Citat:
Ursprungligen postat av
hdsyn
Hej, jag är nyfiken på att höra era tankar om varför/varför inte Bitcoin är värt att köpa.
Citat:
Ursprungligen postat av
hdsyn
Emot:
Jag har aldrig hört någon ge en enda bra förklaring till vad man ska ha det till, förutom att köpa det för att hoppas att det kommer stiga i värde så att det går att sälja med vinst.
Bitcoin är pengarnas, e-handelns, och hela den finansiella världens motsvarighet till e-post. Och även Internets version av guld.
Bitcoin representerar sunda pengar. Det går aldrig att skapa mer än 21 miljoner bitcoins. Oavsett inflation, oavsett kriser, oavsett bostadsbubblor, oavsett USA's "quantitative easing" (sedelpressen).
Internet behöver sunda pengar via en stabil och beprövad teknologi för att överföra värde mellan olika aktörer på Internet. Det finns tusentals användningsområden. Hur skulle det kunna misslyckas?
För mig vore det nästan som att säga att Internet är en fluga. Ett tillfälligt mode som snart går över. Vilket en del gjorde också på 90-talet. T.o.m. Microsoft var skeptiska till Internet, och försökte ju 1995 att lansera sin egna version av Internet: MSN. Det gick ju sådär. Nu är Bill Gates åter igen skeptisk. Denna gången är han skeptisk till Bitcoin. Vem är förvånad? Vill ni hellre ha MSCoin 1.0 (eller Facebook Libra Coin)? Nej, det vill vi inte. Vi vill ha open source och Internet consensus. Och det får vi med Bitcoin.