Citat:
Ursprungligen postat av
Generalandersson
Vad du tar på allvar eller icke intresserar mig exakt 0%. Men fakta är att Liverpool hade en rik farbror i ryggen under 60, 70 o 80-talet (Och du vet exakt vem syftar på, eftersom att jag har redan förklarat detta åt dig flera ggr tidigare.)
Liverpool var den första sk plastklubben inom fotbollsvärlden.
Nja, han backade inte speciellt mkt i finansieringen vid köp av spelare. Vi vann våran första CL på sent 70 tal med 4 st egenodlade och spelare köpta från Scunthorpe, Northampton, Wrexham och Skelmersdale.
Vi köpte Keegan för struntsumma som vi sålde dyrt för att finansiera daiglish. Visst att vi köpte spelare men det var ofta med ett netspend på 0 kr.
Sen hur rika chairmans är spelar ju ingen roll när man inte spenderar dem. Det var ju även känt att vi hade under den tiden den bästa scouten i världen i Twentyman, att därtill ha Shanklys och Paisleys fingertoppskänsla gjorde att nästan alla värvningar var fullträff.
Du vet väll att det är en Cityreporter som hittade på att Liverpool gjort som City gjorde fast på 70tal, utan bevis eller något, mest för att han troligtvis är trött på anklagas för detta i sin klubb, uppenbarligen är det vad du läst, något som en butthurt cityreporter skrev strax innan ett möte med just Liverpool.
Otippat att du köpt allt det. Men nu har jag ju gett dig lite kött på benen, så du kan ju ta fram något som talar för ditt påstående nu ?