2022-01-13, 06:13
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastreck
Ett färskt löv eller? Tuggade du det då eller hur gjorde du?
Tuggade en stund och åt upp det.
Jo det växer bakom vårt hus här i Thailand.
Senast redigerad av bithax 2022-01-13 kl. 06:16.
Citera
2022-01-13, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymGrabb663
Tänkte lägga ut här och fråga en fråga jag verkligen undrat sen jag nästan startade med kratomet.
Varje gång jag tar kratom så tar jag på tom mage när jag vaknar 2-2,5 gram kratom, sedan så sväljer jag ner de och inväntar effekten som brukar komma helt efter 30-40 min MAX. Varje gång när jag ska äta mat 2-3 timmar efter jag intagit kratomet så får jag jätte starka ångest känslor som är jättejobbiga, jag mår på topp när effekten börjar slå in men så fort jag äter något så känner jag 10 min efter att jag börjar få ångest vilket är riktigt störande, tar kratom MAX 2 gånger per dag men oftast 1 gång direkt när jag vaknar bara.
Frågan är då: Varför får jag ångestkänslor när jag äter mat på kratom

Uppskattar verkligen alla svar!!
japp känner igen det, hade exakt samma besvär, men dom fick jag även på krypton och tramadol när jag var inne på det en sväng, vet andra som käkat exakt samma som mig men fick inte dom problemen, tror att det är dom som har problem med ångest i grunden som får det. hursomhelst riktigt obehagligt. du måste sluta med skiten tyvärr, jag fick lägga ner totalt, började med några gram om dagen efter ett uppehåll men fick dom problemen igen som du beskriver så jag la av helt. nu kommer jag vara nykterist livet ut, offrat över ett halvår av mitt liv på den här skiten med en hel massa biverkningar. funkar säkert för för andra men inte för mig.

obs jag käkade upp till 20 till 30 gram om dagen när det var som mest.
nu ska jag iväg och vandra och fiska och har äntligen tagit tillbaka mitt liv igen man repar sig rätt fort ändå även vid hårt brukande
Senast redigerad av livsavnjutare 2022-01-13 kl. 08:41.
Citera
2022-01-13, 18:21
Medlem
apelsinmissbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillikungen
Påverkar defenetivt testosteron nivåerna men är givetvis kopplat till mängd och effekt 1 gram dag någon vecka kommer inte påverka dina resultat märkbart. sova för lite kommer påverka dina nivåer mer 1 natt med bara 3-4 timmar kan minska dina nivåer 20-50 procent nästkommande morgon + att du kommer prestera sämre om du ska träna den dagen då du lär vara outvilad.

Har du källa på det här?
Citera
2022-01-13, 23:56
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattingSS
Har sätt dig många gånger i de delar på FB jag hänger på. Kanske en personlig fråga men nyfiken hur du hittade kratom och varför du började använda det.

Tycker det hade varit intressant att få folks perspektiv på varför dem börjar och hur dem hittade kratom.

Jag har alltid haft ångest och mått rätt dåligt, men jag läste här på Flashback om kratom och bestämde mig för att testa. Mina förväntningar låga och jag blev oerhört positivt överraskad över hur bra det fungerade på mig. Jag har testat och brukat de flesta drogerna som finns, så jag hade erfarenheter med droger innan jag började med kratom. Och jag känner att jag inte behöver några andra droger egentligen förutom kratom och alkohol.

Har tagit kratom i över 3 år nu och jag har inga planer på att slutat helt, men jag brukar göra pauser i bland för att inte toleransen ska öka så mycket.
Citera
2022-01-14, 00:38
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Tuggade en stund och åt upp det.
Jo det växer bakom vårt hus här i Thailand.

Vad lycklig du kan vara som har sådan nära tillgång till kratom.
Citera
2022-01-14, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinmissbruk
Har du källa på det här?

På att för lite sömn sänker testosteron nivåerna eller att kratom gör det?

Att sömn sänker nivåerna mycket finns det mycket på så bara att söka.

