Citat:
Ursprungligen postat av
kubun
Tvång är det du som kallar det. Som du säger JB var bara med på tfn och inte heller som Esbjörns ombud, så nä till det du kallar tvång och det utan att ha hört ett ord från JB efter att underskriften till förlikningsavtalet kom till. Om han var med då - noll koll. Som sagt det sista jag hörde från honom var mellan förlikningsmötet tog plats och att det kom i tidningen att det var klart.
Min spekulation om hur det gått till att Esbjörn känt sig tvingad gäller bara Hestras advokatduo. Att de förklarat läget att de inte kom längre än en tidsbegränsad dispositionsrätt. Det är ju heller inget fel av dem. De var bara helt ärliga eftersom ful-ebba hade kapat åt sig Esbjörns namnteckning (jordabalken å pacta sunt nånting). Skraja å vågar inte säga det rakt ut att EBBA gjort vad hon gjort - ett åldrings-scam. Hon har utstrålning nog EBBA för å få denna ombudsduo att krokna. Så herrejöss så chanslös Esbjörn var när EBBA fick syn på hans hus - allt enligt nionde budordet.
Det är du som har nämnt tvång, jag vill bara ha klart för mig vem som har utövat detta tvång.
Du menar alltså att det är advokaterna Berg och Behm som har utövat detta tvång som du kallar det medan Binninge inte har varit delaktig?
Du har ju tidigare målande berättat vilken viktig roll som Binninge spelade vid förlikningen samt att han var med via telefon och att hela mötet är inspelat.
Borde inte Binninge har protesterat då han fortfarande är ombud för Binninge om hans klient skulle ha utsatts för någon form utav tvång ?
Är det inte troligare att Binninge har agerat i samförstånd med Berg och Behm?