2021-08-03, 10:23
Medlem
NuckFiggerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LSD-Lars
Haha ni vill verkligen inte tro att er älsklingsdrog är i klass med tramadol och andra opiater.

Folk använder för fan den för att lindra eller ersätta heroinberoende. Säger inte det dig något?

Jag har testat heroin, morfin, kodein, opium, tramadol och kratom.

Kratom ruset påminner mycket om en blandning mellan tramadol och opium

Har du ens testat en riktigt opiat/opioid som heroin eller tramadol???

eller är du bara ännu en nyfrälst på detta ”kosttillskott”?

Visste du att kratom överdoser kan lindras med naloxon?
Samma medel som ges till heroinister som överdoserat på toaletten?
Men snälla lägg av bara... Du låter som en drogterapeut med en sönderknarkad hjärna som jobbar på öppenvården i någon WT-kommun
Citera
2021-08-03, 11:19
Medlem
Snarare grovt skogspåtänd och förbannad över något annat som skall tas ut på här.

Kul att du nämnde troll vem det nu var,första jag tänkte på- vad är det här för råpåtänd nisse till troll som vill försöka sätta igång något för att han bråkat med mamma.
Citera
2021-08-03, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NuckFiggers
Men snälla lägg av bara... Du låter som en drogterapeut med en sönderknarkad hjärna som jobbar på öppenvården i någon WT-kommun

LoL. Ojoj så många hycklare i tråden.

OT: vilken strain är närmast subutex/heroin?
Jag skulle säga att 5-10 gram red maeng dae är jääävligt nice om du bara vill ligga och dåsa i en soffa. Påminner starkt om ett opiat rus.

Den verkar främst gå på opiat receptorerna och i mindre grad serotonin i jämnförelse med vittkratom.

Misstänker att den innehåller en hög andel
7-Hydroxymitragynine som är ca 10 gånger mer potent än morfin. Det är förmodligen därför opiatmissbrukare kan ersätta heroin och Subutex med kratom.

Kanske också därför den är slutsåld på många ställen
Senast redigerad av LSD-Lars 2021-08-03 kl. 12:55.
Citera
2021-08-03, 15:16
Medlem
Köper egentligen aldrrriiiig inrikes men då ss red kapuas blivit hyllad här slog jag till på ett kg.

Jag brukar blanda på morgonen och dricka hälften. Resten låter jag stå så det är klart då jag kommer hem från arbetet. Vad jag aldrig sett tidigare är att lösningen ändrat FÄRG. Sörjan hade alltså gått från ljust grön till en klar röd vätska.
Frågade min huvudsakliga kratom vendor i Indonesien om han erfarat detta förut, han sa att förut då "strains" kom på tapeten började en del färga sin produkt med textilfärg men det var väldigt många år sen han hörde talas om det.

Ss borde se över sina leverantörer.
Citera
2021-08-03, 16:51
Medlem
Citat:
Då bor du inte i Sverige? Detta är ett Svenskt forum.

Vad jag vet så finns det inga butiker i Sverige som säljer kratom öppet.

Jag kände sug dagen efter endast 2 teskedar vitt kratom.

En annan viktig sak som många missar är att inte blanda kratom med SSRI och SNRI. Detta då kratom liksom tramadol går på serotonin receptorerna riskerar du att få serotonin syndrom.

Jag råkade blandade 100 mg sertralin med ca 3 teskedar kratom och vaknade dagen efter med värsta serotonin syndromen. Inte alls najs!

Berättar det för dig i din butik?

Du snackar så mycket skit. Seratogent syndrom måste du akut få hjälp annars dör du. De e inget man bara kan sova bort. Jag har tagit kratom och venlafaxin varje dag i över ett halvår och inget har hänt mig. Har läst en massa om de och de finns inget fall av seratogent syndrom av kratom.
Citera
2021-08-03, 16:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blancotramco
Du snackar så mycket skit. Seratogent syndrom måste du akut få hjälp annars dör du. De e inget man bara kan sova bort. Jag har tagit kratom och venlafaxin varje dag i över ett halvår och inget har hänt mig. Har läst en massa om de och de finns inget fall av seratogent syndrom av kratom.
Det beror på hur allvarligt det är, har man sådär 43 i kroppsvärme måste man kylas ned omedelbart t.ex men om febern ligger på 40-41 är det bättre.
Citera
2021-08-03, 17:48
Medlem
Köpte 100g yellow borneo holy shit bästa kratomet jag köpt som inte är röd sederande! Fick värsta euforiska muskelmassagen i flera timar på 6g... Köpte green borneo 1kg och den bara sög! 12g och känner ingenting alls nada... Yellow borneo over green all day!
Citera
2021-08-03, 18:06
Medlem
sweetlovelydeaths avatar
Citat:
LoL. Ojoj så många hycklare i tråden.

