2022-01-14, 11:30
Medlem
1.Offerkofta. nu menar jag inte att man inte få ha de tufft. Självklart får man det! Man stöttar varandra igenom det! Men jag vill inte att man lägger sig och inte vill göra något åt det.

2. Inget djupt sinne. Jag vill ha djupa diskussioner med kvinnan. Inte prata om bara ytliga saker, paradise hotel osv.
Citera
2022-01-14, 11:43
Medlem
1. Är ovaccinerad
2. Statuskåt (dock är ambition viktigt men det är två skilda saker)
3. Håller på och tjatar om astrologi
Citera
2022-01-14, 11:44
Medlem
Har ganska många dealbreakers men dom upptäcker jag ganska snabbt innan det hinner bli något.

Om hon inte gillar närhet och sex, så är det dumpning ganska snabbt. Jag vill se henne ta initiativ till till sex annars kommer jag bli trött på henne. Suger hon inte så hejdå.

Röker
Är hon oikofobier så kommer det inte funkar.
Partypingla
Får jag reda på om hon har haft partner som kommer från Afrika och mellanöstern så kommer jag förmodligen dumpa henne. Kan göra extremt undantag då jag känner 2 bra killar för vardera land som jag hade inte haft något emot ifall dom hade varit X. Anledningen är att jag har träffat för många sådana som en rasistisk syn på svenska kvinnor som ser dom som horor.
Dominant
Svartsjuk
Snobb
Snål
Citera
2022-01-14, 12:08
Medlem
Katzyns avatar
Svartsjuka, kontrollbehov, går in i relationen i avsikt att ändra på en.

Passiv och initiativlös, offerkofta.

Kan inte diskutera saker på ett lugnt sätt utan blir känslomässigt uppjagad, tål inte att bli emotsagd eller kan inte acceptera att man kan tycka olika.
Citera
2022-01-14, 12:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Svartsjuka, kontrollbehov, går in i relationen i avsikt att ändra på en.

Passiv och initiativlös, offerkofta.

Kan inte diskutera saker på ett lugnt sätt utan blir känslomässigt uppjagad, tål inte att bli emotsagd eller kan inte acceptera att man kan tycka olika
.

helt klart , man ska kunna tycka olika men ändå tycka om varandra.
Citera
2022-01-14, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Det har du rätt i, men om man är det vid fel tidpunkt och i fel sammanhang, så framstår det som självupptaget och malplacerat.

Det har varit den andras iniaitiv till samtalsämnet, men endast en spontan reflektion.

Jag har tolkat det som något annat då vi befann oss i processen att lära känna varandra. Det går inte att veta i förväg vilken nivå personen befinner sig på, annat än att ämnet togs upp (som ju är en indikation på filosofiskt djup). Min egen nivå var oklar också och hur den står sig i relation till andra. Det uppvaknandet skedde något år senare.

Men nog ska man kunna ha både lättsamma och djupare samtal med sin partner, om man är djup själv. Det blir för frustrerande annars.
Citera
2022-01-14, 13:09
Medlem
1. Frånvaro av utbildning
2. Bristande hygien
3. Inte kan prestera i sängen (potensproblem, för liten penis)
4. Tidigare otrohet
5. Lathet, inget driv, mammas lilla pojke
6. Bristande social kompetens
7. Frånvaro av självdistans, självupptagenhet
Citera
2022-01-14, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekvilibrium1
Men det löser jag genom att hon är djup själv!

Ja precis. Kom på en till sak, är han runt 30 och inte har körkort är det en dealbreaker. Känns ju lite loseraktigt faktiskt.
Citera
2022-01-14, 13:50
Moderator
Maviels avatar
En ovilja att prata om saker som kan vara tunga eller svåra att ta upp.

Om respekt saknas.
Citera
2022-01-14, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jendy
Ja precis. Kom på en till sak, är han runt 30 och inte har körkort är det en dealbreaker. Känns ju lite loseraktigt faktiskt.

Varför måste man ha körkort när man bor i centrum?
Känns helt meningslöst att kosta på sig flera tusentalskronor extra i månad när man inte behöver bil.
Citera
2022-01-14, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Känns helt meningslöst att kosta på sig flera tusentalskronor extra i månad när man inte behöver bil.

Möjligtvis, men för mig är det en dealbreaker för jag kommer inte skjutsa runt honom och inte bo i centrum heller.
Citera
2022-01-14, 14:24
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG

Nu har inte jag tagit med det själv som en dealbreaker men det ligger på gränsen även för mig. Det har att göra med rörlighet och möjligheter samt bekvämlighet att båda har körkort.

// CC
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in