2022-01-12, 15:03
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Hahahah… är du på den nivån nu?

Vem fan bryr sig om hur just DU klassificerar vem som är ovacciberad.

Läs mitt inlägg igen och försök förstå vad jag frågar efter… tycker det framgår väldigt tydligt och man måste verklien anstränga sig för att missförstå?

Du ställde följande fråga till mig

Citat:
Kan du definiera ”ovaccinerade”?

Och jag svarade. Frågan löd alltså, inte: " Hur definierar Folkhälsomyndigheten ovaccinerade?"
Citera
2022-01-12, 15:04
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Högst dödlighet för åldersgruppen 0-14 någonsin i UK? Nu tar du väl i. Hänvisningen var från euromomo och deras år går bara tillbaka så långt som 2016. Så högre dödlighet en de haft sedan 2016. Jag säger inte att det är omikron men mer barn en normalt dör av någon anledning i UK. RS-virus, vaccin, vem vet.

Intressant att följa upp i alla fall och se om en ökad dödlighet finns i andra länder också när de når sina omikrontoppar. Just nu finns ju enbart en ökad dödlighet för barn i UK. Man kan ju inte frångå att det kommit en del information att omikron kan vara mer skadlig för barn en tidigare varianter.

Sluta ljug eller visa en länk på att Omikron är farligare för barn.

Dom länkar du presenterar visar INTE det utan att pga massiv smittspridning så finns det fler barn på sjukhus MED covid.
Vidare så skriver dom att dom barn som ligger inne AV covid är lindrigt sjuka och nästa alla skrivs ut inom 24 timmar.

Om det fanns minsta lilla tecken på att detta skulle vara farligare för barn så skulle hela världen slå på varningstrummorna.

Du skrämmer bara upp folk med ditt amatörforskande.
Senast redigerad av Kvastfeningen 2022-01-12 kl. 15:14.
Citera
2022-01-12, 15:08
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Du är för gullig!

Normal dödlighet för 2021 skulle väl vara 92 000 ungefär och troligtvis där vi landar om inte några hundra extra?

90 000 kan vi väl redan nu säga är i underkant så vad för extraordinär händelse tror du har hänt?

Jag hävdade normal dödlighet runt 90 000 och visst just nu ligger vi på 91 500 ungefär.
Du skrev "eventuellt lite överdödlighet" och det är lika fel det så kom inte och påstå att du gissade bättre.

Jag har aldrig hävdat att vi skulle få underdödlighet.
Citera
2022-01-12, 15:09
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Högst dödlighet för åldersgruppen 0-14 någonsin i UK? Nu tar du väl i. Hänvisningen var från euromomo och deras år går bara tillbaka så långt som 2016. Så högre dödlighet en de haft sedan 2016. Jag säger inte att det är omikron men mer barn en normalt dör av någon anledning i UK. RS-virus, vaccin, vem vet.

Intressant att följa upp i alla fall och se om en ökad dödlighet finns i andra länder också när de når sina omikrontoppar. Just nu finns ju enbart en ökad dödlighet för barn i UK. Man kan ju inte frångå att det kommit en del information att omikron kan vara mer skadlig för barn en tidigare varianter.

Överdödligheten för barn i UK har en topp vecka 48. Det är veckan som börjar med 29 november. Som du kan se av nedan rapport fanns knappt Omikron i UK då.

https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/1044522/20211231_OS_Daily_Omicron_Overview.pdf

Det är knappast så att Omikron är farligare för barn. Det spelar ingen roll hur många gånger du och IMBILDEN skriver det, blir inte mer sant för det.
Citera
2022-01-12, 15:11
Medlem
Imalosers avatar
Hur länge var ni tvungna att vänta på svar efter ert PCR-test? Gått två dagar nu och fortfarande inte hört något.
Citera
2022-01-12, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ano123nym456
Min hypotes är att de som "vaccinerat" sig inte fått micropenis efter detta. De hade troligtvis micropenis redan tidigare. Riktig småkuksaura att ta detta "vaccin". Äkta betahanar.

Samtidigt är personerna som tagit vaccinet oftare intelligentare än de som inte tagit det.
Citera
2022-01-12, 15:14
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Tyvärr riktar sig inte samhällsfarlig sjukdom enbart mot hälsa utan även konsekvenser för viktiga samhällsfunktioner. Så de kan mycket väl hålla fast vid det på grunden att sjukvården inte klarar av belastningen, trots att det inte är sjukdomen i sig som orsakar belastningen.

Fast om ca 30 procent av de som ligger på sjukhus i/med Covid-19, inte, gör det för att de sökt för sjukdomen utan bara har asymptomatiska/ytterst milda symptom och om IVA inläggningarna inte ökar de närmaste veckorna, så borde man fundera över att omklassificera Omikron.

Just nu kan det vara så att alla som befinner sig i karantän pga att en anhörig testats positivt och alla som är sjukskrivna pga asymptomatiska/ytterst milda symptom t.ex rutintestade efter ett normalt läkarbesök, utgör den verkliga samhällsfaran.

Hur som helst så är det bara en tidsfråga innan Omikron klassificeras om.
Senast redigerad av Ola Schubert 2022-01-12 kl. 15:17.
Citera
2022-01-12, 15:15
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imaloser
Hur länge var ni tvungna att vänta på svar efter ert PCR-test? Gått två dagar nu och fortfarande inte hört något.

Jobbigt, har du några symptom? Och om så fall, vilka?
Citera
2022-01-12, 15:17
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Fast om ca 30 procent av de som ligger på sjukhus i/med Covid-19, inte, gör det för att de sökt för sjukdomen utan bara har asymptomatiska/ytterst milda symptom och att IVA inläggningarna inte ökar de närmaste veckorna, så borde man fundera över att omklassificera Omikron.

Just nu kan det vara så att alla som befinner sig i karantän pga att en anhörig testats positivt och alla som är sjukskrivna pga asymptomatiska/ytterst milda symptom t.ex rutintestade efter ett normalt läkarbesök, utgör den verkliga samhällsfaran.

Hur som helst så är fet bara en tidsfråga innan Omikron klassificeras om.

Jag håller med dig i allt, utom det sista. Är inte säker på att de styrande avser att i närtid klassa om viruset.
Startade t.o.m. en tråd om det du skriver, men den drunknade i mängden. Eller så är det inte så intressant..
(FB) Samhällskollaps snart pga karantänsreglerna?
Citera
2022-01-12, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Samtidigt är personerna som tagit vaccinet oftare intelligentare än de som inte tagit det.
Haha! Ja de tror iag säkert att de är det.
Citera
2022-01-12, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imaloser
Beroende på trycket tar det 1-4 dagar. Har gjort det två gånger och båda gångerna tog det 2 dagar.
Citera
2022-01-12, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h

Uppenbarligen finns det undantag..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in