Citat:
Ursprungligen postat av
rinaki
En stor idé för er är att plocka ut domen i bla detta mål. Där framkommer det att J.H och hans vän var påverkade av amfetamin! J.G det 15-åriga offret (mao ett barn) var på väg hem med en 14 årig kompis R.P som de så snyggt kopplade armarna på så han stod dryga halvmetern ifrån och fick se sin vän slås ihjäl. Ja J.G bodde runt hörnet!! Plankan ni skrävlar om var en liten regel på typ 2 max 3 cm en liten fyrkantig sak. GM J.H frågade BO om han hade en cigg och fick svaret nej. Då kallades J.G för en långhårig jävel. De blev rädda de var blott 14 (minns inte men R.P kanske bara var 13) och 15 år och GM och hans vän var VUXNA MÄN i 25 års åldern!!! Det säger en hel del för min del. Hoppas han dör den jäveln var GM ord då han gick från platsen. BO hade ett flertalet hjärnblödningar, ALLA med dödliga utgångar (det var minst 3 men tror det var fler än så)! Han var helt sönderslagen och slagen var koncentrerade till ansikte, hals och en liten bit nedanför och JA jag såg honom efteråt! Ingen fin syn kan jag tala om! BO=J.G hade ett arbete och var ostraffad då han misshandlades till döds! Det var ngn som arbetade inom stadsdelsförvaltningen/fritidssysselsättningar som fick gå in och id offret då polisen INTE hade ngt. på honom! Hur jag vet allt detta tror jag att ni kan lista ut helt själva! Jag var med på varenda rättegång, blev hotad utav GM vänner! Den som försökte försköna allt och gick ut i tv var killen som satt och nekade till att han haft amfetamin i sig och att han inte slagit ihjäl ngn alls.. Sluta hitta på historier om ngt ni fått höra i 5-6:e hand och som förskönats utav de som inte alls vill erkänna vad de gjorde den kvällen/natten den 20:e Okt 1989 ca kl 23:45.. De hade ju inte ens tagit amfetamin? Trollade ngn dit det? När detta hände så arbetade J.G på ett bygge, ett arb. han fått genom sin far. Ett bygge gärningsmannen hamnade på efter att han frisläpptes! Han satt och pratade med gubbarna på bygget och talade om att han hade suttit inne. Då gubbarna undrade varför han suttit så svarade han att han slagit ihjäl en grabb på Söder. Alla reagerade direkt och J.H var dagen därpå borta från företaget (bygget) men de andra gubbarna tvingades berätta för J.G`s Pappa att det där var killen som mördade din son!
Vet inte hur det är i era "världar" men I min värld slår man inga barn och man är barn när man är 13-17 år! Den här natten förändrades många liv, mitt var ett av dom. Jag åker aldrig kommunalt längre nattetid utan tar taxi från dörr till dörr, om jag inte kör själv eller blir hämtad. Jag går aldrig ensam i Sthlm nattetid och jag låter aldrig ngn av mina närmaste göra det om det nu kommer till min vetskap. Denna händelse har präglat hela mitt barns uppväxt och jag blev överdrivet överbeskyddande. INGEN ska behöva gå igenom detta! Ingen ska behöva få sitt barn ihjälslagen på öppen gata i Sthlm inför ett flertal andra som inte vågade ingripa el vittna heller för den delen. Ingen ska få en påringning på sin dörr och få veta att deras barn inte längre finns i livet utan att ngn annan har tagit deras liv.. INGEN!
Vilken fruktansvärd historia.
Hoppas du kan finna någon slags ro trots detta.
Jag har själv aldrig blivit drabbad, däremot blir jag förtvivlad och förbannad varje gång en sådan här sak händer. Hur kan man tappa det så fullständigt att nån medvetet brukar våld mot någon. Tål inte se filmer med realistiskt våld heller. Det är så kolsvart, sådant mörker kring kring detta obegripliga, att människor medvetet (krig borträknat) misshandlar till döds. Avskyvärt.
Vänliga hälsningar, annobecq