Citat:
Ursprungligen postat av
ano123nym456
"Vaccinet fungerar på motsvarande sätt som andra vaccin gör, inte 100% skydd."
Haha säg ett annat vaccin som ger så dåligt skydd under så kort tid som detta "vaccin".
Du har inte funderat på varför CDC ändrade definitionen av vaccin i augusti/september?
Ja, jag vet att vaccinet är utvecklat för den första varianten, vilket gör det än mer förvånande att folk glatt skuttar iväg för att vaccinera sig. Så jävla meningslöst.
Influensavaccin skyddar rätt så kort tid. Alltså inte bra om man skulle ge folk det tidigt på hösten för då är skyddet inte bra när vi når den period då influensan är som mest aktiv. Det är därför man börjar vaccinera riskgrupper i november mot influensa.
Du har inte funderat att ta reda på fakta innan du skriver dina inlägg?
Att folk vaccinerar sig fortfarande är för att vi fortfarande har delta i omlopp. Ca 24% av alla nya fall är delta och för detta skyddar vaccinet rätt så bra. Och vaccinet ger ett rätt så bara skydd mot att bli allvarligt sjuk även mot Omicron.
Att det finns slöfockar som inte vaccinerat sig ännu är beklagligt men de har väl lyssnat på antivaxxers som du och gått på erat trams.
Så lägg ner din skit nu. Jag har tagit influensavaccin i 27 år nu och vet hur de funkar men du vet ingenting.
Nej jag är ingen riskgrupp, jag är smart och vill att varje dag ska jag vara frisk vilket jag lyckas jävligt bra med.