2022-01-13, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karamellis
Husket ikke at det var du som lanserte RK, og men mente det var slått ganske fast ganske tidlig i tråden. Da retter jeg meg til stilt spørsmål ved isteden for hevdet.

Beklager feilformulering og mulig sammenblanding av utsagn.

Nei, jeg har ikke lest absolutt hele tråden, så det kan være andre som har foreslått noe lignende, med andre formuleringer.

Men jeg husker hva jeg selv har skrevet.

Det var ikke ment som kritikk av deg, eller dine formuleringer da.

Bare et forsøk på å presisere at det er lite sannsynlig at det var RK, i ene eller andre rollen.
Citera
2022-01-13, 17:05
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gutzi
vanskelig å avgjøre hvor grensen mellom virkelighet og fiksjon ligger.

Virker som om det er en del av THs strategi i avhør - å gjøre denne grensen utydelig.

Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Skal dette oppfattes dit hen at du tror drosjesjåføren jobbet for TH ?

Trenger ikke være mer komplisert enn at TH ikke ønsker at politiet skal
grave for mye i hva som egentlig skjedde kvelden før.
Citera
2022-01-13, 17:54
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Ja, jeg tror hele planen var fleksibel når det gjaldt tidspunkt for gjennomføring, det skulle skje så snart sperringen på gangveien ble tatt bort før vinteren, og det tror jeg ikke TH og evt. medhjelper(e) visste eksakt dato for på forhånd. Flere forhold som kan tyde på at bruk av gangveien var viktig for gjennomføringen.

ja håller med om att det verkar som att planen var flexibel, inte att jag håller med TH om att den måste vara flexibel på grund av barriären på gångvägen, för ses man så skapar det mer uppmärksamhet att köra på gångstigen än om man kör lugnt i SV och ut igen efter ett tag med skåpbil

Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det er nettopp her jeg tror kjernen ligger.

AE's ønske om å (endelig) skille seg fra TH.

Men så langt kom hun aldri.

ja varför döda AEF om hon ville bo i SV4 i lugn och ro, ingen anledning till det då och därför är det inte konstigt att AEF helt klart börjat prata om och fundera på skilsmässa i tiden innan mordet
Citera
2022-01-13, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er det jeg også reagerer på. Det er som om AE ble "usynlig" allerede kvelden før.

Ingen vitner står frem og bekrefter å ha sett ekteparet Hagen i teateret. Ingen overvåkningsbilder fra spaserturen mellom Brasserie Hansken og teateret er blitt offentliggjort.

Sønnen som angivelig skulle passe valpen, kom og dro fra S4, mens AE og TH var ute.

Derfor er jeg interessert i kontakten mellom AE og TEH. Da passing av valp ble avtalt. Ble det gjort ansikt til ansikt, over telefon, eller sms eller lignende.

Når ble AE sist sett i live av sønnen og døtrene.

Har TH hatt med seg en fake AE til teateret den kvelden? Tenker litt på parykken som ble funnet mye senere, ett sted mellom S4 og Langvannet. I nærheten av tomten.

Det er langsøkt men. Vet ikke hva jeg skal tro jeg.
Kanskje mb iført parykk. Her setter fantasien ingen grenser
Citera
2022-01-13, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Kanskje mb iført parykk. Her setter fantasien ingen grenser

Det blir fort ganske komplisert, og vil kreve flere medhjelpere, om middag og teaterkveld også skulle være forfalsket.

En medhjelper som spilte AE, og teatervenneparet lyver om at AE var til stede.

Eventuelt, TH og teatervennen, sammen med to falske fruer, ville kreve at fru teatervenn er veldig lojal og sier som mannen hennes vil, eller, er senil, svaksynt, forvirret osv.

Det må vel ha vært fire mennesker som spiste sammen på Brasserie Hansken. Eller, kan det gå an å bare betale, og betjeningen sier de hadde spist der? Det blir fort veldig mange involverte.

