2022-01-13, 21:35
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
'Så nu är imbuz lite butthurt nör generalen hittade svaga sidan hos er.
Nej verkligen inte, då det är en osanning så är det väll ingen svag sida hos oss ?

Man vet att man är så överlägsen era klubbar just nu när man måste grotta så långt tillbaka för att försöka hitta någon "svag sida", än värre blir det när man är helt ute och cyklar rent faktabaserat.

Men om du eller han tar fram något jag inte visste som ni verkar veta så kan jag glatt ändra åsikt.
Citera
2022-01-13, 21:41
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Xhaka utvisad och sätter laget i skiten igen. Hört den förut? Helt jävla sanslöst att han får fortsätta. Och det under 4 olika managers, Ljungbergs korta tid inräknat. Verkar finnas 0 kravställning från tränarna när dom låter han fortsätta. Och tänka sig att Arsenal kunnat sälja skiten i somras och tagit in någon bättre för pengarna men nobbade. Ännu en legacy från Wengers övertid i klubben som dom lev fast med tillsammans med Özil och ledarlöst lagbygge bland annat.

Lite Donny Van De Beek reverse situation. Man undrar vad den killen gjort för ont för att bli så petad. Man undrar vad Xhaka gjort för bra eller vilken hållhake han har på tränarna och klubben. Ingen logik i att hela världen utom just dom som styr Arsenal ser problemet.
Citera
2022-01-13, 21:49
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Xhaka utvisad och sätter laget i skiten igen. Hört den förut? Helt jävla sanslöst att han får fortsätta. Och det under 4 olika managers, Ljungbergs korta tid inräknat. Verkar finnas 0 kravställning från tränarna när dom låter han fortsätta. Och tänka sig att Arsenal kunnat sälja skiten i somras och tagit in någon bättre för pengarna men nobbade. Ännu en legacy från Wengers övertid i klubben som dom lev fast med tillsammans med Özil och ledarlöst lagbygge bland annat.

Lite Donny Van De Beek reverse situation. Man undrar vad den killen gjort för ont för att bli så petad. Man undrar vad Xhaka gjort för bra eller vilken hållhake han har på tränarna och klubben. Ingen logik i att hela världen utom just dom som styr Arsenal ser problemet.

Kommer ihåg att man rynkade på näsan åt Roma's bud på Xhaka under sommaren, "Nej han är minsann värd mer, vi behåller honom så kommer han att visa sitt värde" sen fortsätter Xhaka visa vilken pajas han är match efter match. Känns ju också intressant hur Arsenal började förbättra sin form när Xhaka var borta skadad (även avstängd efter rött kort mot City).

Nej Arsenal borde nog tagit det där budet, om inte annat för att bli av med clownen. Sen är det kanske inte lätt att ersätta honom med en bra mittfältare för de pengarna men Xhaka i Arsenal har ju inte varit bra alls så även om de hade köpt in Shelvey eller något hade det ju varit en förbättring.
Citera
2022-01-13, 22:13
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Tror vi på Olsen till Villa?

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/1OwQQJ/uppgifter-robin-olsen-overens-med-aston-villa
Citera
2022-01-13, 22:15
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Nja, han backade inte speciellt mkt i finansieringen vid köp av spelare. Vi vann våran första CL på sent 70 tal med 4 st egenodlade och spelare köpta från Scunthorpe, Northampton, Wrexham och Skelmersdale.

Vi köpte Keegan för struntsumma som vi sålde dyrt för att finansiera daiglish. Visst att vi köpte spelare men det var ofta med ett netspend på 0 kr.

Sen hur rika chairmans är spelar ju ingen roll när man inte spenderar dem. Det var ju även känt att vi hade under den tiden den bästa scouten i världen i Twentyman, att därtill ha Shanklys och Paisleys fingertoppskänsla gjorde att nästan alla värvningar var fullträff.

Du vet väll att det är en Cityreporter som hittade på att Liverpool gjort som City gjorde fast på 70tal, utan bevis eller något, mest för att han troligtvis är trött på anklagas för detta i sin klubb, uppenbarligen är det vad du läst, något som en butthurt cityreporter skrev strax innan ett möte med just Liverpool.

Otippat att du köpt allt det. Men nu har jag ju gett dig lite kött på benen, så du kan ju ta fram något som talar för ditt påstående nu ?
Du känner uppenbarligen inte till Liverpool’s historia, och hur de hade en rik farbror som storsatsade på Liverpool under 60/70-talet. Gubben som jag syftar på (som du redan vet namnet på) var dåtidens svar på Roman Abramovich, och utan hans backning så hade Liverpool i dag haft samma status som tex Huddersfield.
Citera
2022-01-13, 22:17
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Kommer ihåg att man rynkade på näsan åt Roma's bud på Xhaka under sommaren, "Nej han är minsann värd mer, vi behåller honom så kommer han att visa sitt värde" sen fortsätter Xhaka visa vilken pajas han är match efter match. Känns ju också intressant hur Arsenal började förbättra sin form när Xhaka var borta skadad (även avstängd efter rött kort mot City).

