2022-01-12, 23:39
Medlem
R5As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinmissbruk
Sverige skiter de i, men Gotland tar de gärna.
Ryssarna vill ha Göteborg, inte Gotland.
2022-01-12, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tejprulle55
Känns inte som att det är en tillfällighet att detta händer just när läget med Ukraina trappas upp.
Kanske är jag paranoid men jag har sagt länge att ww3 kommer att bli ett faktum inom en snarare framtid och det här är väl ett steg i den riktningen? Känns inte bra!!

SVT har lagt ut en artikel nu som säger – ”Ryssland har också kust mot Östersjön, och de har marina enheter som rör sig i Östersjön. Det är ingenting konstigt. Ibland gör de det i samband med övningar, ibland för att flytta materiel”

Samtidigt informerar de om höjd beredskap. Hur ska man tolka det här om inte som ett varningstecken??

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ryska-landstigningsfartyg-i-ostersjon
2022-01-12, 23:40
Medlem
De skorvarna är på väg till varv - eller museum -

Jag kan se Ryska Marin Brigader a 90.000 man med tandborstar som ska ...
2022-01-12, 23:44
Medlem
Ryssland har flera hamnar i Östersjön och det är väl egentligen varken konstigt eller ovanligt att deras båtar rör på sig?

Skulle ryssen vilja ta Gotland görs det väl enklast från ett kontrollrum i Kaliningrad?

Skulle dock inte ha nåt emot ryska bränslepriser i Sverige, det övriga kan vi strunta i.

/F
2022-01-12, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petitoo
De fyller på luftvärn och det mobila kustartilleriet i skrivandets stund..

Glädjande att höra!

Citat:
Ursprungligen postat av cirkuspolis
Rus, föregångaren till Ryssland startade på 800-talet och styrdes av Varangi, svenska vikingar. Sedan dess har vi försökt spöa varandra med rättså jämna mellanrum med stor entusiasm. Vem slogs vi med sist? Gissa vem vi kommer slåss med härnäst?

Sverige stred senast mot Norrmännen men senaste slaget på svensk mark var Ryssland inblandade ja, när de härjade i Umeå-trakten.

Citat:
Inget win för etniska svenskar oavsett. Vi står ganska långt ifrån den ryska kulturen och är inget broderfolk. Knappt inte mer Europa än Turkiet. Bortsett kristendomen som ingen ändå tror på här. Fördelen med ockupation av t.ex Gotland är ju att vi får börja bekänna färg. Det kommer svetsa samman Sverige över tid. De som inte vill vara med blir förpassade, får ingen hjälp. En del folk flyr landet frivilligt. Ingen mer the one and only cykelsemester utan VISUM.

+1 på den.
Senast redigerad av KeepYourHeadUp4 2022-01-12 kl. 23:48.
2022-01-12, 23:45
Avstängd
Citat:
SVT har lagt ut en artikel nu som säger – ”Ryssland har också kust mot Östersjön, och de har marina enheter som rör sig i Östersjön. Det är ingenting konstigt. Ibland gör de det i samband med övningar, ibland för att flytta materiel”

Samtidigt informerar de om höjd beredskap. Hur ska man tolka det här om inte som ett varningstecken??
Man höjer beredskapen som ett sätt att säga "vi vet att ni är där".

En invasion av Gotland är bara rimlig som del i ett europeiskt storkrig.
2022-01-12, 23:46
Medlem
Citat:
Inget win för etniska svenskar oavsett. Vi står ganska långt ifrån den ryska kulturen och är inget broderfolk. Knappt inte mer Europa än Turkiet. Bortsett kristendomen som ingen ändå tror på här. Fördelen med ockupation av t.ex Gotland är ju att vi får börja bekänna färg. Det kommer svetsa samman Sverige över tid. De som inte vill vara med blir förpassade, får ingen hjälp. En del folk flyr landet frivilligt. Ingen mer the one and only cykelsemester utan VISUM.

Finnarna är ju lite slavisk ras precis som ryssarna. Vi svenska Arier har dom nog inte så mycket sympati för som de finska grannarna.

Men hade de vilja ha Finland hade de inte gått via Östersjön, då hade de tagit landvägen. Danmark är ointressant för dom är med i Nato likaså Norge.

Alla gå tillbaka och läs varför jag har gjort analysen varför ryssen nu kommer ta över Svea rike.
2022-01-12, 23:49
Medlem
Ebba Busch Thor måste bli statsminister. Detta går fan inte med sossar nå mer! Vad fan! Vad ska vi göra? 10 miljoner svenskar kan inte utvandra till Norge.
2022-01-12, 23:50
Medlem
Citat:
Under natten till idag har 3 ryska landstigningsfartyg seglat in på Östersjön. Varför?! Kommer ryssarna invadera Sverige? Behöver vi vara oroliga, vad tror ni??

Informationen jag läst finns här:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0G0A46/bilder-har-seglar-ryska-landstigningsfartyg-in-i-ostersjon

Därför att Sverige spionerar på och bevakar Ryssland åt USA och Nato.
2022-01-12, 23:52
Medlem
Citat:
Känns inte som att det är en tillfällighet att detta händer just när läget med Ukraina trappas upp.
Kanske är jag paranoid men jag har sagt länge att ww3 kommer att bli ett faktum inom en snarare framtid och det här är väl ett steg i den riktningen? Känns inte bra!!

Jorden är ju överbefolkad.

Är ju som lemmeltågen.

Måste utrotas då det blir för mycket.

Kram broder! Vi förstår varandra!
2022-01-12, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Vi sitter också på en av världens största urantillgångar (säg inte detta högt). Men uran vore nice när världen ska gå 100% kärnkraft.

Ryssland vill ha uran. Men dom har redan nog med kärnvapen för att utplåna jorden 10 gånger om.
2022-01-12, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FitnessAndWorkout
Ryssland vill ha uran. Men dom har redan nog med kärnvapen för att utplåna jorden 10 gånger om.

Då vet jag inte varför Ryssland hetsar.
Jag hörde något på nyheterna om att dom är nära ekonomisk kollaps. Kanske är därför då?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in