2022-01-14, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Är det inte en fjäder av en höna det där med den där bilden å prisuppgift. Rätten ser såklart vad det är nämligen bara tafflighet - enligt vad jag som hastigast sett det här hävdats. En så dålig "förfalskning" är inte att betrakta som ett brott.
Om korkade kriminella slutade begå brott så skulle kriminaliteten minska med 99% och om idioter slutade skriva på Flashback så skulle man slippa läsa dina korkade inlägg. En förfalskning är en förfalskning och den som Tersaeus lämnade in var så ohederlig att den utpekade mäklaren skrev till rätten och tog avstånd från den. Rätten, Ebba Busch och mäklaren drabbades allihop av Tersaeus försök att vilseleda, det är ingen fjäder. Det kommer att få konsekvenser.
2022-01-14, 19:45
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiu
Kubun, någonstans får Esb resurser som Esb inte efter att möjligen avyttrat de fastigheter Esb har. Pensionen räcker inte heller för att täcka upp denna mängd av ombud samt nedlagda timmar de gör för tusentals kronor i timmen.

Glöm inte att kronofogden var efter Esb för inte så länge sedan.

Att Esb inte har rätt i den fråga han driver, och inte heller kommer att få rätt är en fråga. Men även juridiskt mindre intellektuellt bemadlade har det sista året ansett att det är bortkastade pengar att Esb driver detta vidare.

Du kanske borde fundera på om det är dags för Esb att stämma sina egna ombud för sitt dåliga arbete, eller om Esb inte gör detta fundera på om kan var någon annan som står för Esbs fakturor,.

För länge sedan angav jag att Esbs kostnader för ombud borde vara sexsiffrigt redan då, nu kan det ev vara sjusiffrigt av Esbs skattade pengar och jag antar att man inte får göra avdrag för detta.
Det var ju bara glömda inbetalningar av trivial art som föranledde kronofogdens intresse. Han sålde ju lägenhet eller var det tom två stycken och sen ett helt yrkesliv och sedan pension med små utgifter blir en rätt rejäl slant - å så har han väl kanske ärvt också ja säkerligen mer än fastigheten. Hans föräldrar var ju välbeställda. Vad med brorsonen Matz - hade han barn? Kanske Esbjörn har ofantligt mycket att vänta därifrån nej lägg av nu med era konspirationsteorier - hveritabelt phulsnack!
2022-01-14, 19:47
Medlem
Xius avatar
Citat:
Är det inte en fjäder av en höna det där med den där bilden å prisuppgift. Rätten ser såklart vad det är nämligen bara tafflighet - enligt vad jag som hastigast sett det här hävdats. En så dålig "förfalskning" är inte att betrakta som ett brott.

Kubun, du är medveten om att du propagerar för lagbrott här (eller i varje fall att du ver om att det ska bortses från då du inte håller med). Det är ett lagbrottt och borde borde åsamka den senaste hjuristen ett straff som inlämnat det.
2022-01-14, 19:49
Medlem
Citat:
För jävligt, ja Esbjörn har verkligen fått sånt oerhört lidande av Ebba. Inte heller här rår Esbjörn för situationen.
Det är dock inte Ebbas ansvar att se till så Esbjörn har kompetenta ombud.
Det är ju inte hon som utsett dem.
Skall jag vara ärlig så tror jag inte heller Esbjörn själv letat upp dem utan det har skötts av antingen Binninge, Monica Pärnroth-Lüllmaa Eller Margareta Majkgård.
Någon av dessa tre borde ju kanske förbarma sig över stackars Esbjörn och se till så han kommer så skadelös ur detta som möjligt.

Dock verkar de inte klara av det.
2022-01-14, 19:53
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:

