2022-01-14, 15:48
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Här... Vad syftar annars framhävandes av den (påhittade) kognitiva oförmågan till?
Vilken anna paragraf skulle du vilja hänföra det till?
Vilken akbilaga?
2022-01-14, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Vilken akbilaga?
Du får väl använda sökfunktionen som vi andra....
2022-01-14, 15:58
Medlem
Åberopat även för anstånd med att skicka in bilagor.
Dessutom mer än en gång...

Citat:
Skälen för anstånds begäran är följande. Esbjöm Bolin har kognitiva utmaningar. Han har svårt att tillgodogöra sig vidden av vad som nu sker. Det pågår ett godmansärende i överförmyndarförvaltningen i Västerås ( akt nr 16870) som torde avslutas i närtid med att en god man utses för tillvaratagande av Esbjörns rätt.

Citat:
Till efterkommande av tingsrättens föreläggande av den 17 december 2020 för jag som ombud för Esbjörn Bolin härmed inkomma med det svar jag nu kan avge. Skälet till att jag inte kan ge in ett
komplett svaromål är att jag  ännu inte haft tillfälle att samråda med Esbjörn i närvaro av hans blivande god man. Att detta krävs för att tillvarata Esbjörns rätt torde vara självklart. Västmanlands tingsrätt har ännu inte avgjort godmans ärendet.

Vi vet alla att det sket sig - för han var inte dement och saknade inte rättshandlingsförmåga...
2022-01-14, 16:10
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Är din kompis Binninge som (enligt dig) var med på telefon vid förlikningen delaktig i detta tvång?
Tvång är det du som kallar det. Som du säger JB var bara med på tfn och inte heller som Esbjörns ombud, så nä till det du kallar tvång och det utan att ha hört ett ord från JB efter att underskriften till förlikningsavtalet kom till. Om han var med då - noll koll. Som sagt det sista jag hörde från honom var mellan förlikningsmötet tog plats och att det kom i tidningen att det var klart.

Min spekulation om hur det gått till att Esbjörn känt sig tvingad gäller bara Hestras advokatduo. Att de förklarat läget att de inte kom längre än en tidsbegränsad dispositionsrätt. Det är ju heller inget fel av dem. De var bara helt ärliga eftersom ful-ebba hade kapat åt sig Esbjörns namnteckning (jordabalken å pacta sunt nånting). Skraja å vågar inte säga det rakt ut att EBBA gjort vad hon gjort - ett åldrings-scam. Hon har utstrålning nog EBBA för å få denna ombudsduo att krokna. Så herrejöss så chanslös Esbjörn var när EBBA fick syn på hans hus - allt enligt nionde budordet.
2022-01-14, 16:19
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Advokaterna var skyldiga att framföra detta, det handlar inte om "cred", det handlar om att inte bli uteslutna och förlora sin titel. De är - till skillnad från andra mindre nogräknade och okunniga ombud - bundna av god advokatsed. De tillåts inte - återigen till skillnad från andra ombud - driva en utsiktslös process enbart i syfte att kunna tjäna pengar på fakturorna. De måste alltså se till klientens bästa och vad som faktist är möjligt. Som sagt, till skillnad från hans andra ombud som snarare sett till sina egna och andras intresse, primärt ekonomiska och politiska.
En advokat är inte rädd att förlora då denna ändå har rätt till sin ersättning. Det är inte som i USA där advokater tar procent på skadeståndet och därmed bara åtar sig att driva mål de vet att de vinner. Du får ge upp dina referenser till "law & order" och inse att sverige inte har samma som USA.
Skrev det nyss i ett svar till q6. se ovan

Kan inte tänka mig att det finns en enda advokat som bryr sig i pengarna precis som det inte finns ett enda fotbollsproffs som tänker på pengarna utan det är att vinna som betyder nåt. Gör de det jag då rullar också kulorna in.
2022-01-14, 16:31
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Tvång är det du som kallar det. Som du säger JB var bara med på tfn och inte heller som Esbjörns ombud, så nä till det du kallar tvång och det utan att ha hört ett ord från JB efter att underskriften till förlikningsavtalet kom till. Om han var med då - noll koll. Som sagt det sista jag hörde från honom var mellan förlikningsmötet tog plats och att det kom i tidningen att det var klart.

Min spekulation om hur det gått till att Esbjörn känt sig tvingad gäller bara Hestras advokatduo. Att de förklarat läget att de inte kom längre än en tidsbegränsad dispositionsrätt. Det är ju heller inget fel av dem. De var bara helt ärliga eftersom ful-ebba hade kapat åt sig Esbjörns namnteckning (jordabalken å pacta sunt nånting). Skraja å vågar inte säga det rakt ut att EBBA gjort vad hon gjort - ett åldrings-scam. Hon har utstrålning nog EBBA för å få denna ombudsduo att krokna. Så herrejöss så chanslös Esbjörn var när EBBA fick syn på hans hus - allt enligt nionde budordet.

