2022-01-13, 02:14
Medlem
Enneagrams avatar
[quote=Notteliten|78683711]ja men varför ringde inte MB till TEH är en av sakerna jag undrar?
det är faktiskt samtalet 09.14 som är det mest intresanga den morgonen...

Enig i at han var den eneste som kunne svare på det. Mulig han ikke svarte MB sin oppringing.
Citera
2022-01-13, 02:21
Medlem
Nottelitens avatar
[quote=Enneagram|ja men varför ringde inte MB till TEH är en av sakerna jag undrar?
det är faktiskt samtalet 09.14 som är det mest intresanga den morgonen...

Enig i at han var den eneste som kunne svare på det. Mulig han ikke svarte MB sin oppringing.[/QUOTE]

ja om man ska tro på förklaringarna kring samtalet 09.14 så vaknade TEH av att AEF ringde honom så visst är det troligt om man ska tro på förklaringarna att MB inte fick svar från TEH, men jag för min del tror att samtalet 09.14 är den tveksamma av dem...
Senast redigerad av Notteliten 2022-01-13 kl. 02:23.
Citera
2022-01-13, 03:02
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gutzi
Har nylig sett dokumentaren på Tv2 og føler jeg må skrive et innlegg. Alt er sikkert allerede diskutert opp og ned, så dere får ha meg unnskyldt.

Det mest utrolige med hele saken er nesten sønnens famøse badekaroverfylling og tilhørende oppvask, inkludert blodig glassknusing. Visstnok vasket han heller ikke ordentlig opp før han dro. Sønnen er også den siste AEH snakket med? (Og her ble ikke badekar-hendelsen nevnt?). Dette virker så spesielt og usannsynlig at selv Hollywood ville satt strek over hele seansen for å opprettholde et visst snev av realisme.

TH er en underlig skrue, og det er sikkert mye som kan sies om måten han behandlet AEH på, men jeg kommer ikke utenom at han virker å elske kontroll samtidig som det siste han ønsker er oppmerksomhet. Hvis han ønsket å kvitte seg med AEH fatter jeg ikke at dette er måten han gjør det på. Et slikt plott garanterer massevis av oppmerksomhet, samtidig som det innebærer (etter min oppfatning) flere gjerningsmenn og dermed tap av kontroll. Plottet involverer også mange elektroniske aspekter jeg finner det tvilsomt at TH ville lagt sin lit til.

Forsvinningsbrevet virker forfattet av noen med gode norskkunnskaper. Underbygges av ord og setningsoppbyggninger. Fullt plausibelt at dette er noe TH kunne sammenfattet, men tviler sterkt på at han har kompetanse til å utforme innholdet. Kan han ha utarbeidet det i samarbeid med noen? Selvsagt. Eller kanskje noen har utformet det slik at diverse lingvisteksperter skal føle seg smarte når de konkluderer med at dette sannsynligvis er TH?

Det finnes utallige motiver involvert i partnerdrap. Penger, anseelse osv. Det kan derfor også argumenteres for at TH hadde et motiv, men hvorfor gjøre det på denne måten? Det gir virkelig ikke mening. Masse risikoelementer for et utfall som kunne vært ordnet på en mye enklere og mindre risikofylt måte. Sånn sett synes jeg det virker vel så plausibelt med kidnapping/pengeutpressing. At det aldri kom livsbevis fra AEH kan ha sine naturlige forklaringer (enhver kommunikasjon innebærer risiko / kanskje døde hun etter et fall i trappa).

Kan fort være noen i sirkelen rundt AEH som er involvert uten at dette er TH. Kidnapping/pengeutpressing hvor det aldri var meningen at AEH skulle bli drept? Muligens.

Trodde jeg ville sitte igjen med en ganske sterk overbevisning om at TH var gjerningsmannen etter å ha sett dokumentaren, men kan ikke si jeg gjør det. Utelukker ikke at han står bak, men hvordan han i så fall kom frem til at dette var måten å gjøre det på kommer jeg aldri til å forstå.

Noe litt på siden: det er blitt spekulert om en domstol ved en skilsmisse ville forkastet ektepakten ettersom det er så skjev i fordel TH. Om AEH erklæres død, kan arveoppgjøret medføre at AEH tilkjennes sin rettmessige halvdel og at brorparten av denne igjen overføres barna?