Om fire mennesker spiste sammen, og TH betalte, så er det ikke sikkert at betjeningen husker damene veldig godt?

Hvis de har vært i teateret må jo noen ha sett de? Kjent igjen både AE og TH? De kan vel ikke bare ha kjøpt billetter, og så bløffet om å ha vært i teateret?

Etter forestillingen, mens de fire sto sammen utenfor teateret, så skal TH ha truffet en gammel bekjent (husker ikke hvor jeg leste dette), og vekslet noen ord med vedkommende. Før de tok taxi hjem. Hadde TH behov for flere vitner på at han hadde vært på teater? Så denne gamle bekjente AE, og kjente vedkommende AE?

Nei, det blir så mye usikkerhet at det er vanskelig å spekulere rundt en mulig forfalskning av teaterkvelden.

Legger ved link til nrk.no samleside der det finnes fotografi av AE med mulig parykk.
https://www.nrk.no/nyheter/anne-elisabeth-hagen-savnet-1.14372286

Hadde hun virkelig parykk? Det ville jo være naturlig å bruke hennes egen parykk, om en ukjent medhjelper skulle spille AE på middag og på teater.

Og den parykken som ble funnet på tomten senere. Om AE hadde én parykk, kan hun ha hatt flere. Det er vel umulig å finne dna i en parykk som har ligget ute i vær og vind i årevis. Det ble vel også sagt at parykken som ble funnet hadde ingenting med Hagen-saken å gjøre.

Jeg synes det blir veldig vanskelige spekulasjoner.

Men, som en annen sa her inne nettopp, de opplysningene vi har fått om saken er så fantastiske, oppsiktsvekkende og utrolige, at det skal noe til for å overgå disse.
Citera
2022-01-13, 19:29
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Det blir fort ganske komplisert, og vil kreve flere medhjelpere, om middag og teaterkveld også skulle være forfalsket.

En medhjelper som spilte AE, og teatervenneparet lyver om at AE var til stede.

Eventuelt, TH og teatervennen, sammen med to falske fruer, ville kreve at fru teatervenn er veldig lojal og sier som mannen hennes vil, eller, er senil, svaksynt, forvirret osv.

Det må vel ha vært fire mennesker som spiste sammen på Brasserie Hansken. Eller, kan det gå an å bare betale, og betjeningen sier de hadde spist der? Det blir fort veldig mange involverte.

Om fire mennesker spiste sammen, og TH betalte, så er det ikke sikkert at betjeningen husker damene veldig godt?

Hvis de har vært i teateret må jo noen ha sett de? Kjent igjen både AE og TH? De kan vel ikke bare ha kjøpt billetter, og så bløffet om å ha vært i teateret?

Etter forestillingen, mens de fire sto sammen utenfor teateret, så skal TH ha truffet en gammel bekjent (husker ikke hvor jeg leste dette), og vekslet noen ord med vedkommende. Før de tok taxi hjem. Hadde TH behov for flere vitner på at han hadde vært på teater? Så denne gamle bekjente AE, og kjente vedkommende AE?

Nei, det blir så mye usikkerhet at det er vanskelig å spekulere rundt en mulig forfalskning av teaterkvelden.

Legger ved link til nrk.no samleside der det finnes fotografi av AE med mulig parykk.
https://www.nrk.no/nyheter/anne-elisabeth-hagen-savnet-1.14372286

Hadde hun virkelig parykk? Det ville jo være naturlig å bruke hennes egen parykk, om en ukjent medhjelper skulle spille AE på middag og på teater.

Og den parykken som ble funnet på tomten senere. Om AE hadde én parykk, kan hun ha hatt flere. Det er vel umulig å finne dna i en parykk som har ligget ute i vær og vind i årevis. Det ble vel også sagt at parykken som ble funnet hadde ingenting med Hagen-saken å gjøre.

Jeg synes det blir veldig vanskelige spekulasjoner.

