2022-01-14, 13:01
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ja helt klart är att de flesta epidemiologer haft väldigt mycket fel rakt igenom denna plandemi De borde skämmas och tvingas byra jobb hela högen. Utom Giesecke och möjligtvis Tegnell.
Giesecke?! Really?
Finns det någon som gjort fler totalgalna utspel än han?

"När man är vaccinerad så är man skyddad och kan inte smitta andra heller"
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/johan-giesecke-vaccinerade-personer-ska-inte-behova-folja-restriktionerna

"99 procent av de som smittats av coronaviruset vet inte om det."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P9xVdR/experten-99-procent-vet-inte-om-att-de-haft-corona

"Alla europeiska länder kommer att drabbas ungefär lika hårt av pandemin"
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/johan-giesecke-erkanner-att-han--hade-fel-stora-skillnader/
Citera
2022-01-14, 13:02
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinland
Eftersom Bolund hostade hela presskåren i ansiktena utan att dessa gått ut med att någon blivit sjuk, pekar det mer på att Haggan,Anni och Bolund haft ett litet privat möte med dito efterverkan....

Ska vi gissa att SÄPA får springschas-jobb och får åka till apoteken och kvittera ut Scatol nu....
Typ 4st 3mg tabletter varannan dag i 5 dar....
Scatol =

Syns TYDLIGT under nästippen hur mycket har har snörvlat i näsdukar innan tv-kameran kom fram....
https://ibb.co/9VPb6k0
Då har vi en lågoddsare att utrikesministern snart också är positiv.
Scatol lär ta slut på apoteken i Nacka-området....

Bolund hostade i händerna så presskåren klarade sig nog. Värre när han pratade med Magda på mötet antar jag.

Ja, undrar hur många som äter ivermectin i smyg. Säkerligen fler än vad man tror.

Då sambon träffar sjuka barn nära varje dag är det profylax som gäller igen. 3dje dosen + quercetin + curcumin + d3 + ivermectin var 3dje dag + azelastin nässpray + zink.....
Snart två år utan nån snuva/symptom så får se hur länge man kan klara sig
Citera
2022-01-14, 13:02
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Magdalena Andersson, Per Bolund och Annie Lööf har alla Covid19. Det verkar inte som smittskyddsåtgärderna av typen hålla avstånd och bära kirurgskydd ibland riktigt räcker för att stoppa smittspridningen. Är det egentligen någon som är förvånad?

Är väl bara att hoppas på att de nu får en mild sjukdom tack vare att de förhoppningsvis alla är vaccinerade.

Det är helt obegripligt att debatten ens hölls i det här läget - i fysisk form - när kurvorna går rakt uppåt, och omikron visat sig vara så fruktansvärt smittsam.

...och eftersom det handlar just om Sveriges regering och riksdag, så blir det ännu märkligare eftersom de ger folket ett dåligt föredöme. "Om dom kan träffas allihopa i Riksdagen precis som vanligt - varför ska jag då avstå från mitt drömbröllop med hälften av det deltagarantalet, som jag har planerat sedan jag var fem år gammal?" Så tänker folk!

Det här låter inte snällt, men jag tänker att om någon av dessa kända politiker blir riktigt sjuk nu, så kanske det kan tjäna som en varning till folket? I så fall var det inte helt meningslöst.
Citera
2022-01-14, 13:03
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ano123nym456
Ja, självklart. Men varför skulle det spela roll vid ett senare tillfälle när smittspridningen är lägre?

Vem säger att det gör det? Kan ni inte sluta med alla konspirationsteorier om New World Order tills pandemin är slut, orkar inte diskutera vetenskap med folk som tror att världen är platt.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrukKrukan
Är de inte smartare att gym och restauranger är öppna för bara ovaccinerade nu när vi inte sprider smittan lika mycket som ni vaccinerade....

Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Förmodligen ser de att vaccinerade står för den största smittspridningen i samhället.

Vad menar ni två med detta? Självklart är det inte så. Nu vill jag se en källa!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Med nuvarande variant av virus och vaccin gör det nog inte så stor nytta nej. För några månader sedan var läget annorlunda
Vad menar du att det gjorde för nytta för några månader sedan?
Citera
2022-01-14, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Vad menar ni två med detta? Självklart är det inte så. Nu vill jag se en källa!