Det är du som har nämnt tvång, jag vill bara ha klart för mig vem som har utövat detta tvång.

Du menar alltså att det är advokaterna Berg och Behm som har utövat detta tvång som du kallar det medan Binninge inte har varit delaktig?
Du har ju tidigare målande berättat vilken viktig roll som Binninge spelade vid förlikningen samt att han var med via telefon och att hela mötet är inspelat.

Borde inte Binninge har protesterat då han fortfarande är ombud för Binninge om hans klient skulle ha utsatts för någon form utav tvång ?
Är det inte troligare att Binninge har agerat i samförstånd med Berg och Behm?
2022-01-14, 16:32
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Så det är en konspiration att andra parter tjänar på att dra Ebba/KD i smutsen?

Om Esbjörn kände sig tvingad att skriva på, till den milda grad att han anlitar nytt ombud och fortsätter tvista, varför märks det då inte i inlämnat material till rättsväsendet. En förfalskad värdering av fastigheten tex, vad har den med det påstådda tvånget att göra?
Hm...ja du...kanske Esbjörn rent av behöver nån som jag som ombud som vågar tala klarspråk utan skillnad för vem det än må vara.

Inte Esbjörns fel nu heller isf att han inte lyckats hitta rätt i att få nån med tillräcklig power för å fått avslutat EBBAs scam. En sån satanistisk jävla "prinsessa" den där sluga jäntungen. Hoppas HR och TR tar tag i detta nu å sätter stopp och att Sture till motsats till vad som här häcklats om honom har power nog att INTE gå med på fler förlikningar och tar det till tings, såvida inte Ebba då till slut håller ord och låter köpet vara ogjort. Kan tänka mig det. Att hon till slut inser att hennes "husaffär" blivit alltför transparant.
Senast redigerad av kubun 2022-01-14 kl. 16:41.
2022-01-14, 16:37
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Det är du som har nämnt tvång, jag vill bara ha klart för mig vem som har utövat detta tvång.

Du menar alltså att det är advokaterna Berg och Behm som har utövat detta tvång som du kallar det medan Binninge inte har varit delaktig?
Du har ju tidigare målande berättat vilken viktig roll som Binninge spelade vid förlikningen samt att han var med via telefon och att hela mötet är inspelat.

Borde inte Binninge har protesterat då han fortfarande är ombud för Binninge om hans klient skulle ha utsatts för någon form utav tvång ?
Är det inte troligare att Binninge har agerat i samförstånd med Berg och Behm?
Ska vi inte gå vidare nu å lämna JB en gång för alla? Han har gjort sitt i det här nu och det tjänar självfallet inget till att spekulera om han gjort några eventuella felsteg. Okey?!
2022-01-14, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Läs Lag (1924:323) om verkan av avtal, som slutits under påverkan av en psykisk störning och sedan Avtalslagen 3 kap 31 § och försök se skillnaden.
Om du missat det så är mitt citat från MUF protokollet. Om du tycker det finns synpunkter på vilken rubrik Esbjörns ombud valt får du ta det med honom. Nu verkar det vara historia eftersom de förlikats.
2022-01-14, 16:46
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ska vi inte gå vidare nu å lämna JB en gång för alla? Han har gjort sitt i det här nu och det tjänar självfallet inget till att spekulera om han gjort några eventuella felsteg. Okey?!

Jag trodde också att Binninge var avpolletterad tills att du berättade motsatsen.

Varför skall vi lämna honom när han var aktiv så sent som vid förlikningen som stadsfästes och som Esbjörn har överklagat.

Binninge är väl i högsta grad en av huvudpersonerna om Esbjörn skall hävda att han blev tvingad till förlikningen.
2022-01-14, 16:47
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Hur kan du veta vad Esbjörn kände?
Varför behöver han så många som ombesörjer hans förmåga att fatta beslut?
Hur kommer det sig att det är så otroligt många som månar om Esbjörns ägor? Vad kan det bero på? Är det inte lite knasigt att Majkgård söker sig till ensamma äldre män med törst efter mänsklig värme?
Ganska äckligt agerande, men det är Min känsla

En hel del frågor har du och som inte hör hit. Ebbas scam blir inte ogjort för att andra är till och med än värre.....för det är väl vad du ville ha sagt

Nåja din första fråga tarvar sitt svar - jag känner med Esbjörn (lider med honom) - så enkelt är det
2022-01-14, 16:48
Medlem
Citat:
Binninge, Pernroth Lüllmaa och Majkgård drog upp riktlinjerna för den mediala utpressningen för att få Ebba Busch mör och därigenom backa ur från affären. Varför skulle någon av dem lämnas utanför det som sker? Det är deras plan som pågår.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in