Nej Arsenal borde nog tagit det där budet, om inte annat för att bli av med clownen. Sen är det kanske inte lätt att ersätta honom med en bra mittfältare för de pengarna men Xhaka i Arsenal har ju inte varit bra alls så även om de hade köpt in Shelvey eller något hade det ju varit en förbättring.
Xhaka hade då två starka säsonger bakom sig.
Citera
2022-01-13, 23:21
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Du känner uppenbarligen inte till Liverpool’s historia, och hur de hade en rik farbror som storsatsade på Liverpool under 60/70-talet. Gubben som jag syftar på (som du redan vet namnet på) var dåtidens svar på Roman Abramovich, och utan hans backning så hade Liverpool i dag haft samma status som tex Huddersfield.

Ok. Under hela 60 och 70 talet så värvade Liverpool spelare för 3.235.000 pund.

Under samma period spenderade Arsenal 3.355.000 pund.

Ska vi jämföra titlarna under samma period här näst eller ?
Källan jag använder här är transfermarkt.

Edit.
Lägg gärna till att Liverpool även sålde för 1.410.000 och Arsenal sålde för 1.361.000, vilket gör att Arsenal var större spenderade i både netspend och I rena inköp av spelare.
Senast redigerad av Imbaz 2022-01-13 kl. 23:29.
Citera
2022-01-13, 23:29
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ok. Under hela 60 och 70 talet så värvade Liverpool spelare för 3.235.000 pund.

Under samma period spenderade Arsenal 3.355.000 pund.

Ska vi jämföra titlarna under samma period här näst eller ?
Källan jag använder här är transfermarkt.
I vilken division spelade Liverpool i när de fick in deras rika farbror?

Byggde inte Liverpool en ny träningsanläggning och uppgraderade Anfield i början av 70-talet?
Citera
2022-01-13, 23:48
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
I vilken division spelade Liverpool i när de fick in deras rika farbror?

Byggde inte Liverpool en ny träningsanläggning och uppgraderade Anfield i början av 70-talet?

Men hur mycket ska du vrida och vända på saker? Jag motbevisade dina påståenden med fakta, så tydligen har inte Liverpool köpt sig någon framgång mer än någon annan under denna period. Inte ens fakta slängd i ansiktet får dig att säga att du hade fel.

Sen om ett lag ska bli stort i europeiska mått mätt så måste pengar spenderas tillslut i truppen, arenan, anläggningar osv, de har alla storlag idag gjort en gång i tiden, spelar det någon roll vilket året var egentligen?
Citera
2022-01-13, 23:58
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Men hur mycket ska du vrida och vända på saker? Jag motbevisade dina påståenden med fakta, så tydligen har inte Liverpool köpt sig någon framgång mer än någon annan under denna period. Inte ens fakta slängd i ansiktet får dig att säga att du hade fel.

Sen om ett lag ska bli stort i europeiska mått mätt så måste pengar spenderas tillslut i truppen, arenan, anläggningar osv, de har alla storlag idag gjort en gång i tiden, spelar det någon roll vilket året var egentligen?
Du har inte svarat på ngt utav det som jag faktiskt har frågat dig om, istället så drar du bara upp en massa alternativa svar/teorier. Och var/när har jag hävdat att Liverpool spenderade ett ton med cash på spelarköp under denna period? Liverpool spelade div. 2 fotboll och låg djupt nere i diket när deras rika farbror kom in och räddade de från träsket. Om det inte vore för Liverpools rika farbror, så är det 0% chans för att de hade upplevt all framgång som de gjorde under 70/80-talet.

Jag vet 100% om hela den här storyn, så det spelar noll roll vilka bortförklaringar du än kommer med.
Citera
2022-01-14, 00:18
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Du har inte svarat på ngt utav det som jag faktiskt har frågat dig om, istället så drar du bara upp en massa alternativa svar/teorier. Och var/när har jag hävdat att Liverpool spenderade ett ton med cash på spelarköp under denna period? Liverpool spelade div. 2 fotboll och låg djupt nere i diket när deras rika farbror kom in och räddade de från träsket. Om det inte vore för Liverpools rika farbror, så är det 0% chans för att de hade upplevt all framgång som de gjorde under 70/80-talet.

Jag vet 100% om hela den här storyn, så det spelar noll roll vilka bortförklaringar du än kommer med.

Nej du sa att vi storsatsade under 60 och 70 talet, då var vi inte i div 2, och du kallade oss för första plastklubben för han spenderade så mkt pengar. Då menade du på spelarköp (antar jag, för det är det man menar med plastklubb).

Men det är väll bra att det kom in folk som visste vad dem gjorde och höjde Liverpool. Så vad diskuterar vi ens då ? Vad är det som är plast menar du då ? Så vi slipper missförstå varann.
Citera
2022-01-14, 08:50
Medlem
EnLitenFryss avatar
Svårt att vara annat än besviken efter 0-0 mot ett redan covid-decimerat Arsenal, som sedan får spela med 10 man i ca 70 minuter. Man SKA skapa mer, man SKA göra mål, man SKA bara vinna. Inte omöjligt att Liverpool vinner returen men man har satt sig i besvärligare läge. Inte förvånad att målskyttet hackar utan Mane/Salah/Thiago, men det är för dåligt.

Detta ger vatten på min kvarn om att Liverpool kommer tappa mer poäng under Afcon, när man inte ens lyckas få in en bollusling mot Arsenal hemma med 10 man. Ett Arsenal man nyligen tvålade dit med 4-0.

Vad gäller Xhakas utvisning är det ju på sitt sätt imponerande att göra sig skyldig till frilägesutvisning och våldsamt spel i samma situation. Betyder Xhaka sinnessvag på albanska, månne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in