Citat:
Ursprungligen postat av
Mongoprofeten
Och jag kallar dig inte för en besserwisser. Du är en besserwisser. Särskilt med tanke på det sista jag fetmarkerade i ditt inlägg.
Korrekt. I ordets bokstavliga bemärkelse. Jag vet bättre än dig.
Du har fått formeln, du har fått principen förklarad för dig. LRO har tagit bilder ovanifrån. Vi andra ser månbilen. 20 pixlar, plus spår, plus decentsteg, plus andra spår och apparater.
Att ta detta från jorden skulle som sagt kräva en spegel på 2300 meter och eftersom du inte godtar bilderna som det är, så skulle det väl krävas 10000 meter minst. Ingen kommer sända upp en sond eller rover för att ta en bild på något som alla redan vet är där. Därför att ingen förnekare skulle godta det, och förnekare är inte värda att ödsla tid på.
Vetenskapen är inte till för att mata pärlor till svin som inte begriper utan ändå fundamentalt förnekar den.
Vad man kan göra för sak på jorden har jag redan förklarat. Det är mycket billigare, mycket mer tillgängligt och ett mycket bättre belägg, än din fantasifysik. Men du är ju inte intresserad, för du tror att foton är höjden av historisk och vetenskaplig dokumentation¹, trots att du inte godtar det du får...
1) Som jag nämnde tidigare var det alltså inte självklart att man skulle ha med sig TV-kameror och annat PR-lullull till månen, just eftersom det hade så lite av vetenskapligt och tekniskt värde. Det historiska och sentimentala värdet var större.