För att folk som vaccinerat sig skiter i restriktionerna/rekommendationer i större utsträckning efter de gjort det.
Citera
2022-01-14, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Vem säger att det gör det? Kan ni inte sluta med alla konspirationsteorier om New World Order tills pandemin är slut, orkar inte diskutera vetenskap med folk som tror att världen är platt.
Hallengren sa att det kan bli aktuellt senare när smittspridningen är lägre. Det är väl ingen konspirationsteori? Det måste ju finnas något syfte bakom Hallengrens uttalande?
Citera
2022-01-14, 13:05
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Tegnell igen... *suckar*

Han säger att det inte ska vara vaccinpass på restauranger och gym, för att med den smittspridning som vi har nu är de inte säkra ändå, ens MED vaccinpass. Men gymmen och restaurangerna ska ändå fortsatt vara öppna???

Jag tänker att det vettigaste hade varit att stänga sådana ställen helt, och att det näst vettigaste - om de nu absolut måste vara öppna - hade varit att åtminstone minska ner smittan där, genom att inte släppa in ovaccinerade. Every little helps, liksom.

Eller tror han, att folk som går på gym och restaurang i det här läget, kommer att sluta med det nu, för att de kommer att ta varning av det han sa?

Sverige är konstigt.

Friskis som jag går på var med i en studie förra året.
De hade ju vissa neddragningar på verksamheten, men hade öppet hela tiden.

Resultatet var NOLL ökad smittspridning för de som gick på gymmet.
Men varför bry sig om fakta... *suck*

Fetade: varför tror du att smittspridningen skulle minska om ovaccinerade stoppas?
Citera
2022-01-14, 13:06
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ano123nym456
Vad menar du att det gjorde för nytta för några månader sedan?
Då hade vi majoritet av Delta här i landet som vaccinet fungerar bra mot.
Men det förstår inte du ändå.
Citera
2022-01-14, 13:10
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Bolund hostade i händerna så presskåren klarade sig nog. Värre när han pratade med Magda på mötet antar jag.

Ja, undrar hur många som äter ivermectin i smyg. Säkerligen fler än vad man tror.

Då sambon träffar sjuka barn nära varje dag är det profylax som gäller igen. 3dje dosen + quercetin + curcumin + d3 + ivermectin var 3dje dag + azelastin nässpray + zink.....
Snart två år utan nån snuva/symptom så får se hur länge man kan klara sig

Ja, fast å andra sidan är det säkert inte hälsosamt att äta så mycket mediciner som du gör i onödan, heller.

Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
För att folk som vaccinerat sig skiter i restriktionerna/rekommendationer I större utsträckning.

Aha du menar så. Ja, det borde kanske ha kommunicerats ut tydligare, att det inte är säkert att man inte kan bidra till smittspridningen trots två doser, nu i och med omikron. Det var väldigt olyckligt att den kunde gå runt vaccinet.

Sedan fattar jag inte, varför läkemedelsbolagen inte har hunnit uppdatera mRNA-vaccinerna - det skulle ju bara ta sex veckor, när det kommer en ny virusvariant. Varför har det inte gjorts? Hade varit bättre om alla som vaccinerar sig nu (oavsett vilken dos i ordningen) hade kunnat få ett uppdaterat vaccin. Någon som vet något om det? Är det så många mutationer på omikron, att det tar längre tid därför..?
Citera
2022-01-14, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Giesecke?! Really?
Finns det någon som gjort fler totalgalna utspel än han?

"När man är vaccinerad så är man skyddad och kan inte smitta andra heller"
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/johan-giesecke-vaccinerade-personer-ska-inte-behova-folja-restriktionerna

"99 procent av de som smittats av coronaviruset vet inte om det."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P9xVdR/experten-99-procent-vet-inte-om-att-de-haft-corona

"Alla europeiska länder kommer att drabbas ungefär lika hårt av pandemin"
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/johan-giesecke-erkanner-att-han--hade-fel-stora-skillnader/

Gieseckes "expertråd" till AP-fonderna (och FHM) var att pandemin skulle vara över på 1-2 månader...man vet inte om man skall skratta eller gråta.

”Jag tror att viruset kommer att svepa fram som en storm över Sverige och smitta i princip alla på en eller två månader/…/Jag tror det redan finns tusentals smittade i Sverige./…/Det hela upphör när så många blivit smittade och sedan immuna så att viruset inte har någonstans att ta vägen (kallas ’herd immunity’)”

https://emanuelkarlsten.se/tegnell-mejlen-berattelsen-om-johan-giesecke-och-folkhalsomyndigheten/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in