2022-01-14, 08:20
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Trams. Det finns åtskilliga meter film från månen som inte är animationer.

Det finns också animationer av satelliter etc i rymden, men riktigt filmmaterial finns det gott om.

Ok. Ja då litar du på att det är från månen och det gör inte jag.
Edit. Onödig diskussion raderad.
Senast redigerad av PrivatPiratPrimat 2022-01-14 kl. 08:26.
Citera
2022-01-14, 08:31
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Du vet inte att MIT reflektera en laser från månen 1962 innan de påstådda månlandningarna? Innan påstådda speglar.

Och ingenting har täckt, förstört eller slitit speglarna som inte finns på 60 år?

Anledningen till varför det fungerar utan speglar eller månmän kan vi ju börja spekulera i så fort såna som du håller dig utanför och inser dina begränsningar.

Så reflektion utan rymdresa och speglar fungerar. Utan tvivel
Mångruset är jag nyfiken på hur du bestämmer härkomst på?
Tyvärr tror jag ju en kille i vit rock med en näve grus kan övertyga dig om att det var en liten planet för 2 ljusår sen.
The moon rock visade sig ju vara trä så trovärdigheten i såna uttalanden väger ganska lätt.

Skolan är uppbyggd så den största idioten också ska kunna repetera och jobba. Du hittar inte mycket mer än en anställning där.

Om du har lite slutledningsförmåga så kan du ju ganska lätt se hur bedrägeriet med speglar på månen fungerar. Om du börjar 1962 och arbetar dig framåt.

Så vi har mångrus på första plats eller?
Finns det nån andra plats eller ska vi kanske ta på oss vuxenbyxorna och slänga rymdpyjamasen.
Vi åkte till månen och det vi har att visa är mångrus. Är du på riktigt? Du kör ingen tvärtom psykologi för att folk ska inse hur tunnt allt är?

Lovar du att äta upp minst två fälthattar utan salt när Musk eller Nasa snart landar på månen igen och vi får se folk trippa runt moon rovern och dylikt? Eller kommer du att fortsätta tramsa som en liten foliefjortis och hävda fejk?
Citera
2022-01-14, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Lovar du att äta upp minst två fälthattar utan salt när Musk eller Nasa snart landar på månen igen och vi får se folk trippa runt moon rovern och dylikt? Eller kommer du att fortsätta tramsa som en liten foliefjortis och hävda fejk?

Vilket trams det vart.

Inser du att du hade fel om att det måste finnas speglar på månen, och att din tro på det var ett falskt bevis på att vi varit där?

Vad återstår?

En animation enligt Buzz.
Grus?

Om Elon Musk eller NASA åker till månen eller mars så blir jag imponerad.
Just nu är detta ämne lika trovärdigt som Bigfoot för mig.
Eller ödlefolk. Börjar nästan tro att NASA, Elon Musk, David Icke och Alex Jones är samma skrot och korn i olika mundering.
Citera
2022-01-14, 08:48
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Vilket trams det vart.

Inser du att du hade fel om att det måste finnas speglar på månen, och att din tro på det var ett falskt bevis på att vi varit där?

Vad återstår?

En animation enligt Buzz.
Grus?

Om Elon Musk eller NASA åker till månen eller mars så blir jag imponerad.
Just nu är detta ämne lika trovärdigt som Bigfoot för mig.
Eller ödlefolk. Börjar nästan tro att NASA, Elon Musk, David Icke och Alex Jones är samma skrot och korn i olika mundering.

Ingen bryr sig om faktaresistenta nollor så oklart faktiskt varför jag ens har ödslat en enda stavelse på dig.
Citera
2022-01-14, 08:58
Medlem
Citat:
Ingen bryr sig om faktaresistenta nollor så oklart faktiskt varför jag ens har ödslat en enda stavelse på dig.

För att du trodde du kunde äga mig.
Och för att du kräver någon du anser korkad för att känna dig smart.
Så slösa tid gjorde du.

Du tillomed påvisade faktaresistens när du fick förklarat för dig att det går att reflektera en laser från månen utan att nån varit där och satt upp speglar.

Du förklarade inte ens hur du platsbestämmer var gruset kommer ifrån. Så vilken fakta jag ska ta till mig är oklart.

Men snygg sorti.
Citera
2022-01-14, 09:14
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Du vet inte att MIT reflektera en laser från månen 1962 innan de påstådda månlandningarna? Innan påstådda speglar.

Samma trötta argument för 27:e gången i tråden.

Ställ dig i ett mörkt rum med en ficklampa.
Lys på väggen. Notera ljuset som reflekteras.
Lys nu i en spegel istället för på väggen.
Blir det någon skillnad?
Citera
2022-01-14, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Samma trötta argument för 27:e gången i tråden.

Ställ dig i ett mörkt rum med en ficklampa.
Lys på väggen. Notera ljuset som reflekteras.
Lys nu i en spegel istället för på väggen.
Blir det någon skillnad?

Ja det blir det väl. El har aldrig testat. Vad blir skillnaden?
Citera
2022-01-14, 09:27
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ja samma nonsens. Belt bälten.
Nä jag påvisar bara att NASA inte brydde sig ett skit om en sak, sen är det ett jätteproblem som måste kalkyleras noga, det går att hitta en väg in men det är svårt, på senare tid, då man vet om det..

Vet inte hur du snurrar det till att det går att ta dom på allvar, men intressant är det.

NASA kan mycket väl vara en front där de filmar skådespelande astrofysiker och dylikt..
Sen gör JPL el va dom heter nu raketer dom skjuter ut i havet utanför Florida. Är väl nåt sånt jag skulle göra om jag skulle visa mina finansiärer att jag visst använder mina 52 miljoner dollar per dag till nåt vettigt. Men det e bara nåt jag hitta på nu.

Hur vet du att det finns Van Allen-bälten? Har du gjort egna undersökningar och fått deras existens bekräftad?
Citera
2022-01-14, 09:28
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ok. Ja då litar du på att det är från månen och det gör inte jag.
Edit. Onödig diskussion raderad.

Du yrar om animationer. Varför?
Citera
2022-01-14, 09:32
Medlem
Citat:
Hur vet du att det finns Van Allen-bälten? Har du gjort egna undersökningar och fått deras existens bekräftad?

Jag vet inte det. Misstänker att det kan vara ett påhittat problem då bättre teknik skulle avslöja en till "månlandning"

Jag litar inte på NASA nej. Men försöker diskutera på eran planhalva lite.
Citera
2022-01-14, 09:34
Medlem
Citat:
Du yrar om animationer. Varför?

För att Buzz sa att ingen såg någon landa på månen. Han använde ordet animation för att beskriva det folk såg. Eftersom det inte fanns nån kameraman på månen.

Källa: Buzz hos Conan.

Sen anser jag det vara simpla filmprojekt resten du ser.
Senast redigerad av PrivatPiratPrimat 2022-01-14 kl. 09:38.
Citera
2022-01-14, 09:36
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:

NASA har upprättat en "no-fly" zon på 2 km runt landningsplatsen, så att någon kommer trippa runt där är nog inte så troligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in