2022-01-12, 23:06
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Kan vara så, jag kan inte bedöma olika källor, vet bara att jag läst mer än en som betraktat Omicron som helt unikt mest smittsam. Det kan bero på definitioner av smittsamhet mm., men vi kan väl iaf. konstatera att den verkar vara väldigt smittsam?

Dessutom: Omicron smittar "vilt", trots omfattande restriktioner, något aldrig funnits de gånger mässlingen varit matchen, eller hur? Då blir det svårare att avgöra graden, med olika förutsättningar, massvaccinering och stängningar till trots, eller!?
Det smittar numera så vilt att 3 promille av Australiens befolkning smittas dagligen, och 2 promille av UKs och USAs befolkning. Inte ens om nuvarande spridningstakt fortsätter kommer alla bli smittade inom ett år. Jo kanske i Australien då. Just så pass. Tycker inte att det är att betrakta som "vild" smittspridning. Inte som norska julbordet där typ hälften smittades på en kväll.

Det har gått inflation i de ord som används för att beskriva den sakta pyrande pandemin.
Citera
2022-01-12, 23:07
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag har inte sett den studien, vilket vaccin gällde det?
Önskar att jag mindes bättre, det var nog uppe i tråden ganska nyligt. Förmodligen Pfizers. Ska leta och se om jag hittar.
Citera
2022-01-12, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ano123nym456
Såg en annan video där han försöker få sympatier genom att berätta att en man hade planerat att mörda honom och att hans familj blir trakasserad. Vad har det med saken att göra?

Hur menar du nu, jag förstår inte?
Citera
2022-01-12, 23:11
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag har inte sett den studien, vilket vaccin gällde det?
Det var det här inlägget jag tänkte på.

Citat:
Ursprungligen postat av Disputator
Här finns en uppdaterad studie i ämnet!

Studien visar bl.a. att män under 40 löper högre risk att drabbas av hjärtmuskelinflammation (Myocarditis) efter vaccination än vid sjukdom i Covid-19.

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.12.23.21268276v1.full.pdf

För de som tycker rapporten är svårläst så har Vinay Prasad gjort en bra analys av studien:
https://vinayprasadmdmph.substack.com/p/uk-now-reports-myocarditis-stratified?justPublished=true
Citera
2022-01-12, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngLittle
Hur menar du nu, jag förstår inte?
Fauci blev utfrågad av en annan senator (Rand Paul), som också pressade honom. Istället för att svara på frågorna hävdade han att hans person blev attackerad, att hans familj blev trakasserad samt att en man som planerat att mörda honom blev stoppad av polis med vapen och ammunition i sin bil. Jag undrar vad dessa saker om hans privatliv har med anledningen att han blir utfrågad att göra. Det var ingen fråga direkt riktad till dig. Menar bara att han slingrar sig så in i helvete och uppenbarligen har mycket att dölja.
Citera
2022-01-12, 23:16
Medlem
Citat:
Verkar som att ännu en person på läktaren drabbats av hjärtproblem nu. Pågår just nu i matchen mellan Tottenham - Chelsea. Lär visa sig snart vad det handlar om. Vi som tittar på mycket fotboll förstår att det som händer är sjukt!

Varje år drabbas ca 10000 personer av hjärtstopp utanför sjukhus i Sverige. I England med 55 miljoner invånare borde siffran vara 55000 hjärtstopp/år.

Sista året har alarmister, paranoiker, antivaxxers och svagbegåvade kopplat ihop dessa hjärtstopp till vaccinet....

Säger som SDs Björn Söder nyligen sa när han läxade upp ett gäng SD-antivaxxers: "Jag kan konstatera att utbildnings- och kunskapsnivån är skrämmande låg hos vissa"
Citera
2022-01-12, 23:17
Medlem
Nån som har koll på hur dödstalen i Covid ser ut mellan Sverige, Norge, Finland och Danmark senaste månaden eller 2 månader bakåt?
Citera
2022-01-12, 23:19
Medlem
"Regioner: Covidstatistik kan vara missvisande

Enligt flera regioner kan siffrorna över sjukhusinlagda på grund covid-19 vara missvisande. Detta eftersom patienter som lagts in av andra skäl även kan ingå i statistiken, rapporterar Dagens Nyheter.

De senaste dagarna har flera regioner hört av sig till Folkhälsomyndigheten och pekat på att siffrorna inkluderar en stor mängd patienter som vårdas med, snarare än för, covid-19.

– Vi behöver ha bättre skattning, särskilt nu när vi har så stor smittspridning. Vi har uppmärksammats av flera personer i vården om det här, säger statsepidemiologen Anders Tegnell till DN."

Vilka idioter. Det är väl exakt detta vi har påtalat hela jävla tiden. Cirkusen fortsätter.
Citera
2022-01-12, 23:31
Medlem
Citat:
Käft snackepelle och kom med något vettigt istället.

Fakta är precis vad jag kommit med, men förstår att det inte passar din agenda
Citera
2022-01-12, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fokker70
Nån som har koll på hur dödstalen i Covid ser ut mellan Sverige, Norge, Finland och Danmark senaste månaden eller 2 månader bakåt?

Du har siffror från alla länder i världen (tror jag) här, presenterat på ett grafiskt snyggt sätt.
Citera
2022-01-12, 23:47
Medlem
vinlands avatar
Mycket tung kritik från Israel nu.

Professor Udi Qimron, Faculty of Medicine, Tel Aviv University
Översatt från Hebreiska av Brownstone Institut
Källa:https://brownstone.org/articles/ehud-qimrons-powerful-letter-to-the-israeli-ministry-of-health/
Citera
2022-01-13, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Det smittar numera så vilt att 3 promille av Australiens befolkning smittas dagligen, och 2 promille av UKs och USAs befolkning. Inte ens om nuvarande spridningstakt fortsätter kommer alla bli smittade inom ett år. Jo kanske i Australien då. Just så pass. Tycker inte att det är att betrakta som "vild" smittspridning. Inte som norska julbordet där typ hälften smittades på en kväll.

Det har gått inflation i de ord som används för att beskriva den sakta pyrande pandemin.
Om vi tar UK som exempel där det verkar ha vänt nu så har 10% av befolkningen testats positiv den senaste Omikron-vågen under ganska precis en månad. Om ytterligare en månad ca 10% till. Det är säkert många som blir smittade och inte testar sig, så säg att det i verkligheten är dubbelt så många så kommer vi upp i 40% av befolkningen.

Det betyder att de borde få åtminståne en till Omikron-våg i år. Med tanke på att antikropparna som skyddar mot infektion avtar inom ca 6månader så borde vågorna fortsätta så framöver också. Dvs ingen flockimmunitet kommer att uppnås såvida alla inte tar boosters var tredje månad eller så!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in