2022-01-12, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ano123nym456
Nej, ni är sämst på riskanalyser. Dessutom är de högst utbildade en av grupperna där vaccinmotståndet är störst.

T.ex. i Rinkeby och Rosengård?
Citera
2022-01-12, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Eller man kan omformulera det, de flesta som är intelligenta har tagit vaccinet.
Samma % som röstar på sossar & mp?
Citera
2022-01-12, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P71
Ja, jag har märkt att det är seniorerna (65+) som är mest rabiata och som vill ha restriktioner, fascistpass, utegångsförbud, dubbla munskydd och 10 meters avstånd till närmaste person. Det märker man även här på Flashback. Äldre personer, överviktiga, och människor med sjukdomar av olika slag är väldigt aktiva här.

På sätt och vis kan man förstå det eftersom de är bokstavligt livrädda för covid-19. Problemet är att de bara tänker på sig själva och inte förmår se hur restriktionerna påverkar samhället som helhet. Men visst, när det gäller liv och död blir man egoistisk, det skulle antagligen jag också bli.

Men det är ju inte heller så att alla 65+ kommer att dö eller bli svårt sjuka av viruset. Tvärtom, den överväldigande majoriteten av alla seniorer klarar lätt av att hantera viruset. Det såg vi år 2020 när det inte fanns några vaccin. De allra sköraste och mest sårbara personerna dog, men de allra flesta klarade sig bra.
Håller med om det mesta du skriver men många tokalarmister här gör det säkert inte..
Citera
2022-01-12, 16:31
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kate80
Det verkar som vaccineringen inte gör någon skillnad för mer normala sjukdomsförlopp trots att många verkar vara glada för att de vaccinerade sig och tror att de skulle ha blivit sjukare om de inte hade gjort det. Det går naturligtvis inte att dra slutsatser från enskilda fall men de jag känner inklusive mig själv har knappt fått någon feber trots att vi är ovaccinerade. Det är som en helt vanlig förkylning.

Hur som helst är det tacksamt att det inte innebär värre symtom än en förkylning eller influensa för den absoluta majoriteten så att vi snart kan återgå till våra normala liv. Tyvärr är det många som har gått på propagandan som har pumpats ut dagligen under två år och tror att gemene man blir jättesjuk av covid. Vi får se när masspsykosen lägger sig.

Jag vet flera som blivit väldigt sjuka. Tror inte det är propaganda.
Citera
2022-01-12, 16:32
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Faktum kvarstår att de flesta ovaccinerade förmodligen är lågutbildade och ganska ointelligenta.
Ja, det är sant.
Å andra sidan är de flesta vaccinerade även dom jävligt ointelligenta.
Citera
2022-01-12, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Ja, det är sant.
Å andra sidan är de flesta vaccinerade även dom jävligt ointelligenta.

Nej, de är mer medellintelligenta till högintelligenta.
Citera
2022-01-12, 16:43
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Faktum kvarstår att de flesta ovaccinerade förmodligen är lågutbildade och ganska ointelligenta.
Kan inte vara särskilt många vaccinerade som har tillräckligt gedigen naturvetenskaplig utbildning för att kunna göra en självständig utvärdering av den manipulativa information som presenteras av myndigheterna. Om exempelvis den starkt vaccinförespråkande statsministern läst ekonomi, vad sjutton tror du hon har att komma med när det gäller naturvetenskap? Många som tar sig igenom en högre utbildning gör det genom att lydigt rapa upp vad de läst in. Trots tanken att högre utbildning bör fostra kritiskt tänkande. Finns för många välutbildade idioter vars examensbevis hänger som en gyllene ring i grisens tryne.
Citera
2022-01-12, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inzult
Testade positivt imorse. Låg hela natten i 40 graders feber och huvudvärk och magkramper. Legat hela dagen idag runt 38 - 38.5 grader men det värsta är nog yrseln och huvudvärken skulle jag säga. Känns som att jag ska svimma direkt jag ställer mig upp.

Är förövrigt vaccinerad med 2 doser.

Du måste känna besvikelse att bli sjuk trots att du är fullvaccinerad.
Citera
2022-01-12, 16:59
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Du måste känna besvikelse att bli sjuk trots att du är fullvaccinerad.

Det behövs en rejäl lockdown fram till dess att vi kan få ordentliga vaccin. Var det i mars Pfizer trodde de kunde ha ett vaccin som fungerar även mot Omikron-varianten?
Fram till dess borde statens uppgift att förhindra så många som möjligt från att bli infekterade av detta fruktade virus.
Citera
2022-01-12, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det behövs en rejäl lockdown fram till dess att vi kan få ordentliga vaccin. Var det i mars Pfizer trodde de kunde ha ett vaccin som fungerar även mot Omikron-varianten?
Fram till dess borde statens uppgift att förhindra så många som möjligt från att bli infekterade av detta fruktade virus.

Nu försöker du inte ens längre...
Citera
2022-01-12, 17:12
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Nu försöker du inte ens längre...

Vad menar du? Själva vitsen med mRNA vaccinen är ju att de snabbt ska gå att utveckla och ställa om för att muta just mutationer.
Citera
2022-01-12, 17:13
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN

Då uppskattas hälften redan ha fått naturlig immunitet, något som har visat sig vara bättre än vaccininducerad immunitet även vad gäller covid. Grundläggande immunologi, som alla framstående experter pratade om innan covid (tom Fauci), men nu tycks ha glömt bort. Givet att omikron är närmast riskfritt så bör vi låta samhället fungera normalt, samtdigit som vi ger boosters till de som verkligen ligger i en riskgrupp, i väntan på att smittan antingen dör ut eller att riskgrupperna kan få ett nydesignat vaccin. Övriga människor behöver inget vaccin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in