2022-01-13, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Fakta är precis vad jag kommit med, men förstår att det inte passar din agenda
Din första mening kanske var fakta men resten av ditt inlägg var definitivt inte det. Bara svammel.

"I England med 55 miljoner invånare borde siffran vara 55000 hjärtstopp/år." - Detta var exempelvis bara en gissning. En gissning är inte fakta. Precis som jag aldrig hävdade att mitt inlägg var fakta. Det var uppenbart att det var en observation.
Citera
2022-01-13, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Snarare medelutbildade till högutbildade, vilket inte säger något alls om intelligens. De flesta högutbildade tror ju på konspirationsteorier om "patriarkatet" och "könsmaktsordningen" t ex, något som de flesta vanliga arbetare, sk "lågutbildade" generellt har vett nog att inte tro på.

Men oavsett, numera står det ju klart att naturlig immunitet är vida överlägsen den s k immunitet som vaccinet ger, så tillhör man inte den kategori människor som riskerar att råka illa ut av viruset (80+, svårt överviktig, cancersjuk etc) så är ju det intelligenta valet att inte vaccinera sig utan att istället vänta på att smittas så man får immunitet på den naturliga vägen, dvs en robust och långvarig immunitet.

Så det handlar inte om vilken intelligens människor som gör olika val besitter, utan det relevanta är hur pass intelligenta dessa val i sig är. Och ja, enligt all data som finns är det intelligenta valet att INTE vaccinera sig, för de allra flesta.

De flesta som är intelligenta väljer att vaccinera sig, finns statistik på det.
Citera
2022-01-13, 08:18
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Massor! Källa: tråden. Bara för dig sätta igång och leta. Jag tänker då inte leka assistent åt dig. Såna lekar får du ta med någon annan. Det har varit uppe så många gånger, jag har själv postat källor tidigare, så materialet finns här redan. Blir så tjatigt måsta leta upp det varje gång du gnäller. Suck.

Vad sjutton tror du jag grundar min åsikt på? Har du källor på motsatsen så får du väl visa dem.
Din källa är alltså Flashback!
Det är okej eftersom du sedan konstaterar att det är din åsikt.

Ditt åsikt om immunitet kan absolut vara rätt, men en åsikt från en anonym flashbackare väger ganska lätt.

Om du verkligen är intresserad så kolla några länkar i mitt tidigare inlägg.
Citera
2022-01-13, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Inte ett enda bekräftat fall? Är du dum i huvudet eller? Bara i Sverige har vi hundratusentals fall.
Har du bevis? I USA finns inte ett enda bekräftat fall. Det har CDC själva sagt. Varför skulle folk få corona flera gånger i Sverige, men inte i USA?
Citera
2022-01-13, 08:26
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Kan någon förklara varför Kina stänger ned 10 miljoners städer efter de hittat 12 fall eller 5 st covidsmittade osv..?

De tappar enorma intäkter och ett stängda samhällen i månader ..?

Varför? Vad vet de som inte vi i väst vet??
Är det då att vaccinet och viruset efter infektion förstör DNA’t .. oavsett!
Något vet dom !
Vaccinet de har är tydligen inte sådär jätteeffektivt om jag färstått det rätt och Kina förlorar mera på att några hundra miljoner kineser blir sjuka än på att stänga ner en stad.

Svårare än så tror inte jag att det är!
Citera
2022-01-13, 08:29
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Kan någon förklara varför Kina stänger ned 10 miljoners städer efter de hittat 12 fall eller 5 st covidsmittade osv..?

Något vet dom !

Ja något är det garanterat. Det är något med detta virus som får Kina att agera som de gör. Exakt vad lär visa sig med tiden.
Citera
2022-01-13, 08:33
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:

Något vet dom !

Politik…OS osv.

Detta är det perfekta tillfället att vänja befolkningen vid att bli inlåsta. Man kan också hävda att Kina är överlägsna i sin hantering av pandemin.
Att dom fått OS är helt absurt. Att typ ge gratis PR-utrymme till en diktatur är sinnesjukt..
Citera
2022-01-13, 08:34
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Det var det här inlägget jag tänkte på.

Tack, har kollat på den nu, går väl inte att dra någon generell slutsats av den egentligen.

Citat:
In summary, the risk of hospital admission or death from myocarditis is greater following
COVID-19 infection than following vaccination
and remains modest following sequential doses
of mRNA vaccine including a third booster dose of BNT162b in the overall population. However,
the risk of myocarditis following vaccination is consistently higher in younger males, particularly
following a second dose of RNA mRNA-1273 vaccine.
Citera
Medlem
Citat:

Något vet dom !

Kina har skapat viruset och vet hur farligt det egentligen är.
Citera
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Ja något är det garanterat. Det är något med detta virus som får Kina att agera som de gör. Exakt vad lär visa sig med tiden.

Perfekt att du blir matad med ett sådant inlägg..
Citera
2022-01-13, 08:37
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Perfekt att du blir matad med ett sådant inlägg..

Det kommer gå upp även för dig en vacker dag. Kina hade inte agerat som de gör om det inte fanns en anledning.
Citera
2022-01-13, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Politik…OS osv.

Detta är det perfekta tillfället att vänja befolkningen vid att bli inlåsta. Man kan också hävda att Kina är överlägsna i sin hantering av pandemin.
Att dom fått OS är helt absurt. Att typ ge gratis PR-utrymme till en diktatur är sinnesjukt..

Jo kanske är så att de vill ha OS i Peking.. några få veckor kvar.
Oavsett så sköter de pandemin på helt annat sätt än vad vi i väst/Norden gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in