2021-11-19, 17:26
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Är det Ziggy?
Inte ens nära. Men samma crew
Citera
2021-11-19, 18:13
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Är det Ziggy?
Nej, han skulle kallas Mr JR i sånt fall!
Citera
2021-11-24, 07:36
Medlem
Manjakiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Dumma jävla mesproppar som klottrar. Hör det verkligen hemma i en tråd om 80-tals krimineĺla?

Japp med tanke på att de flesta av fortsatte med brott.
Flera gamla stor klottrare blev riktigt effektiva värdetransportsrånare✌️
Citera
2022-01-12, 03:32
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rackabajsare
Ingen som vet vem Göran Lantz, Lantzen kallad, ar? En riktigt stor lyftar biff som körde mycket pa Mammut gym pa söder nar det fortfarande lag dar. Han maste ha varit 2 meter lang och stor som en belgisk bla, verkade ungefar lika intelligent ocksa eftersom han alltid var sa förbannat högljudd. Kommer ihag att han jobbade i flera dörrar i stan och sades ha jagat in snutar pa muggen pa Cafe't nar de kom for att han gick barsarkargaang dar inne.
Sen update men jag ser just om Vägen ut för hundrafemtielfte gången och Lantzen dyker faktiskt upp som statist i bakgrunden under några sekunder. Det är 1.15.10 in i filmen när de sitter i matsalen efter besöket på teatern. Lantzen sitter med ryggen åt kameran och vänder sig om för att möta Ekmans (Thomas Hanzon) blick. Han såg exakt ut som jag minns honom från min tid på gymmet. Jävligt bitig.
Citera
2022-01-12, 05:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Dumma jävla mesproppar som klottrar. Hör det verkligen hemma i en tråd om 80-tals krimineĺla?
Zip e en legend
Citera
2022-01-12, 08:18
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Zip e en legend

Ziggy och Dizzy var ju de mest kända klottrarna från -80 talet men de blev väl inga bankrånare. Smash and grabs med Paolo och de andra från Örnligan. Var väl bara Liam, Sevo och Dragomir som blev rånare fullt ut.
Citera
2022-01-12, 19:27
Medlem
Rackabajsares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Sen update men jag ser just om Vägen ut för hundrafemtielfte gången och Lantzen dyker faktiskt upp som statist i bakgrunden under några sekunder. Det är 1.15.10 in i filmen när de sitter i matsalen efter besöket på teatern. Lantzen sitter med ryggen åt kameran och vänder sig om för att möta Ekmans (Thomas Hanzon) blick. Han såg exakt ut som jag minns honom från min tid på gymmet. Jävligt bitig.

Haha. Undrar hur han ser ut idag..
Det verkar som att vi har en hel del gemensamma bekanta. Gott Nytt år på dig Cineasten!
Citera
2022-01-13, 01:32
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rackabajsare
Haha. Undrar hur han ser ut idag..
Det verkar som att vi har en hel del gemensamma bekanta. Gott Nytt år på dig Cineasten!
Gott Nytt!!

Sist jag såg honom var för flera år sen och då såg han påtagligt sliten ut. Förvisso ganska bitig jämfört med medelsvensson men ändå sliten. Numera är han säkert ledsen efter alla gamla kompisar från gymmet som trillat av pinn.
Citera
2022-01-13, 14:13
Medlem
Citat:
Ziggy och Dizzy var ju de mest kända klottrarna från -80 talet men de blev väl inga bankrånare. Smash and grabs med Paolo och de andra från Örnligan. Var väl bara Liam, Sevo och Dragomir som blev rånare fullt ut.
Var inte zip o zap dom mest kända. Åtminstone zip var väl det stora namnet
Citera
2022-01-13, 14:34
Medlem
Manjakiss avatar
Citat:

Du har noll koll😜
Citera
2022-01-13, 15:49
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manjakis
Du har noll koll😜

ok, hit me?
Citera
2022-01-13, 17:45
Medlem