Citat:
Ursprungligen postat av
HermannWirtz
Fin tråd TS! Lider med dig dock, måste kännas överväldigande när horder av lågbegåvade gaddar ihop sig och släpper löst allt svammel på en gång.
När man läste om människor som tyckte Malmö var en krigszon tog jag det som ett skämt tidigare men har nu insett att folk verkligen tror det. Som du säger är detta människor som bor ute i sorgliga hålor som tycker allt med ett invånarantal över 50k är läskigt.
Jag skriver det jag skriver av erfarenhet inte format utifrån vad jag läst och sett på TV.
Malmö är som någon skrev ett rövhål, fast om det är Sveriges största vill jag låta vara osagt.
Någon innan länkade till en artikel, här kommer länk till en tråd om en av nattens aktiviteter i mångkulturens Malmö.
(FB) Sprängdåd, Malmö, 2022-01-06
Till er som inte bor i Malmö, vilket inte jag heller gör längre, så kan jag meddela att Limhamn för mindre än tio år sedan var mer eller mindre vitt, idag är det inte riktigt så om jag säger.
Varför då?
Tja det har byggts skitdyra hyreslägenheter som inte är rimliga att betala för på en vanlig lön samt att det finns en strand där man kan köra ända fram till de av kommunen uppställda grillplasterna.
Obs jag skrev kan köra fram till, inte man får köra fram till..
Sen finns det kanske 5 grillplaster till 300 grillare så ni kan räkna på hur det ser ut där varje morgonen efter en dag som varit solig mellan maj och augusti. Vadå, vad är en soptunna? Sa inget om det på SFI.
Inte ett blått öga i sikte efter 3 på eftermiddagen och ändå är det fullt till bristningsgränsen med bilar och nyss nämnda grillare..