2022-01-13, 08:42
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det kommer gå upp även för dig en vacker dag. Kina hade inte agerat som de gör om det inte fanns en anledning.

Att du inte fått en hjärtattack vid det här laget är ett mirakel med tanke på hur mycket du sitter hemma på kammaren och oroar dig.
Citera
2022-01-13, 08:44
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Din källa är alltså Flashback!
Det är okej eftersom du sedan konstaterar att det är din åsikt.

Ditt åsikt om immunitet kan absolut vara rätt, men en åsikt från en anonym flashbackare väger ganska lätt.

Om du verkligen är intresserad så kolla några länkar i mitt tidigare inlägg.
Jag tycker inte du är värd den extra ansträngningen att leta upp länkar åt dig personligen, men om du kollar mina allra senaste inlägg så ser du att jag länkade till en studie från Karolinska helt nyligen. Säkert 4e gången jag länkar till den i tråden.

Det kanske är svårt för dig att förstå, men bara för att en studie omnämns på Flashback så förlorar den inte sitt värde. Om du är så föraktfull mot Flashback, varför hänger du då här? Troll!
Citera
2022-01-13, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Vaccinet de har är tydligen inte sådär jätteeffektivt om jag färstått det rätt och Kina förlorar mera på att några hundra miljoner kineser blir sjuka än på att stänga ner en stad.

Svårare än så tror inte jag att det är!

Så är det helt klart. Kina har tjänat på sin stenhårda hantering. Det hade kostat betydligt mer i både pengar och människoliv om de hade låtit smittan spridas.

Men Kina är ju i stort sett unikt. Inget land förutom Nordkorea klarar av något sådant. Det krävs total kontroll och en lojal befolkning. Dessutom var Kina väldigt väl förberett. Man visste exakt hur detta skulle hanteras och det fanns stora lager av skyddsutrustning och desinfektionsmedel. Man hade till och med ett färdigt infektionssjukhus som kunde sättas upp på en vecka.
Citera
2022-01-13, 08:46
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Kina har skapat viruset och vet hur farligt det egentligen är.

Det vet väl alla, det har gått två år nu. 99,98% överlever infektionen, så farligt är det. Datan är inne sedan länge.
Citera
2022-01-13, 08:47
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Att du inte fått en hjärtattack vid det här laget är ett mirakel med tanke på hur mycket du sitter hemma på kammaren och oroar dig.

Vi får i alla fall hoppas att vården får mer resurser. Att det skapas fler vårdplatser. Det måste vara en lärdom för ansvariga. Borde bli viktigaste valfrågan.
Citera
2022-01-13, 08:52
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Tack, har kollat på den nu, går väl inte att dra någon generell slutsats av den egentligen.
Jag kollade diagrammen i andra länken, och där stack Pfizers vaccin ut, särskilt efter 2a dosen. De verkar i alla fall vara ett argument för yngre män (<40) att fundera på om de verkligen behöver vaccinet. Framför allt tycker jag det är ett starkt vägande argument mot att alla ska pressas till att vaccinera sig. Så länge det är frivilligt och informationen korrekt är det naturligtvis helt ok.
Citera
2022-01-13, 08:58
Medlem
Citat:
Rekordmånga inlagda på sjukhus i Norge nu. Ger en föraning om vad som väntar i Sverige. Känns inte bra det här. Jag tror det behövs betydligt mer åtgärder i Sverige för att begränsa smittan.

Finns det någon artikel eller site du kan länka till som berättar mer om detta, jag är nyfiken att veta mer, tack!
Citera
2022-01-13, 08:59
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Det kommer gå upp även för dig en vacker dag. Kina hade inte agerat som de gör om det inte fanns en anledning.

Du tror att kommunistpartiets diktatur går att jämföra med västvärlden..
Om du skulle vara kines och sitta och smutskasta Kina på det sättet du gör mot Sverige i tråden, så hade du varit försvunnen för längesedan. Arbetsläger i norr som bäst. Troligtvis avrättad i någon avkrok.

Du verkar inte fatta hur världen fungerar..
Citera
2022-01-13, 09:03
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Du tror att kommunistpartiets diktatur går att jämföra med västvärlden..
Om du skulle vara kines och sitta och smutskasta Kina på det sättet du gör mot Sverige i tråden, så hade du varit försvunnen för längesedan. Arbetsläger i norr som bäst. Troligtvis avrättad i någon avkrok.

Du verkar inte fatta hur världen fungerar..

Jag tycker inte att jag smutskastar Sverige. Jag hävdar bara att det behövs mer åtgärder om vi inte ska få ett fullständigt kaos. Och så behövs det mer vårdplatser i Sverige, bättre sjukvård.

Tycker Andreas Cervenka skrev en träffsäker artikel idag.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/Kz197G/vardkrisen-i-stockholm-vart-har-alla-pengar-tagit-vagen
Citera
2022-01-13, 09:11
Medlem
Citat:
Vi får i alla fall hoppas att vården får mer resurser. Att det skapas fler vårdplatser. Det måste vara en lärdom för ansvariga. Borde bli viktigaste valfrågan.

Jahaaa ja.. så idag tycker du alltså att man ska visst fokusera på att ge vården mer resurser.

Igår tyckte du minsann att det är restriktionerna som gäller. 😂
Citera
2022-01-13, 09:19
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Jahaaa ja.. så idag tycker du alltså att man ska visst fokusera på att ge vården mer resurser.

Igår tyckte du minsann att det är restriktionerna som gäller. 😂

På lång sikt måste vården få mer resurser. Det behöver byggas sjukhus, utbildas vårdpersonal, höjas löner etc etc. Det är dock inget som hjälper här och nu. Nu behövs restriktioner för att få ned smittspridningen.
Citera
2022-01-13, 09:22
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Jag kollade diagrammen i andra länken, och där stack Pfizers vaccin ut, särskilt efter 2a dosen. De verkar i alla fall vara ett argument för yngre män (<40) att fundera på om de verkligen behöver vaccinet. Framför allt tycker jag det är ett starkt vägande argument mot att alla ska pressas till att vaccinera sig. Så länge det är frivilligt och informationen korrekt är det naturligtvis helt ok.

Jag tror man ska titta på handhavandet vid vaccinering. I en av John Campbells genomgångar var det ju en dansk professor som jämförde Norge och Danmark, där Danmark aspirerar vid injektion medan Norge inte gör det. Incidensen för Danmark var normal medan den var 3 ggr så hög i Norge. Men i och med omikrons intåg så kanske vaccinen är överspelade, delta finns ju kvar men är på utgång. Jag tror dock vaccinen gör nytta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in