2022-01-05, 01:10
Medlem
Som någon som bott i Malmö i över 30 år det sorgligt att se hur många på detta forumet tror sig veta hur vi som lever i staden har det.

Så ge mig era fördomar om Malmö och jag ska pulvrisera dem - en i taget. Malmöbor som känner sig manade får gärna hugga in och hjälpa till att svara.
Citera
2022-01-05, 01:16
Medlem
Regionbussarna från Malmö är ofta sena på vintern. Man hinner bli kall om fötterna
Citera
2022-01-05, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apanola12
Regionbussarna från Malmö är ofta sena på vintern. Man hinner bli kall om fötterna

Må så vara, själv kör jag mest bil mellan Hyllie-Västra hamnen och sällan regionbussar.
Citera
2022-01-05, 01:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av moderatkenneth
Som någon som bott i Malmö i över 30 år det sorgligt att se hur många på detta forumet tror sig veta hur vi som lever i staden har det.
Talar du också för svenska malmöbor som fallit offer för mångkulturen genom våldtäkt, rån, misshandel och mord?
Citera
2022-01-05, 01:23
Medlem
megacrexs avatar
Läste precis om nyårfiandet på Möllevångstorget. Verkar livsfarligt att vistas där. Som i resten av Malmö de andra 364 dagarna.
Citera
2022-01-05, 01:24
Avslutad
Citat:
Vilken intelligent fråga. Tack för ditt bidrag
Det är en seriös fråga. Din retorik är ju "jag har aldrig blivit gruppvåldtagen så därför förekommer inte sånt i malmö"
Citera
2022-01-05, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megacrex
Läste precis om nyårfiandet på Möllevångstorget. Verkar livsfarligt att vistas där. Som i resten av Malmö de andra 364 dagarna.

Spatserade förbi ”Möllan” som vi säger i folkmun strax innan tolvslaget och såg hur lugnt och trevligt ut som helst. Detta gigantuösa struntpratet om min hemstad som sprids är för mig obegripligt. Alla mina bekanta från övriga landsändar som kommer på besök är häpna över hur lugnt här är och då bor jag - liksom de flesta i Malmö - ett s k stenkast från Möllevångstorget
Citera
2022-01-05, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZoooomAliEr
Det är en seriös fråga. Din retorik är ju "jag har aldrig blivit gruppvåldtagen så därför förekommer inte sånt i malmö"

Beklagar om du själv blivit gruppvåldtagen. Jag startade denna tråd för att sprida positiv energi och välkomnar seriösa och välformulerade frågor. Kanske tips på en trevlig utflykt i närområdet?
Citera
2022-01-05, 01:27
Medlem
Stenballes avatar
Jag har aldrig bott i Malmö, men jobbade under ett antal år i anslutning till det "ökända" Möllevångstorget.
Många invandrare, en del stök om kvällarna ibland, men framförallt en intressant plats med folk från hela världen, och väldigt många som kämpade hårt för att skapa sig ett liv och en framtid för sig själva och sina barn.
Citera
2022-01-05, 01:27
Medlem
Sperssons avatar
Citat:

Så ge mig era fördomar om Malmö...

Explosion vid butik i Malmö
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/PoEEke/explosion-vid-butik-i-malmo
Citera
2022-01-05, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Jag har aldrig bott i Malmö, men jobbade under ett antal år i anslutning till det "ökända" Möllevångstorget.
Många invandrare, en del stök om kvällarna ibland, men framförallt en intressant plats med folk från hela världen, och väldigt många som kämpade hårt för att skapa sig ett liv och en framtid för sig själva och sina barn.

För att inte tala om den goda matkulturen det för med sig och allmänna känsla av internationell aura. I länder som Tyskland har man införlivat turkiska köket och numera anses en Döner Kebab lika tysk som Bratwursten. Exakt denna typ av trevliga inlägg jag efterlyste. Tack för ditt bidrag.
Citera
2022-01-05, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZoooomAliEr
Nej, jag har varken blivit våldtagen eller befunnit mig i malmö. Att du måste slänga in en sån kommentar visar bara hur skitnödig du är kenneth.
Sprida positiv energi
Malmö är för evigt sveriges mena soptipp.

En stadig tillväxt och inflyttning till Malmö från exempelvis Stockholm talar emot din slutsats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in