Citat:
Ursprungligen postat av
FitnessAndWorkout
Det där är bara ryss propaganda.
Nato är en försvars allians. Inte en offensiv allians. Det är länder som ansöker om att gå med i Nato, Nato expanderar inte, det är länderna själva som drar till sig Nato.
Usa är inget hot mot Mexico. Lettland Estland Finland Sverige Norge Litauen Ukraina är inget hot mot Ryssland. De som är ev hot mot Ryssland är USA, Storbritannien, Kina och Nordkorea.
Vad snackar du om Mexiko? Det jag pratar om är att försöka få Ukraina in i NATO är en aggressiv handling från väst och därmed mot Ryssland. Om USA skulle få vapen till Ukraina skulle det vara som att Ryssland skulle få sätta vapen i Mexiko (gränsen till USA).
Det är idiotiskt enligt mig och jag kan förstå att Ryssland agerar utifrån det.
Kina är inget hot mot Ryssland, de har aldrig haft bättre relation än nu. Vi i väst har drivit Ryssland i händerna på kineserna, väldigt olämpligt i min syn. Vi bör komma på bättre fot med Ryssland för att ha detta som en buffert mot ett imperialistiskt Kina.
Ryssland har en syn, väst har sin. Jag tycker väst gör fel i att försöka expandera öst då det är en aggressiv handling. Är ingen ryssvän eller NATO-vän heller för den delen, är neutral i detta.