Att kratom gör det är en självklarhet för mig då allt som påverkar opioida receptorerna sänker testosteron nivåerna i mer eller mindre utsträckning. Kratom troligen mindre metadon mycket. Sen kan man använda kratom på olika sätt och mängder. Sänkningen är givetvis tillfällig så länge du använder bara. Och nej har ingen källa på just kratomet men vf skulle det bete sig annorlunda än övriga preparat som påverkar opioida receptorerna?
Citera
2022-01-14, 11:18
Medlem
Hej allihopa!

Jag är väldigt ny på kratom fronten efter många års droganvändning som i princip gjort så jag förlorat allt. Jag får nu hjälp via psykiatrin och nyligen fått gabapentin som hjälper mycket mot min ångest bl.a men vissa dagar när jag mår så jäkla dåligt så jag inte ens vet vart jag ska ta vägen så är kratom ett väldigt bra verktyg för mig istället för att på impuls dra och köpa benzo och alkohol och totalt spåra ur.

Jag skulle gärna vilja veta vilken shop som erbjuder bäst kvalité till bäst priser? Jag har endast testat upgradenatural men inte sett någon skriva om denna shop här tidigare så undrar om det kanske är någon anna shop man ska vända sig till som endast fokuserar på kratom? Vad tror ni?

Mvh
Senast redigerad av NationalTreasure 2022-01-14 kl. 11:27.
Citera
2022-01-14, 11:38
Medlem
apelsinmissbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillikungen
Att kratom gör det är en självklarhet för mig då allt som påverkar opioida receptorerna sänker testosteron nivåerna i mer eller mindre utsträckning. Kratom troligen mindre metadon mycket.

Sen kan man använda kratom på olika sätt och mängder. Sänkningen är givetvis tillfällig så länge du använder bara. Och nej har ingen källa på just kratomet men vf skulle det bete sig annorlunda än övriga preparat som påverkar opioida receptorerna?

Problemet med kratom är att det inte är en traditionell opioid då den besitter unika egenskaper, ett exempel är ju att kratom inte bara fungerar som en opioid men även som en stimulant i lägre doseringar.

Jag har läst en massa där folk menar att deras kratomkonsumption inte påverkat deras testosteronnivåer. Sen har jag även läst en liten studie som stödjer detta.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29626673/

Men sen så finns det ju även kratomanvändare som menar det motsatta, att kratom påverkat deras testosteronnivåer. Även här finns det studier som stödjer argumentet i form av att kratom höjer prolaktinet.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29568783/

Båda studierna jag länkat här är ganska dåliga, de är alldeles för små för att kunna användas till att dra några generella slutsatser. Jag vet inte riktigt vad man ska tro.

Men i och med att det finns så pass många delade meningar i frågan "Påverkar kratom testosteronet?" så tror jag iallafall att man kan säga att om den nu skulle ha en påverkan så är det troligen inte en särskilt stor påverkan, för då tycker man ju att fler hade påpekat att kratom påverkar testosteronet snarare än det motsatta.
Senast redigerad av apelsinmissbruk 2022-01-14 kl. 11:44.
Citera
2022-01-14, 11:57
Medlem
apelsinmissbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NationalTreasure
Hej allihopa!

Jag är väldigt ny på kratom fronten efter många års droganvändning som i princip gjort så jag förlorat allt. Jag får nu hjälp via psykiatrin och nyligen fått gabapentin som hjälper mycket mot min ångest bl.a men vissa dagar när jag mår så jäkla dåligt så jag inte ens vet vart jag ska ta vägen så är kratom ett väldigt bra verktyg för mig istället för att på impuls dra och köpa benzo och alkohol och totalt spåra ur.

Jag skulle gärna vilja veta vilken shop som erbjuder bäst kvalité till bäst priser? Jag har endast testat upgradenatural men inte sett någon skriva om denna shop här tidigare så undrar om det kanske är någon anna shop man ska vända sig till som endast fokuserar på kratom? Vad tror ni?

Mvh

Googla "kratom sverige" och leta efter dessa:

SS = Scand******* Spec****
KE = Kra*** Exp*****

Enligt mig är dessa de bästa.

Vem har bäst kvalité då utav dessa två nämnda ovan?
Jadu... Personligen känner jag ingen skillnad, kanske att KE är snäppet bättre men jag tycker inte det "lilla extra" är värd det högre priset.

