2022-01-13, 18:34
Avslutad
Tror alla har saker som de absolut inte tolererar i en relation , uppenbara saker som otrogenhet , misshandel , stöld etc

men har ni några andra ? Man har ju sett på vissa dejting sidor att dealbreakers kan vara ” var minst 180 cm, rösta inte höger, icke rökare , var vegetarian ” etc

vad har ni för personliga dealbreakers?

personligen tror jag att jag inte har några stora. Är man vuxen får man ju ta ansvar för sina egna beslut. Såklart man inte vill ha någon som är otrogen eller stjäl från en. Men skulle inte vägra en relation bara för att någon är vegetarian eller religös typ.

får klura ut om jag kommer på några fler

en möjlig vore kanske om personen vägrade att åka utomlands ( såklart nu är det ju corona så nu går det inte ) men under ”normala ” omständigheter är resa ett stort intresse för mig och vill gärna åka utomlands flera gånger per år. skulle vara jobbigt /tråkigt om personen aldrig skulle vilja följa med.

jag vet inte får som sagt klura

era dealbreakers då?

glöm inte att motivera era svar!
Senast redigerad av Captinhero 2022-01-13 kl. 18:53.
Citera
2022-01-13, 18:35
Medlem
dinmamma1335s avatar
Ingen obehandlad psykisk ohälsa. Inte så kontroversiellt kanske, men viktigt.
Citera
2022-01-13, 18:41
Medlem
VelvetReds avatar
Kontakt med expartners (som man inte har barn med) tycker jag är väldigt jobbigt.
Citera
2022-01-13, 18:43
Avslutad
Ställer hon inte upp på viss sexuell aktivitet fanns det ingen framtid.

Dålig ekonomisk tankegång.

Ohövlig, ohyfsad

Nu vänster/feminist
Citera
2022-01-13, 18:45
Avslutad
kom på en till

om hon inte har jobb eller pluggar och är i 30 års åldern. visst om man har sjukdom eller på något annat sätt hindrad från att jobba eller plugga är det en sak. Men är det pga lathet och personen aldrig tar tag i det , ja då skulle jag inte vilja ingå i relation.
Citera
2022-01-13, 18:46
Avslutad
Konfliktsökande feministbumling som är aktiv i milöpartiet
Citera
2022-01-13, 18:47
Medlem
Personer som missbrukar, oavsett hur mycket/lite/ofta/sällan är absolut no go för min del. Att begå brott och vissa diagnoser är inte heller något jag vill ha i min närvaro, vis av erfarenheter - tyvärr.

Är jag själv felfri? Absolut inte.
Citera
2022-01-13, 18:49
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
kom på en till

om hon inte har jobb eller pluggar och är i 30 års åldern. visst om man har sjukdom eller på något annat sätt hindrad från att jobba eller plugga är det en sak. Men är det pga lathet och personen aldrig tar tag i det , ja då skulle jag inte vilja ingå i relation.

Nej, man vill ju ha någon som kan ta hand om sig själv såklart. Intressant att du drar den gränsen vid just 30. Jag skulle nog dra den ännu tidigare tror jag.
Citera
2022-01-13, 18:50
Medlem
Ointressanta kvinnor med inga ambitioner i livet som vi leva på män.

Det är så pass dödsdömt att man inte ens inleder något.

Inte för att jag inte kan tänka mig att ta hand om en kvinna, men relationen blir så jvla ointressant och ytlig.
Citera
2022-01-13, 18:50
Medlem
CC75s avatar
- Bristande respekt av mig, av andra människor och av djur
- Alltför beroende av bekräftelse från andra för att må bra (social mediajunkie)
- Flygrädd
- Gillar att ta på sig offerkoftan
- Lever konstant över sina egna tillgångar och bygger upp ett skuldberg
- Psykisk ohälsa idag (tidigare kan snarare vara ett plus)
- Inte kan acceptera att man kan tycka, tänka och se saker annorlunda
- Konfliktsökande / dramaqueen
- Inte gillar sex
- I allmänhet lat och vill att andra ska ordna allt åt henne. Dvs avsaknad av drivkraft

Det är vad jag kommer på vid en spontan genomgång men det kan helt klart vara fler.

Några tillägg.

- Nyttjar tobak (snus, cigaretter)
- Tyngre droger

// CC
Senast redigerad av CC75 2022-01-13 kl. 19:01.
Citera
2022-01-13, 18:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetRed
Nej, man vill ju ha någon som kan ta hand om sig själv såklart. Intressant att du drar den gränsen vid just 30. Jag skulle nog dra den ännu tidigare tror jag.

därför jag drog den gränsen är att jag letar inte efter så mycket yngre än så. yngsta jag skulle vilja dejta är nog 27.

men såklart en 27 åring i den sitsen hade inte heller varit charmigt.
Citera
2022-01-13, 18:54
Bannlyst
Är hon feminist så är det kört oavsett hur jäävla snygg hon är.

Är hon feminist så blir hon min fiende och då blir allt en fight om "känslomässiga-resurser" och det pallar jag inte. Då e det inte längre ett förhållande utan en fight...

Är hon över 30 så e det kört med...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in