2022-01-14, 21:40
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Han har påstått att en fastighetsmäklare har gjort en värdering vilket denna mäklare påstår att han inte har gjort. Det är inte bara taffligt, det är förfalskning av bevis.

Hur många fler ”bevis” är förfalskade ?

Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Jaha, jag tror jag förstår "vidden" av "förfalskningen" värdering utav den bilden S sände in och som sen Sture tog som en garant för att han tagit ut rätt jämförelseobjekt. Alltså typ, du NN det här huset kan väl jämföras med vad Esbjörns hus (egentligen) är värt. Å NN svarar - ja ungefär så. Klart en luring av Sture ( advokater, nåja jurister) men inte mer än så - som sagt en fjäder anser jag å jag tror rätten håller med.
Ville väl spara på Esbjörns slantar - om så, heder åt Sture!

Det är ingen idé Q6 han har inte något intresse av sanningar som inte passar hans agenda.
2022-01-14, 21:45
Medlem
fnirps avatar
Citat:
min feting

Andra inlägget nu på kort tid som snackar i dessa termer.....är det för att man ska triggas igång å anklaga KD för att stödja Ebba. Vilket parti är Esbjörn medlem i eller röstar på?

Som jag tidigare skrivit.......Esbjörn är nog nu beredd å gå all-in i detta. Kom ihåg att han erbjöd Ebba 1,5 miljoner eller var det bara en för att Ebba skulle hålla ord och inte tvinga honom å sälja.

Så sorgligt det hela....saknar allt motstycke....det är SKANDALEN och EBBA ingen annan är den skyldige enligt Guds nionde budord.

När har Esbjörn erbjudit Ebba 1.5. miljon? Enda jag sett pengamässigt, är "en symbolisk summa" tidigt i processen. Men då skulle Ebba få stå för alla sina kostnader.
2022-01-14, 21:51
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
"Yrkesman"
Han saknar utbildning och adekvat erfarenhet för att driva processer i tvistemål rörande avtals- och fastighetsrätt, vilket han bevisat genom sitt agerande som "juridiskt" ombud för Esbjörn. I det avseendet är han bara en kluddande nolla.
Hans juridiska erfarenhet inskränker sig till viss (dyrköpt) kunnighet i brottmål rörande vålds- och sexualbrott mot minderårig.
Det spelar ingen roll vad du anser om hans kompetens. Han var i situationen som yrkesman och inte som privatperson.
2022-01-14, 21:54
Medlem
Xius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Det spelar ingen roll vad du anser om hans kompetens. Han var i situationen som yrkesman och inte som privatperson.

JBs yrkeskompetens som jurist är som en en smed som ska genomföra hjärnkirurgi.
2022-01-14, 22:03
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Ursäkta men jag förstår faktiskt inte vad du finner så hysteriskt roligt. Att Johann befann sig i den här tvisten som yrkesman är inte ifrågasättningsbart.
De ända som är i tvisten som privatpersoner är Ebba och Esbjörn.
Om man inte räknar de hittepå deltagarna som påstås vara delaktiga i den enligt Ebba och enligt trådsanningar här. Det vill säga Majkgård och co. Dock har det inte kunnat presenteras något som liknar bevis på att de skulle vara delaktiga på något annat sätt än som vänner till Esbjörn.
Att anlita Binninge som "yrkesman", är lika smart som att anlita ett gäng termiter för att renovera sommartorpet.
2022-01-14, 22:04
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Hyresgästföreningen har donerat 270k till Esbjörn Bolin (via Erik Pelling) som stöd för att han inte ska ge upp. Målet är att skada EBT och KD och därigenom hindra en högerregering (=marknadshyror).

Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Det här kan ju bli en skandal större än Ebba:s affär. Här nu en delikat fråga, Erik Pelling sitter i HGF Västerås,, har han en bror vid namn Johan Pelling som sitter i Uppsala (S) kommunstyrelse ? Johan Pelling är djupt insyltad i kommande detaljplan för....Marielund...
Jag kan vidimera att HGF tidigare donerat pengar i andra sammanhang som det också varit skandaler om, dom är lite svårkollade eftersom HGF är en ideell förening. Dessutom har HGF då brutit i sina egna stadgar eftersom HGF Västerås sponsat en pensionär mantalsskriven i Uppsala.....

Undrar hur HGF:s medlemmar reagerar på att deras förening sponsar en "jurist" med så tveksam vandel, speciellt med kronofogden och skattmasen efter sig, som sen tapetserar Facebook med sina skrytbilder i allt från lyxkryssare till maträtter och flådiga kontor och fuskspisar. Dessutom fuckade Binninge upp då 2 av hemma hos bilderna hade data i sig med koordinater, får se om Binninge stryper sin Facebook, den blir ju intressant annars att jämföra mot kommande fakturor, han har redan bott på Hörnet/Grand vid 2 tillfällen för Esbjörn.