Men, som en annen sa her inne nettopp, de opplysningene vi har fått om saken er så fantastiske, oppsiktsvekkende og utrolige, at det skal noe til for å overgå disse.

helt klart en rysk hora eller två och den natten är i box men det är lite över gränsen baserat på vad man "vet" än så länge...
Citera
2022-01-13, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
helt klart en rysk hora eller två och den natten är i box men det är lite över gränsen baserat på vad man "vet" än så länge...

Ja er enig med deg i det. Det kan finnes andre gode og fornuftige forklaringer på mangel på vitner og overvåkningsvideoer fra teaterkvelden. Selv om jeg ikke kommer på noen.

Jeg mener også å huske at TH hadde forklart at det var AE som betalte taxisjåføren da de kom hjem til S4. Før hun hentet nøkkelen i støvelen i garasjen og låste de inn.

Men det er klart. Taxi-sjåføren kjente nok ikke AE. Og kan bekrefte at det var med en kvinne i taxien. Sannsynligvis ikke mer enn det.

Selv om politiet må ha sporet opp taxi-sjåføren ganske raskt, så kan man ikke regne med at han fikk se henne så godt at han ville kjenne henne igjen. Spesielt ikke dersom TH pratet og dro sjåførens oppmerksomhet vekk fra kvinnen. Og kvinnen mest mulig unngikk lys og oppmerksomhet.

Så jeg tror at akkurat taxi-turen hjem kunne ha vært forfalsket. Men så er det tidligere på kvelden. Det startet med en taxi-tur inn til Oslo.

Må si jeg ikke tror på det.
Citera
2022-01-13, 19:52
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ja er enig med deg i det. Det kan finnes andre gode og fornuftige forklaringer på mangel på vitner og overvåkningsvideoer fra teaterkvelden. Selv om jeg ikke kommer på noen.

Jeg mener også å huske at TH hadde forklart at det var AE som betalte taxisjåføren da de kom hjem til S4. Før hun hentet nøkkelen i støvelen i garasjen og låste de inn.

Men det er klart. Taxi-sjåføren kjente nok ikke AE. Og kan bekrefte at det var med en kvinne i taxien. Sannsynligvis ikke mer enn det.

Selv om politiet må ha sporet opp taxi-sjåføren ganske raskt, så kan man ikke regne med at han fikk se henne så godt at han ville kjenne henne igjen. Spesielt ikke dersom TH pratet og dro sjåførens oppmerksomhet vekk fra kvinnen. Og kvinnen mest mulig unngikk lys og oppmerksomhet.

Så jeg tror at akkurat taxi-turen hjem kunne ha vært forfalsket. Men så er det tidligere på kvelden. Det startet med en taxi-tur inn til Oslo.

nej det blir för mycket...
men å andra sidan finns det saker som inte stämmer under de sista 24 timmarna av AEF:s liv...
nej det saknas information som behövs för att se helheten...
Citera
2022-01-13, 22:21
Medlem
Enneagrams avatar
I boken om Lørenskog-mysteriet er det referert til meldingsutveksling mellom AE og en venninne. Tydeligvis var det planlagt et venninnetreff i Drammen på et senere tidspunkt. Venninna sier hun gleder seg til det. AE svarer at hun ikke har turt å fortelle det til TH ennå. Man blir trist av å tenke på at hun har vært så kontrollert og undertrykt.
Citera
2022-01-13, 22:27
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enneagram
I boken om Lørenskog-mysteriet er det referert til meldingsutveksling mellom AE og en venninne. Tydeligvis var det planlagt et venninnetreff i Drammen på et senere tidspunkt. Venninna sier hun gleder seg til det. AE svarer at hun ikke har turt å fortelle det til TH ennå. Man blir trist av å tenke på at hun har vært så kontrollert og undertrykt.

inte bra att höra det nej, sådana saker målar en bild av ett tungt liv...
Citera
2022-01-13, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enneagram

Er boken verdt å lese selv om man har sett dokumentarserien? Kenneth Fossheim står vel bak begge.
Citera
2022-01-13, 22:46
Medlem
Citat:

Vi legger’n død
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in