Från KE skulle jag rekommendera wild green borneo
Från SS skulle jag rekommendera green borneo

Börja där, tror inte du kommer bli besviken vad du än tar för beslut, övertänk inte på saken.
Citera
2022-01-14, 16:25
Medlem
Citat:
Googla "kratom sverige" och leta efter dessa:

SS = Scand******* Spec****
KE = Kra*** Exp*****

Enligt mig är dessa de bästa.

Vem har bäst kvalité då utav dessa två nämnda ovan?
Jadu... Personligen känner jag ingen skillnad, kanske att KE är snäppet bättre men jag tycker inte det "lilla extra" är värd det högre priset.

Från KE skulle jag rekommendera wild green borneo
Från SS skulle jag rekommendera green borneo

Börja där, tror inte du kommer bli besviken vad du än tar för beslut, övertänk inte på saken.

Tack så mycket!

Vi verkar ha rätt lika smak när det gäller kratom för favoriten hos mig är än så länge super Borneo green

Ska kika på dessa du rekommenderade. Tack tack tack!
Citera
2022-01-14, 17:18
Medlem
Citat:
Problemet med kratom är att det inte är en traditionell opioid då den besitter unika egenskaper, ett exempel är ju att kratom inte bara fungerar som en opioid men även som en stimulant i lägre doseringar.

Jag har läst en massa där folk menar att deras kratomkonsumption inte påverkat deras testosteronnivåer. Sen har jag även läst en liten studie som stödjer detta.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29626673/

Men sen så finns det ju även kratomanvändare som menar det motsatta, att kratom påverkat deras testosteronnivåer. Även här finns det studier som stödjer argumentet i form av att kratom höjer prolaktinet.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29568783/

Båda studierna jag länkat här är ganska dåliga, de är alldeles för små för att kunna användas till att dra några generella slutsatser. Jag vet inte riktigt vad man ska tro.

Men i och med att det finns så pass många delade meningar i frågan "Påverkar kratom testosteronet?" så tror jag iallafall att man kan säga att om den nu skulle ha en påverkan så är det troligen inte en särskilt stor påverkan, för då tycker man ju att fler hade påpekat att kratom påverkar testosteronet snarare än det motsatta.

Vet att den inte är en traditionell opioid och att den verkar stimulerande med det gör inte saker bättre då förhöjda kortisol nivåer kan även påverka testosteron i negativ riktning men sen skulle den "lugnande" effekten kanske hålla tillbaka den kortisol ökningen ?

Tror inte heller att den typiska kratom användarna är idrottare på hög nivå och har så bra koll på sina nivåer man kan ha ganska låga nivåer innan tydliga problem uppstår. Kan bara tala för mig men jag blir defenetivt fysiskt försvagad av dagligt intag kratom i lite högre doser viket förvisso inte tvunget behöver förklaras med sänkta testosteron nivåer. Räcker inte med några få testosteron test för att mätta mindre förändringar och ta det som bevis då dom kan fluktuera av många faktorer. Har själv gjort testet och dom har varit allt mellan 15 och 22 nmol/l dock inte gjort några sen jag började med kratom men skulle jag tävlat i doping fri bodybuilding och ville att dom skulle vara optimala skulle jag inte tagit kratom kan jag säga iaf. Gäller även Ipren alkohol Tramadol mm i någon större omfattning om det nu är för träningen man är orolig för.

Men några säkra svar lär vi inte få då det inte tillräckligt med forskning på kratom öht för säkra slutsatser
Citera
2022-01-14, 17:29
Medlem
st33rs avatar
Hur tydliga skillnader märker ni mellan batchar förutom styrka ?

Jag brukar använda en green maeng da från KS. . Men de hade slut.
Då testar jag en från SS med samma namn
Den är potent utan tvekan, Men jag inbillar mig det är nån sorts subtil skillnad. Att jag blir lite mer trött och mindre av den energiska uppåtdelen än sorten med samma namn jag brukar köpa.

Finns det såna skillnader mellan sorter?

Hur pass säker kan man vara att det öht är samma sort i påsarna ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in