2022-01-14, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av galengrek
Jag är fortfarande intresserad vad det är för aktie, det låter väldigt mycket bs att något går ner så mycket, och utan att man reagerar också.
Jag har gått back -25% på en aktie jag har, men jag förstår varför den har gjort det och jag förväntas inte att tjäna mina pengar nu utan om 3-4år när företaget är healthy enough.

Säger ursäkta på förhand, men låter sjukt i min mening. Vad är det för aktie?

Kvittar vad det är för aktie men det var en SPAC börsnotering där de sedan spädde ut aktierna. Aktien är nere över 90% från topnoteringen vilken såklart var övervärderad men nu är aktien bara en fjärdedel av vad den var värd de senaste 7 åren.
Trodde inte det var möjligt. Har sett aktier som RnB Retail brands göra sjuka upp och nedgångar men var inte samma sak i detta fallet.
Citera
2022-01-14, 10:01
Medlem
qups avatar
Man borde sätta upp striktare kunskapstest innan man släpper in småsparare på börsen. Du går in och riskutsätter ditt kapital helt på eget bevåg. Saknar du förståelse för de risker du utsätter dina pengar för så är det bara att beklaga.
Citera
2022-01-14, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BuckshotBill
Gjorde samma sak på Karo Bio en gång i tiden. De flesta väntade på att det skulle explodera uppåt och så blev Eprotirome underkänt i säkerhet i fas III och proppen gick ur. Gick från 500 000 till 30 000 där jag sålde och det var allt jag hade. Jag visste att det var hög risk men man måste våga för att vinna också. Så länge man är ung nog att återhämta sig någorlunda och har råd att förlora pengarna d v s man klarar sitt vanliga liv, så kan man gambla, men vissa ska ju förlora också, så är det.

Brutalt. Hoppas du återhämtat dig.
Citera
2022-01-14, 10:03
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tommyguns
Aktien har gått ner 5-10% varje dag i sex månader. Jag är helt förstörd. Jag vägrar tro på vad jag ser. Jag har blivit lurad och det finns ingen väg ut. Allt som är kvar är nu 50,000kr vilket inte ens är värt att sälja.
Hälften av mina livs besparingar borta.

Frågeställning. Borde det finnas automatiskt stop loss som hindrar nya investerare från att förlora allt på kriminella lurendrejeri börsen?

Ledsen att höra.

Om det är någon tröst, så tillhör du de ungefär 90% av "retailers" som tror att börsen är ett enkelt sätt att tjäna storkovan, men sen förlorar allt. Har du sett Wolf of Wall Street?

Tyvärr, ledsen för din skull men om du får möjlighet att starta om så satsa på index.
Citera
2022-01-14, 10:04
Medlem
Tommyguns
Citat:
Aktien har gått ner 5-10% varje dag i sex månader. Jag är helt förstörd. Jag vägrar tro på vad jag ser.
Jag har blivit lurad och det finns ingen väg ut.
Allt som är kvar är nu 50,000kr vilket inte ens är värt att sälja.
Hälften av mina livs besparingar borta.

Frågeställning.
Borde det finnas automatiskt stop loss som hindrar nya investerare från att förlora allt på kriminella lurendrejeri börsen?

Svaret är nej på båda. Du har inte blivit lurad, du har lurat dig själv.
Vad menar du är kriminella lurendrejerier?
Citera
2022-01-14, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Ledsen att höra.

Om det är någon tröst, så tillhör du de ungefär 90% av "retailers" som tror att börsen är ett enkelt sätt att tjäna storkovan, men sen förlorar allt. Har du sett Wolf of Wall Street?

Tyvärr, ledsen för din skull men om du får möjlighet att starta om så satsa på index.

Har hälften i Index redan nu.
Citera
2022-01-14, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bosseriks
Tommyguns

Svaret är nej på båda. Du har inte blivit lurad, du har lurat dig själv.
Vad menar du är kriminella lurendrejerier?

Dark pool trading, after och pre market trading. Naked shorts. Insider trading. Analysfirmor som haussar upp aktier samtidigt som de är med och börsnoterar etc etc etc

Large cap eller så blir man scammad av wallstreet äckel.

Så JA, jag blev lurad.
Citera
2022-01-14, 10:09
Medlem
Citat:
Kvittar vad det är för aktie men det var en SPAC börsnotering där de sedan spädde ut aktierna. Aktien är nere över 90% från topnoteringen vilken såklart var övervärderad men nu är aktien bara en fjärdedel av vad den var värd de senaste 7 åren.
Trodde inte det var möjligt. Har sett aktier som RnB Retail brands göra sjuka upp och nedgångar men var inte samma sak i detta fallet.
Detta är ditt problem, sluta jaga såna där sjuka aktier helt utan fundamenta som gör sjuka upp och nedgångar. Håll dig till OMX30 aktier tills du fått lite mer kunskap om aktiemarknaden... 15% vinst är sexigare än 90% förlust.
Citera
2022-01-14, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Detta är ditt problem, sluta jaga såna där sjuka aktier helt utan fundamenta som gör sjuka upp och nedgångar. Håll dig till OMX30 aktier tills du fått lite mer kunskap om aktiemarknaden... 15% vinst är sexigare än 90% förlust.

Du har rätt men jag har aldrig ägt RnB retail brands eller något av den typ av aktie men jag följer måna volatila aktier för att försöka förstå vad som händer med dem.

Detta är inte riktat till dig men till alla er som köpte Tesla och som ridit en bull market till rikedom på den aktien ska inte spela allan ballan. Ni är gamblers också.
Citera
2022-01-14, 10:14
Medlem
Citat:
Dark pool trading, after och pre market trading. Naked shorts. Insider trading. Analysfirmor som haussar upp aktier samtidigt som de är med och börsnoterar etc etc etc

Så JA, jag blev lurad.
Nej du blev inte lurad. Du har snurrat upp dig själv i affärer som du inte begriper ett smack av.

Med tanke på dina svar här i tråden så saknar du både ryggrad och självinsikt.

"Frågeställning. Borde det finnas automatiskt stop loss som hindrar nya investerare från att förlora allt på kriminella lurendrejeri börsen?"
Nej, men däremot kvalifikationstester med tentamen för att överhuvudtaget göra affärer på börsen kanske.
Citera
Medlem
kaerakels avatar
Citat:

Så JA, jag blev lurad.

Du och tusentals andra unga män som trodde de fjärrskådat bluffen men egentligen bara var korkade och lättlurade. Nä, ta det som en läxa. Du ägde dig själv, och ingen annan. Samma koncept som när telefonsäljare lovar guld och gröna skogar. Men du kanske nappar på dom erbjudandena med?
Citera
Medlem
ormbitens avatar
Har gjort två liknande resor själv genom åren där jag förlorat runt 90 procent och flera hundra tusen.

Första var Nordic Mines och den andra var Taurus Energy.

Men man kan inte skylla på någon annan än sig själv!
Det finns ingen annan som man kan lägga något ansvar på när det gäller ens egna aktiehandel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in