2022-01-07, 11:33
Medlem
OnkelDoffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Jag skriver det jag skriver av erfarenhet inte format utifrån vad jag läst och sett på TV.
Malmö är som någon skrev ett rövhål, fast om det är Sveriges största vill jag låta vara osagt.

Någon innan länkade till en artikel, här kommer länk till en tråd om en av nattens aktiviteter i mångkulturens Malmö.
(FB) Sprängdåd, Malmö, 2022-01-06

Till er som inte bor i Malmö, vilket inte jag heller gör längre, så kan jag meddela att Limhamn för mindre än tio år sedan var mer eller mindre vitt, idag är det inte riktigt så om jag säger.
Varför då?
Tja det har byggts skitdyra hyreslägenheter som inte är rimliga att betala för på en vanlig lön samt att det finns en strand där man kan köra ända fram till de av kommunen uppställda grillplasterna.
Obs jag skrev kan köra fram till, inte man får köra fram till..
Sen finns det kanske 5 grillplaster till 300 grillare så ni kan räkna på hur det ser ut där varje morgonen efter en dag som varit solig mellan maj och augusti. Vadå, vad är en soptunna? Sa inget om det på SFI.
Inte ett blått öga i sikte efter 3 på eftermiddagen och ändå är det fullt till bristningsgränsen med bilar och nyss nämnda grillare..

Det är en perfekt beskrivning av verkligheten i Limhamn.
Jag flyttade ifrån Limhamn för två år sedan när jag såg allt detta du skriver om och värre har det blivit enligt mina vänner som än så länge bor kvar där.
Malmö töms på skattebetalande invånare på grund av orsaker som ovan.
Citera
2022-01-07, 13:14
Avstängd
Kan det vara så att muslimerna växer sig starka i öst överallt. Redan nu är 30 procent i Ryssland muslimer och ofta ganska extrema också. Uppretade muslimer på gatorna har man sett förr, typ Tunisien, och det blev inget bra utfall av det.
Citera
2022-01-07, 13:14
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Bilbrand och skott in i villa, detonation i Limhamn. Senaste dygnets händelser.
Citera
2022-01-08, 17:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Kan det vara så att muslimerna växer sig starka i öst överallt. Redan nu är 30 procent i Ryssland muslimer och ofta ganska extrema också. Uppretade muslimer på gatorna har man sett förr, typ Tunisien, och det blev inget bra utfall av det.

Skillnaden är att Ryssland är världens största land och Sovjetunionen hade massa muslimska länder i sin union. Det enda som svenskar har med muslimer att göra historiskt är att vikingarna åkte och handlade med muslimska länder. Så varför bor det så många araber i Malmö? Vad beror det på?
Citera
2022-01-09, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderatkenneth
Född och uppvuxen i Eslöv sedan har det blivit Stockholm en vända och även bott utomlands i New York City pga arbete ett tag i 40-årsåldern. Rest mycket i tjänsten men Malmö är hemadress sedan snart 31 år.
Då har du ju lite perspektiv. Om du tar fördomarna du tror finns om Malmö.

Hur är skillnaden mellan städerna du bott i?

Jag tänker att Eslöv är ca 1/6 av Malmö (ca 300 k). Malmö är ca 1/5 av Sthlm (ca 1.6 m) och New York (ca 8 m är ca 5 ggr större än Sthlm?

Är det linjärt, Eslövs fördomar om Malmö är samma som Malmös om Sthlm, som Sthlms fördomar om tryggheten i New York?
Citera
2022-01-09, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderatkenneth
Må så vara, själv kör jag mest bil mellan Hyllie-Västra hamnen och sällan regionbussar.

Hehe ja du verkar ha koll på vad som händer i staden😊
Vad jobbar du med?
Citera
2022-01-11, 12:06
Medlem
JdeKoofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Jag är aldrig i Göteborg, men den delen av Malmö jag bor i kostar en kebabrulle mer än så. Min uppfattning kanske grundar sig i jag aldrig äter på Möllan längre.

Ok jag var ju tvungen att kolla härikring Värnhem. Och jag hade lite fel:

Falafelrulle 35 kr
Kebabrulle 50/55 kr (49 kr på Shawarma Time)

Den prisbilden har gällt i några år. Så tesen att Malmö inte längre är billigast i Sverige är felaktig. På Friggagatan i Gbg kostar en kebabrulle 95 kr.
Citera
2022-01-11, 20:35
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JdeKoof
Ok jag var ju tvungen att kolla härikring Värnhem. Och jag hade lite fel:

Falafelrulle 35 kr
Kebabrulle 50/55 kr (49 kr på Shawarma Time)

Den prisbilden har gällt i några år. Så tesen att Malmö inte längre är billigast i Sverige är felaktig. På Friggagatan i Gbg kostar en kebabrulle 95 kr.
Grattis Malmö, ni har billigast falafel! Är det något att vara stolt över?
Fotbollsföreningen är väl det enda man har att vara stolt över.
Citera
2022-01-11, 21:07
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Grattis Malmö, ni har billigast falafel! Är det något att vara stolt över?
Fotbollsföreningen är väl det enda man har att vara stolt över.

Tycker skåningar är rätt sköna faktiskt. Efter flera år av misshandel av staten så har dom fortfarande humor nere i söder och är tillräckligt rakryggade för att ge raka svar och stå för sina åsikter snarare än att försöka spela med i PK-farsen som Sverige äntligen håller på att lämna bakom sig. Det är ju knappast en tillfällighet att invandringskritiken kommit söder ifrån om vi säger så..
Citera
2022-01-11, 21:09
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Tycker skåningar är rätt sköna faktiskt. Efter flera år av misshandel av staten så har dom fortfarande humor nere i söder och är tillräckligt rakryggade för att ge raka svar och stå för sina åsikter snarare än att försöka spela med i PK-farsen som Sverige äntligen håller på att lämna bakom sig. Det är ju knappast en tillfällighet att invandringskritiken kommit söder ifrån om vi säger så..
Absolut, men hur många skåningar bor kvar i Malmö?
Citera
2022-01-11, 21:20
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Absolut, men hur många skåningar bor kvar i Malmö?

Strax under hälften sist jag kollade. Finns rätt många danskar i Malmö också så dom kan vi ju nästan räkna som skåningar. Malmö liksom resten av Sverige är hyfsat segregerat även om kaos-områden som Seved ligger betydligt nämre centrum än motsvarande områden i Stockholm. Nu var det ett tag sedan jag var nere i Malmö men jag är rätt övertygad om att om du håller till i västra delarna av staden med undantag för stränderna på sommaren så är det hyfsat invandrarfritt.
Citera
2022-01-11, 21:35
Medlem
Vansterpartiets avatar
Var i Malmö häromdagen, hörde skottlossning. Kan inte vara något vidare att bo i en sådan negerhåla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in