Inte att betrakta som ett brott? Det är till och med att betrakta som ett brott av bibliska proportioner!
TY:
”Du skall icke bära falsk vittnesbörd mot din nästa”
2022-01-14, 19:55
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiu
Kubun, du är medveten om att du propagerar för lagbrott här (eller i varje fall att du ver om att det ska bortses från då du inte håller med). Det är ett lagbrottt och borde borde åsamka den senaste hjuristen ett straff som inlämnat det.
Jag har väl för fan inte propagerat för lagbrott - tvärtom har jag klart klassat det som tafflighet och inget å rekommendera. Jag vidhåller att rätten bara kommer att småle åt det eller nog faktiskt bara beklagar att det inte blev bättre - ja inte som förfalskning då utan som en värdering. Som sagt för dåligt för å driva rättsligt.
2022-01-14, 19:58
Medlem
Xius avatar
Citat:
Det var ju bara glömda inbetalningar av trivial art som föranledde kronofogdens intresse. Han sålde ju lägenhet eller var det tom två stycken och sen ett helt yrkesliv och sedan pension med små utgifter blir en rätt rejäl slant - å så har han väl kanske ärvt också ja säkerligen mer än fastigheten. Hans föräldrar var ju välbeställda. Vad med brorsonen Matz - hade han barn? Kanske Esbjörn har ofantligt mycket att vänta därifrån nej lägg av nu med era konspirationsteorier - hveritabelt phulsnack!

Inte ens du Kubun, kan anse att Esb verkar vara ekonomiskt oberoende (om inte annat så har han inte tillgångar för att betala sina räkningar).

Fakta är att kronofogden har varit efter Esb och Esb har inte betalat, ev möjliga tillgångar oavsett.

Att tillvarata Esbs intresse verkar vara något som står lågt på din agenda, liksom hos Esbs ombud. Personligen kan jag tycka synd om Esb, att Esb nu bara mjölkas torr på de flesta av sina resterande tillgångar av sina ombud.
2022-01-14, 20:00
Bannlyst
Stor respekt till alla er som ägnar dagar och nätter på Flashback för en förhållandevis bagatellartad händelse under en pandemi, istället för att som Ebba som gör sitt bästa för att få rätt före och under corona, smitta en halvsenil gammal skröplig gubbe.

Ni är betydligt bättre än den ni med emfas försvarar och det är omöjligt att hålla något emot er. Måste vara skönt att tillhöra - de goda

Ni måste vara så stolta över hur ni använder er tid här på jorden!
Senast redigerad av Krmkr 2022-01-14 kl. 20:04.
2022-01-14, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Börja tala sanning istället!
akt bil103
Jag har den inte framför mig förrns imorrn, men jag antar att det inte är ett protokoll från en domstolsförhandling utan en partsinlaga från Piff&Puff.
Någon annan här som har aktbil 103 framför sig och kan tala om huruvida det är en partsinlaga eller ej ?
Senast redigerad av ksitpeks 2022-01-14 kl. 20:06.
2022-01-14, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Kritik mot honom i denna tråd skulle bara vara relevant om den rörde något han gjort o sin yrkesutövning i just denna process mellan Ebba och Esbjörn.
🤣🤣🤣🤣🤣
"Yrkesutövning"
I vilket yrke då?
Rättshaveristiskt kluddande?
🤣🤣🤣🤣🤣
2022-01-14, 20:04
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Inte att betrakta som ett brott? Det är till och med att betrakta som ett brott av bibliska proportioner!
TY:
”Du skall icke bära falsk vittnesbörd mot din nästa”
Jaså, vad då? Jag har uppfattat det ni tjattrat så mycket om som att han använt någons hemsida och där hittat ett någorlunda motsvarande hus och så lämnat in det som en värdering av Esbjörns fastighet - som sagt det är marken som är det värdefulla!

Vad menar du han gjort klippt å klistrat som Marjasin? Ja då kan det vara värre för Sture. Kan som sagt inte detaljerna då jag sätter juridiken sekundärt i denna husaffär då jag inte har någon vilja att få Ebba dömd för brott. Bara att hon döms av folket och resten av KD så KD kan resa sig som en fågel Fenix ur Ebbas aska.
2022-01-14, 20:05
Medlem
Xius avatar
Citat:
Jag har väl för fan inte propagerat för lagbrott - tvärtom har jag klart klassat det som tafflighet och inget å rekommendera. Jag vidhåller att rätten bara kommer att småle åt det eller nog faktiskt bara beklagar att det inte blev bättre - ja inte som förfalskning då utan som en värdering. Som sagt för dåligt för å driva rättsligt.

Kubun, jag ser din upprördhet. Det är dock inte tafflighet, utan medvetna lagbrott som Esbs nuvarnde ombud riskerar att ha gjort iom sina inlagor. Det är en ganska allvarlig sak som Esbs nuvarande ombudet har riskerat att ha gjort.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in