i LFC (1000 st) så kunde han ensam utse vem som sitter på poster i liverpool. Det var han som anlitade Shankly. Och det är lutigt hur Generalen vill påstå att han gjorde liverpool till den första plastklubben då Thomas har blivit känd för personen som införde en "youth policy" i Liverpool, där exempelvis Callaghan och Byrne som var "hans pojkar" kom fram via just detta projekt.

Han var även inblandad (via sin fader) i "delningen" som folk kanske inte visste om ens har hänt, men Everton som klubben i Liverpool hette (som även hans far var inblandad i) delades i 2 delar, ena blev Liverpool och den andra blev Everton, som flyttade från Anfield till Goodison och så fick nya Liverpool ta över de Gamla Evertons pitch på Anfield. Där var de båda med i skapandet av nya Liverpool, den kille som Generalen kallar för Roman Abramovic haha, kan det bli mer äkta än såhär tänker jag?

Thomas höll på med bomulls industrin innan kriget men efter kriget stängde staden sina fabriker så då slutade han helt med dem affärerna och gick helhjärtat in i Liverpool, så han hade egentligen inte en drös med pengar heller då han faktiskt enda inkomstkälla var just en fotbollsklubb."
(FB) Allt om Engelsk Fotboll 2021/2022
Citera
2022-01-15, 10:14
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Det här narrativet börjar bli lite tröttsamt. Det är inte enbart pengar som har gjort Liverpool framgångsrikt. Man var ledande i en engelsk revolution gällande träning. Ungefär som Wenger, men så ödmjuk kan ju inte du vara så att du ger andra cred.

En sån simpel analys passar visserligen dig men är inte vidare ärlig mot verkligheten.
Både dina historiska och nulägesanalyser lämnar ju en del att önska om man ska uttrycka sig försiktigt...
Givetvis så är det inte enbart pengar som är skälet bakom Liverpools succé. Men fakta är att de (Liverpool) hade en rik farbror som räddade Liverpool och som återskapade de som klubb, och utan denne rika och gavmilda herren så hade Liverpool i dag sannolikligen bara varit en bortglömd FC.

Därför så är det på sätt och vis ironiskt att se Liverpool fansen klaga på klubbar som tex Man City eller Chelsea.
Citat:
Ursprungligen postat av maxitaxiiii
Jag gillar att han skriver och undrar om någon annan är pinsam när han själv inte ens kan länka till källor eller ''bekräftelser'' som han uttrycker det. Han sade ju att Conte hade lagt på telefonen så fort han hörde de var Tottenham som ringde men sen Conte blev tränare för dem så hade han hört det ryktet. Källorna fick man leta upp själv. Det är pinsamt om något
Alla fotbollsintresserade, oberoende av om man är Arsenal, Man Utd, Liverpool eller Blackpool supporter, borde känna till denna historien.

När det gäller Conte/spurs, så skrev jag kort o gott bara vad jag läste ngn snubbe på Twitter skriva - jag påstod aldrig att det var fakta e.l. Men detta ”ryktet” visade sig uppenbarligen att vara fake news.
Citera
2022-01-15, 10:15
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
"Den "farbrorn" som han troligtvis bara läst om i någon artikel från denne Cityreporter och därför inte kan namge honom är Thomas Valentine Williams, som var den störta innehavaren i Liverpool FC, och efter andra världskriget så gick han inte tillbaka till sin business utan till Liverpool FC enbart, och med tanke på att han var den största innehavaren av delar i LFC (1000 st) så kunde han ensam utse vem som sitter på poster i liverpool. Det var han som anlitade Shankly. Och det är lutigt hur Generalen vill påstå att han gjorde liverpool till den första plastklubben då Thomas har blivit känd för personen som införde en "youth policy" i Liverpool, där exempelvis Callaghan och Byrne som var "hans pojkar" kom fram via just detta projekt.

Han var även inblandad (via sin fader) i "delningen" som folk kanske inte visste om ens har hänt, men Everton som klubben i Liverpool hette (som även hans far var inblandad i) delades i 2 delar, ena blev Liverpool och den andra blev Everton, som flyttade från Anfield till Goodison och så fick nya Liverpool ta över de Gamla Evertons pitch på Anfield. Där var de båda med i skapandet av nya Liverpool, den kille som Generalen kallar för Roman Abramovic haha, kan det bli mer äkta än såhär tänker jag?