Lite komik kring Binninge-handbok för brännvinsadvokater: https://ibb.co/wKrS8Lx
Binninge gener ?: https://ibb.co/Pzj035x
Hemma hos..: https://ibb.co/sVTzXDV

Hmm… här är ursprungligt inlägg och en av replikerna gällande ”donationen” i alla fall.
2022-01-14, 22:08
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
När har Esbjörn erbjudit Ebba 1.5. miljon? Enda jag sett pengamässigt, är "en symbolisk summa" tidigt i processen. Men då skulle Ebba få stå för alla sina kostnader.
Det var ju vid det första misslyckade förlikningsmötet. Stod ju i Expressen vill jag minnas - ja eller 1 mille
Senast redigerad av kubun 2022-01-14 kl. 22:11.
2022-01-14, 22:10
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Jaha, jag tror jag förstår "vidden" av "förfalskningen" värdering utav den bilden S sände in och som sen Sture tog som en garant för att han tagit ut rätt jämförelseobjekt. Alltså typ, du NN det här huset kan väl jämföras med vad Esbjörns hus (egentligen) är värt. Å NN svarar - ja ungefär så. Klart en luring av Sture ( advokater, nåja jurister) men inte mer än så - som sagt en fjäder anser jag å jag tror rätten håller med.

Ville väl spara på Esbjörns slantar - om så, heder åt Sture!

Heder åt förfalskaren Sture?

Är inte lika säker på att Svea Hovrätt tycker om att utmålas som fåntrattar som man kan köra en ”luring” med.
2022-01-14, 22:14
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Nej, jag kallar den planering som gjordes på Pernroth Lüllmaas Facebook för en förberedelse till medial utpressning. En utpressning som sedan initierades genom Brännströms artikel om hur en senil man blev lurad på sin släktgård. Den planterades av Binninge via kompisen Brännström med syfte att utpressa. Det tror jag att du mycket väl känner till.
Å herre gud, tänk att hela världen gaddat ihop sig mot Ebba. Aftonbladets journalist har något emot henne, åklagaren i förtalsmålet vill henne illa, demensläkare gillar henne inte, Majkgård med vänner hatar henne.

Hör du inte själv att det rimmar illa att hela den här historian snurrar vidare för att så många vill Ebba illa?

Denna historia snurrar snurrar vidare för att Ebba agerat som hon gjort. Det finns ingen annan att skylla än henne själv. Att hon dessutom hela tiden sätter snubbelben för sig själv. Bland annat genom att ha en armé som försvarar henne i absurdum. Men oxå genom att skriva inlägg på sociala media som får henne fälld för förtal. Vidare ljuger hon som en häst travar i stora delar av det inlägget. Hon anklagar och lämnar ut privatpersoner utan att på något sätt lägga fram bevisning om att personerna hon anklagar är skyldiga till det hon säger.

Det är tragiskt att en person i Ebbas position gör sådana saker. Det är oxå tragiskt att en person som Ebba, som är den partiledare som kritiserar sina politiska motståndare hårdas och använder en retorik vi har sluppit i politiska debatter i Sverige, innan hon började se talarstolen som en predikstol.

Att en person som själv agerar på detta sättet hävdar att när människor säger emot henne, så är det inte på grund av något fel hon själv gjort. Eller på vilket sätt hon agerat som är fel. Nej då är det på grund av att människorna vill henne som person illa.

Det är tur att inte sånt gnäll håller juridiskt iallafall. Och att ingen med lite hjärna tror att en demensläkare och en arbetsterapeut skulle låta några eventuella känslor för Ebba påverka deras utlåtande om Esbjörns hälsa.
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Det var ju vid det första misslyckade förlikningsmötet. Stod ju i Expressen vill jag minnas - ja eller 1 mille

Du menar på mötet där Karin skrek ”SHOW ME THE MONEY” vilket Esbjörn inte kunde.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Han har påstått att en fastighetsmäklare har gjort en värdering vilket denna mäklare påstår att han inte har gjort. Det är inte bara taffligt, det är förfalskning av bevis.

Hur många fler ”bevis” är förfalskade ?

Och Ebba Bluff sa att hon haft 2 mäklare som värderat men sen bidde de bara en.

Är den andra bara en förfalskning med en låg värdering som hon visade Esbjörn?
2022-01-14, 22:16
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiu
JBs yrkeskompetens som jurist är som en en smed som ska genomföra hjärnkirurgi.
Men det borde ju främja Ebba i en juridisk process, att motparten har ett stolpskott till juridisk ombud.
Dock lär hon ju inte den omständigheten var till fördel för sig, utan torskade istället på grovt förtal.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in