Mit svar på detta som du skrev : "Utelukker ikke at han står bak, men hvordan han i så fall kom frem til at dette var måten ( att använda kidnapping som plot) å gjøre det på kommer jeg aldri til å forstå.
"

Som jag tidigare har påpekat:

Att betala en "lösensumma" i en fingerad "kidnapning" är ända sättet för TH att betala en torpedo/leiemorder/medhjälpare flera millioner för att mörda AEH, utan att polisen kan
ifrågasätta TH's million transaktion
Kom ihåg att TH plötsligt betalade 10 millioner utan att få något bevis för att AEH levde.
Dom 10 millioner kunde ju vara just betalningen till torpedo/leiemorder/medhjälpare.
Senast redigerad av Theforeigner 2022-01-13 kl. 03:16.
Citera
2022-01-13, 08:12
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Här har jag hittat denna länken

Hadde ti minutter lang samtale morgenen hun forsvant

I sin nest siste telefonsamtale snakket Anne-Elisabeth Hagen med en av Tom Hagens ansatte om lønn. Minutter senere ga hun sitt siste sikre livstegn, ifølge politiet.

https://www.tv2.no/a/11467233/

Tack, Alexa, good bot!
Citera
2022-01-13, 08:27
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Mit svar på detta som du skrev : "Utelukker ikke at han står bak, men hvordan han i så fall kom frem til at dette var måten ( att använda kidnapping som plot) å gjøre det på kommer jeg aldri til å forstå.
"

Som jag tidigare har påpekat:

Att betala en "lösensumma" i en fingerad "kidnapning" är ända sättet för TH att betala en torpedo/leiemorder/medhjälpare flera millioner för att mörda AEH, utan att polisen kan
ifrågasätta TH's million transaktion
Kom ihåg att TH plötsligt betalade 10 millioner utan att få något bevis för att AEH levde.
Dom 10 millioner kunde ju vara just betalningen till torpedo/leiemorder/medhjälpare.

Jeg var faktisk villig til å tro på at det kunne være en kidnapping, helt til han betalte 10 mill. for å prøve å ikke få det til å se ut som en kidnapping.

Det var der han mistet all troverdighet for min del.

8. juli 2019, "betalingen".
Citera
2022-01-13, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
ja vet inte hur mycket Halloween har med detta att göra i förhållande till en rad andra saker som teatern dagen innan, barriären på gångvägen öppnades och inte minst började folk veta att AEF skulle skiljas...

Ja, jeg tror hele planen var fleksibel når det gjaldt tidspunkt for gjennomføring, det skulle skje så snart sperringen på gangveien ble tatt bort før vinteren, og det tror jeg ikke TH og evt. medhjelper(e) visste eksakt dato for på forhånd. Flere forhold som kan tyde på at bruk av gangveien var viktig for gjennomføringen.
Citera
2022-01-13, 09:07
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
ja vet inte hur mycket Halloween har med detta att göra i förhållande till en rad andra saker som teatern dagen innan, barriären på gångvägen öppnades och inte minst började folk veta att AEF skulle skiljas...

Det er nettopp her jeg tror kjernen ligger.

AE's ønske om å (endelig) skille seg fra TH.

Men så langt kom hun aldri.
Citera
2022-01-13, 10:13
Medlem
bajsmolns avatar
Blir litt forvirret av alle samtalene om morgenen 31. oktober, kan noen lage en oppsummering av alle samtalene som ble foretatt den morgenen? Samtalen med MB, med TEH og samtalen 09.14?
Citera
2022-01-13, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Ja, jeg tror hele planen var fleksibel når det gjaldt tidspunkt for gjennomføring, det skulle skje så snart sperringen på gangveien ble tatt bort før vinteren, og det tror jeg ikke TH og evt. medhjelper(e) visste eksakt dato for på forhånd. Flere forhold som kan tyde på at bruk av gangveien var viktig for gjennomføringen.
Vitner om lokal kunnskap :-) Men involvera andre kun for henting og alibiets del? Evt. drap om morgenen med leiemorder... men det virke jo rimeligt risky.Disse tlf oppringningene virke veldig påtatt,og indikere etter min meining ønske om å skjule et tidligere draps tidpunkt.
Citera
2022-01-13, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajsmoln
Blir litt forvirret av alle samtalene om morgenen 31. oktober, kan noen lage en oppsummering av alle samtalene som ble foretatt den morgenen? Samtalen med MB, med TEH og samtalen 09.14?

08.45 - 08.56 MB
09.14 - 09.16 TEH (92 sekunder)

+ SMS sendt til HHB1 09.10
Senast redigerad av rlk73 2022-01-13 kl. 11:24.
Citera
2022-01-13, 11:37
Medlem
bajsmolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
08.45 - 08.56 MB
09.14 - 09.16 TEH (92 sekunder)

+ SMS sendt til HHB1 09.10
Takk! Var ikke det en samtale til Tom også?
Citera
2022-01-13, 11:41
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajsmoln
Takk! Var ikke det en samtale til Tom også?

Nei, den første samtalen, den som først angivelig var til TH, viste seg etterhvert å være til sønnen, TEH
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in