Thomas höll på med bomulls industrin innan kriget men efter kriget stängde staden sina fabriker så då slutade han helt med dem affärerna och gick helhjärtat in i Liverpool, så han hade egentligen inte en drös med pengar heller då han faktiskt enda inkomstkälla var just en fotbollsklubb."
(FB) Allt om Engelsk Fotboll 2021/2022
Nope. Fel snubbe, och uppgifterna stämmer inte.
Citera
2022-01-15, 10:21
Medlem
Dofternas avatar
Citat:

Vad heter din snubbe då så vi andra kan förkovra oss?
Citera
2022-01-15, 10:49
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Uppgifterna stämmer inte ? Wow detta var intressant. Coolt att man kan cupa in sig i Liverpool och få sina släktingar att fortfarande ha platser på anfield sådär i 100 år utan att någon förutom du sett igenom dem.

John moores menar du då eller ? Som också var shareholder i Liverpool menar du ? Han bad Thomas (som jag redan gått igenom ovanför) att spendera inför en säsong och spenderade pengar på 3 spelare, pengarna kom dock inte från Moores utan via Thomas och Liverpool.

Vi har redan gått igenom utgifterna på köp av spelare, Liverpool köpte spelare för mindre pengar under hela 60 och 70 talet än vad Arsenal gjorde, så du kan inte komma och säga att Liverpool var dåtidens city/Chelsea.

Hade varit lättare att diskutera om du sa något mer än att andra har fel hela tiden.
Senast redigerad av Imbaz 2022-01-15 kl. 11:13.
Citera
2022-01-15, 11:10
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Lägg all fakta på bordet eller lägg ner ditt trams med okända/outpekade källor!
Typiskt Arsleanal fans.

General? Pyttsan möjligen Malaj!
Senast redigerad av Drickback 2022-01-15 kl. 11:18.
Citera
2022-01-15, 11:43
Moderator
zanteras avatar
Känns som ni lägger för mycket energi på en person som uppenbarligen aldrig kommer erkänna sina fel, likt en Flatearther eller religös-person så spelar det ingen roll hur mycket bevis som läggs fram för det viftas ändå bara bort. Lite synd att tråden alltid spårar ur på grund av två användare som aldrig kan skriva vettiga inlägg.

Några intressanta matcher i helgen. City-Chelsea tror/hoppas jag på Chelsea vinst för ligans skull, tror dock ändå City känns lite för starka, men att få in lite nerv igen hade ju varit kul. Jag tror mitt Man Utd får svårt idag borta mot Villa. Spelet har inte sett bra ut på hela säsongen, jag lider med Rangnick som jag helt klart står bakom (gillar hans filosofi) men Aston Villa under Gerrard har varit bra och jag tror faktiskt på förlust eller oavgjort idag. Skulle vi ta 3 poäng skulle jag faktiskt bli imponerad. NLD imorgon (om det nu inte skjuts upp) kan också bli intressant. Spurs och Arsenal känns på uppgång men Arsenal har väl knappt ett mittfält att starta med (de får väl slänga in Wilshere) så kan bli intressant.
Citera
2022-01-15, 11:45
Medlem
ingetbranicks avatar
Men jösses vilken låg nivå ni håller på det här forumet
Citera
2022-01-15, 11:47
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Vad heter din snubbe då så vi andra kan förkovra oss?
Fråga Imbaz, eftersom han vet utmärkt vem det är som jag syftar på.
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Uppgifterna stämmer inte ? Wow detta var intressant. Coolt att man kan cupa in sig i Liverpool och få sina släktingar att fortfarande ha platser på anfield sådär i 100 år utan att någon förutom du sett igenom dem.

John moores menar du då eller ? Som också var shareholder i Liverpool menar du ? Han bad Thomas (som jag redan gått igenom ovanför) att spendera inför en säsong och spenderade pengar på 3 spelare, pengarna kom dock inte från Moores utan via Thomas och Liverpool.

Vi har redan gått igenom utgifterna på köp av spelare, Liverpool köpte spelare för mindre pengar under hela 60 och 70 talet än vad Arsenal gjorde, så du kan inte komma och säga att Liverpool var dåtidens city/Chelsea.

Hade varit lättare att diskutera om du sa något mer än att andra har fel hela tiden.
Vi ”diskuterade” detta ämne så sent som för några mndr sedan, då tog vi båda och snackade om den aktuella herren och hans påverkan på Liverpool.
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Lägg all fakta på bordet eller lägg ner ditt trams med okända/outpekade källor!
Typiskt Arsleanal fans.

General? Pyttsan möjligen Malaj!
LMAO! 🤪
Citera
2022-01-15, 11:51
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Fråga Imbaz, eftersom han vet utmärkt vem det är som jag syftar på.

Vi ”diskuterade” detta ämne så sent som för några mndr sedan, då tog vi båda och snackade om den aktuella herren och hans påverkan på Liverpool.

LMAO! 🤪

Nej, jag frågar dig eftersom du tagit upp saken. Så, berätta nu namnet eller håll käften i fortsättningen.

Best regards,
Dofterna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in