OT: vilken strain är närmast subutex/heroin?
Jag skulle säga att 5-10 gram red maeng dae är jääävligt nice om du bara vill ligga och dåsa i en soffa. Påminner starkt om ett opiat rus.

Den verkar främst gå på opiat receptorerna och i mindre grad serotonin i jämnförelse med vittkratom.

Misstänker att den innehåller en hög andel
7-Hydroxymitragynine som är ca 10 gånger mer potent än morfin. Det är förmodligen därför opiatmissbrukare kan ersätta heroin och Subutex med kratom.

Kanske också därför den är slutsåld på många ställen
För det första är heroin och subutex helt olika världar(Du som är så erfaren borde ju veta). Och för det andra, namnet röd maeng da gör inte sorten automatiskt bra. Finns bra och finns dåliga. Allt handlar om hur potent batchen är, vilket dem sällan är inrikes. Fattar inte varför du tjatar på att man kan "ersätta" andra varor med kratom i varannat inlägg, är ganska känt att man kan kliva av opiater med hjälp av kratom.
Citera
2021-08-03, 21:49
Medlem
Nog var det inte så härligt dagarna efter cold turkey efter typ 20 gram om dagen i 2 månader, men det var verkligen inget att jämföra med t.ex. alprazolam. Fick ångest, kände mig förkyld och mådde illa, men gick över väldigt fort. Beroendepotential är väl ganska stor om man ser till hur många som har svårt att sluta på internet. Men de som går helt bananas och var sjuka avtändningar har ju ofta konsumerat det i så sjuka mängder att det kostar mer än heroinmissbruk. Och att många ersätter ett missbruk med ett annat (d.v.s. slutar med annan drog och kör kratom istället) visar ju bara att om man är missbrukare så fortsätter man vara det om man fortsätter missbruka. Det innebär inte att alla får problem med kratom.

Tycker kratom verkar vara den drog där alla som använt/använder den befinner sig på hylla eller hata-sidan av skalan, väldigt få som som håller sig nyanserade för vad det faktiskt är för drog. Den är inte utan missbrukspotential, men samtidigt inte jämförbart med t.ex. tramadol.
Citera
2021-08-03, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sajbersimon
Nog var det inte så härligt dagarna efter cold turkey efter typ 20 gram om dagen i 2 månader, men det var verkligen inget att jämföra med t.ex. alprazolam. Fick ångest, kände mig förkyld och mådde illa, men gick över väldigt fort. Beroendepotential är väl ganska stor om man ser till hur många som har svårt att sluta på internet. Men de som går helt bananas och var sjuka avtändningar har ju ofta konsumerat det i så sjuka mängder att det kostar mer än heroinmissbruk. Och att många ersätter ett missbruk med ett annat (d.v.s. slutar med annan drog och kör kratom istället) visar ju bara att om man är missbrukare så fortsätter man vara det om man fortsätter missbruka. Det innebär inte att alla får problem med kratom.

Tycker kratom verkar vara den drog där alla som använt/använder den befinner sig på hylla eller hata-sidan av skalan, väldigt få som som håller sig nyanserade för vad det faktiskt är för drog. Den är inte utan missbrukspotential, men samtidigt inte jämförbart med t.ex. tramadol.

Upplever de flesta här i tråden har sund attityd och är rörande överrens om att beroendepotential finns men abstinensen inte är så grov för de flesta.

Forskning på området visar på den samma. Abstinens får de flesta om de brukar regelbundet i ett år, men går i regel över på en dag och är relativt mild (som en släng av influensa). Att dra slutsatser från vad folk rapporterar på internet blir rätt dåligt urval eftersom just de som har problem skriver.

Ersätta t.ex. subutex eller heroin med kratom är liksom hyfsat sunt. Skjuta heroin betyder 99% av fallen att man köper smuts på gatan och det finns risker med det. Hade man kunnat få rent heroin så är heroin inte speciellt skadlig i sig. Dock jobba på heroin? svårt det. Jobba på kratom och sköta vardagen kan majoriteten av brukare eftersom doserna hålls lagom. Klart ett bra byte.

Och för de flesta är det mer som kaffe för att kunna sköta jobbet bättre än något att bli hög och nodda av till, och inte något för att komma av annat. Dvs. bruk istället för missbruk.
Citera
2021-08-04, 02:05
Medlem
getbusys avatar
Måste säga att at n på denna skiten är horribel har bara brukat i ca 2 veckor 10-15 gram per dag och har varit horribelt sjuk i 3 dagar nu efter Cold turkey. Frossa/svettningar vaknar mitt i natten och kräks som ett as, ingen apptit alls, förstoppad som in i helvete. Benso at är en dans på rosor jämfört med detta helt ärligt. Kommer aldrig mer röra denna smörja usch!
Senast redigerad av getbusy 2021-08-04 kl. 02:13.
Citera
2021-08-04, 10:59
Medlem
Köp inte green borneo den suger KUK! Köp yellow borneo och green vietnam detta är bästa de har!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in