2022-01-12, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Jag tror seriöst att Elon Musk gillar DOGE. Han vill resa till mars. Är det så konstigt att han skulle vara öppen för kryptovalutor? Han kan tänka längre än dig och mig tillsammans.

Att Paypal, Telsa och Square alla vill tjäna pengar är väl självklart. Så frågan är varför dom skulle ge sig i något som dom "vet" kommer krascha? Varför skulle VISA, Paypal och andra företag jobba så hårt för att utveckla betalsystem som bara komma kunna användas 5-10 år framåt?

Du har fortfarande inte påvisat att du har någon som helst teknisk förståelse för hur BTC funkar. Vi har fattat vad du tycker om BTC, men fortfarande inte fattat hur mycket du faktiskt förstår vad BTC är.

Jag vet exakt vad BTC är och har sagt det flera gånger, oanvändbar datakod, digital tulpanlök.

Paypal har inte jobbat hårt för att låta folk köpa bitcoin genom deras tjänster, och sen bryr dom väl sig inte vad som händer med bitcoin senare, så länge dom kan tjäna pengar på desperata människor så är dom glad.
På samma sätt som Swedbank eller Avanza låter dig köpa värdelösa öresaktier utan framtidspotential.
2022-01-12, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Ja. Tills dess är du den som har fel.

Vi kan säga att jag har fel tills dess, för jag vet att jag får rätt i slutändan...
2022-01-12, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bidet2
Priset återhämtat sig? är det inte ner ytd?

Sen vad nån galen ledare i nån bananrepublik gör är helt ointressant för hurvida det är bra eller dåligt med digitala tulpaner.

Har du missat att vi studsat från 39k då alla kom in och beskrev domedagen för bitcoin några dagar sen?

Vilka är dessa digitala tulpaner du hänvisar till? Låter som NFT konst? Länka så kan jag kika.
2022-01-12, 15:23
Medlem
Citat:
Jag vet exakt vad BTC är och har sagt det flera gånger, oanvändbar datakod, digital tulpanlök.

Paypal har inte jobbat hårt för att låta folk köpa bitcoin genom deras tjänster, och sen bryr dom väl sig inte vad som händer med bitcoin senare, så länge dom kan tjäna pengar på desperata människor så är dom glad.
På samma sätt som Swedbank eller Avanza låter dig köpa värdelösa öresaktier utan framtidspotential.
Du har fortfarande inte förklarat vad BTC är på en teknisk nivå. En 5 åring kan säga att BTC är datakod. Det är inte speciellt tekniskt. Försök igen. Tulpanlökar skapades från luft eftersom det gick att sälja tulpanlökar som inte ens existerade. Datakoden av BTC existerar. Du kan inte skriva på ett papper att du har 1 BTC utan att du kan bevisa det på blockkedjan, så hur kan BTC ens jämföras med tulpanlökar?

Så du menar att Paypal inte jobbar hårt för att utveckla sina tjänster? Ouch.

Allt du skriver är hypotetiskt tills det blir verklighet. BTC kostar fortfarande över 40k USD att köpa så din teori har inte blivit till verklighet än.

Citat:
Vi kan säga att jag har fel tills dess, för jag vet att jag får rätt i slutändan...
Nej, ingen kan veta vad som händer i framtiden. Har du inte fattat det ens?
2022-01-12, 15:29
Medlem
Citat:
Det upprätthåller värdet så länge staten inte inflaterar sönder valutan som i fallet med zimbabwedollarn.

Sen i fallet med bitcoin skatteinbetalningar i Schweiz så stämmer det inte, en ren och skär lögn.

I kantonen så har skattekontoret ett samarbete med en tredjepart som den skattepliktiga skickar sina bitcoin till vilka senare konverteras till Francs och betalas in som skatt till skatteverket. Dvs myndigheterna tar inte emot några bitcoins.

How can I pay my taxes with cryptocurrencies?

Då har du betalat din skatt med Bitcoin, även om skattekontoret växlar till CHF via en tredje part för att undvika volatilitetsrisken. Eller menar du att skattekontoret måste hodla Bitcoin för att det ska räknas? Du är ju helt efterbliven isåfall.
2022-01-12, 15:36
Medlem
Citat:
Ja folk är instinktivt medvetna att bitcoin är värdelöst trots att dom äger det. Hela tanken folk har är att dom ska senare sälja det vidare och tjäna en massa pengar på att nästa ska ha samma tanke.

Och om jag köper ett guldmynt eller guldtacka så vill jag att det ska behålla- eller helst öka i värde. Dvs att det finns någon annan jävel som jag kan sälja den till senare för samma pris eller högre. Och argumenterar du för industri- eller smyckesefterfrågan så ska priset på guld ner 90%-95%.

Det ena är fysiskt, det andra är digitalt. Poängen är att det digitala måste vara både digitalt och sällsynt.
2022-01-12, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
How can I pay my taxes with cryptocurrencies?

Då har du betalat din skatt med Bitcoin, även om skattekontoret växlar till CHF via en tredje part för att undvika volatilitetsrisken. Eller menar du att skattekontoret måste hodla Bitcoin för att det ska räknas? Du är ju helt efterbliven isåfall.

Skattekontoret växlar ingenting, tredjeparten växlar dina bitcoins. Skattekontoret hjälper dig bara hitta tredjeparten.
2022-01-12, 15:52
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Då är du tillsammans med dem som i 4-5 års tid hävdat att Tether-skandalen kommer få Bitcoin att krasha "när som helst"...och Jehovas vittnen som sagt att "slutet är nära" i ett par hundra års tid.

Har man bestämt sig för att det inte finns något som kan falsifiera sin åsikt, så är man en vinnare...iaf i sina egna ögon.
2022-01-12, 15:54
Medlem
Citat:
Skattekontoret växlar ingenting, tredjeparten växlar dina bitcoins. Skattekontoret hjälper dig bara hitta tredjeparten.
Det är väl bara säga: "Jag hade fel, det går att betala skatt med krypto"
Länken bevisar det tydligt.
2022-01-12, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Och om jag köper ett guldmynt eller guldtacka så vill jag att det ska behålla- eller helst öka i värde. Dvs att det finns någon annan jävel som jag kan sälja den till senare för samma pris eller högre. Och argumenterar du för industri- eller smyckesefterfrågan så ska priset på guld ner 90%-95%.

Det ena är fysiskt, det andra är digitalt. Poängen är att det digitala måste vara både digitalt och sällsynt.

Varför är du besatt av guld? Ja om guld tappar sin monetära efterfrågan så skulle priset sjunka, då den monetära efterfrågan står för runt hälften. Dock skulle ju övriga efterfrågan öka, vid ett halverat guldpris så har fler råd med guldklockor och guld halsband.

Jag tycker folk ska placera sina besparingar i värdebolag.
2022-01-12, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Det är väl bara säga: "Jag hade fel, det går att betala skatt med krypto"
Länken bevisar det tydligt.

Du betalar med francs då skatteverket får din skatt i francs, punkt slut. Skatteverket rör inte dina digitala tulpaner vid något skeende.
2022-01-12, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Då är du tillsammans med dem som i 4-5 års tid hävdat att Tether-skandalen kommer få Bitcoin att krasha "när som helst"...och Jehovas vittnen som sagt att "slutet är nära" i ett par hundra års tid.

Har man bestämt sig för att det inte finns något som kan falsifiera sin åsikt, så är man en vinnare...iaf i sina egna ögon.

Tether har ju dock inte kollapsat än, det är ju först då någon eller några vill ta ut x miljarder dollar från tether som det kan bli problem.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in