2022-01-14, 22:18
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Heder åt förfalskaren Sture?

Är inte lika säker på att Svea Hovrätt tycker om att utmålas som fåntrattar som man kan köra en ”luring” med.
Luringen var ju det han gjorde mot värderingsmannen eller vem det nu var. Rätten ser nog vad han lämnar in och det har jag ju hela tiden hävdat. Häng med nu istället för å blanda bort korten. Heder åt Sture! Ja om han gjorde den där enkla varianten istället för att få nåt liknande för dyra penningar. En schablonvärdering helt enkelt. Som sagt inget å oja sig över.
2022-01-14, 22:19
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Och Ebba Bluff sa att hon haft 2 mäklare som värderat men sen bidde de bara en.

Är den andra bara en förfalskning med en låg värdering som hon visade Esbjörn?

Esbjörns ombud har lämnat in en förfalskad värdering som bevisning i ett rättsfall.
2022-01-14, 22:22
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Du menar på mötet där Karin skrek ”SHOW ME THE MONEY” vilket Esbjörn inte kunde.
Å det var som fan. Har du en källa eller är det ditt påfund? Det stod ju i tidningen om att Ebba nekade ta emot anbudet. Är det någon som har det och kan länka? Skulle Esbjörn stå för räkningen till Karin också då eftersom hon skrek så där? Vad är det för skick?
2022-01-14, 22:22
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Och Ebba Bluff sa att hon haft 2 mäklare som värderat men sen bidde de bara en.

Är den andra bara en förfalskning med en låg värdering som hon visade Esbjörn?
Jamen eller hur. Ebba drar sig inte ens för att kritisera folk på punkter där hon gjort samma fel eller värre.

Glöm inte att Ebba har noll (0) värderingar att visa upp. Den värderingen hon skickade in till rätten var daterad två månader fel. Det stod heller inte att mäklaren varit på platsen. Att den på något sätt skulle vara relevant de två påstådda värderingarna som hon låtit Esbjörn ta del av innan kontrakskrivningen är uteslutet.
2022-01-14, 22:24
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Luringen var ju det han gjorde mot värderingsmannen eller vem det nu var. Rätten ser nog vad han lämnar in och det har jag ju hela tiden hävdat. Häng med nu istället för å blanda bort korten. Heder åt Sture! Ja om han gjorde den där enkla varianten istället för att få nåt liknande för dyra penningar. En schablonvärdering helt enkelt. Som sagt inget å oja sig över.

Det som Sture har lämnat in är en medveten lögn som han försöker att lura hovrätten med.

Att förfalska bevisning för att det skall bli billigare för klienten är inte lagligt eller menar du på att Esbjörn har bett Sture att utföra förfalskningen för att det skulle bli billigare än att anlita en auktoriserad värderare ?
2022-01-14, 22:26
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Å det var som fan. Har du en källa eller är det ditt påfund? Det stod ju i tidningen om att Ebba nekade ta emot anbudet. Är det någon som har det och kan länka? Skulle Esbjörn stå för räkningen till Karin också då eftersom hon skrek så där? Vad är det för skick?

Karin tar tillvara sin klients intresse till skillnad ifrån Esbjörns som bara ute efter att skinna honom.
2022-01-14, 22:29
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Det som Sture har lämnat in är en medveten lögn som han försöker att lura hovrätten med.

Att förfalska bevisning för att det skall bli billigare för klienten är inte lagligt eller menar du på att Esbjörn har bett Sture att utföra förfalskningen för att det skulle bli billigare än att anlita en auktoriserad värderare ?
Det är väl ingen lögn om han säger att det här objektet anser jag och NN (mäklare?) stöder mig i den uppfattningen att Esbjörns fastighet kan jämställas rent värdemässigt med. Nåt annat kan han väl inte ha menat...eller? Han kan väl ändå inte påstå att bilden visar Esbjörns hus?!
2022-01-14, 22:31
Medlem
Citat:
I detta fall är den oundviklig. Hon är partiledare för KD och det ska röstas snart. Så är det i vår demokrati - man får stå till svars för sina handlingar. Ja så har det alltid varit. Det är inte bara frågan om jordabalk här, nej här kommer det in en helt annan lag nämligen antingen - eller inför ALLT och ALLA. Ja Gud!
Jepp.
Det skall iofs inte röstas "snart" utan i september och då är skithögen binninges misslyckade försök till mediadrev och idioten Tersaeus' fånerier lagda till skammens handlingar sedan minst ett halvår och Ebba kan driva valrörelse som en rättskaffens kvinna som håller sina avtal och ser till att de fullbordas.

[Snälla Merrybum, börja nu inte tjafsa om att Ebba inte hållit ord efter vad hon sa i Expesten-tv i intervjun med barnskändarkompisen brännvinström. Det är redan utrett.]
2022-01-14, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Av Ebba Busch Instagram framgår, att så är inte fallet.
Jag skiter I Instagram.
Bryr mig bara om köpekontraktet från 20 augusti 2020, samt förlikningsavtalet och köpebrevet.
Sluta tramsa och gå och lägg dig.
2022-01-14, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Det spelar ingen roll vad du anser om hans kompetens. Han var i situationen som yrkesman och inte som privatperson.
Jag kan möjligen gå med på att barnskändaren var i situationen som mediadrevare och kluddare.
Inga "yrken" såvitt jag vet.
2022-01-14, 22:37
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Det är väl ingen lögn om han säger att det här objektet anser jag och NN (mäklare?) stöder mig i den uppfattningen att Esbjörns fastighet kan jämställas rent värdemässigt med. Nåt annat kan han väl inte ha menat...eller? Han kan väl ändå inte påstå att bilden visar Esbjörns hus?!

God morgon !

Du måste vara mer än lovligt dum eller oinformerad.

Mäklaren stödjer inte honom och har till och med skrivit till hovrätten och påpekat att detta är en lögn av Sture.
2022-01-14, 22:41
Medlem
Citat:
Ge dig.
Idioten Tersaeus fjanterier med att försöka skaffa värderingsutlåtanden från div mäklare, som skriftligen meddelat SH att de inte vill ta I ärendet ens med tång, faller platt.
Idioten Tersaeus är lika misslyckad som barnskändaren binninge.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in