2022-01-06, 11:26
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatkenneth
Spatserade förbi ”Möllan” som vi säger i folkmun strax innan tolvslaget och såg hur lugnt och trevligt ut som helst. Detta gigantuösa struntpratet om min hemstad som sprids är för mig obegripligt. Alla mina bekanta från övriga landsändar som kommer på besök är häpna över hur lugnt här är och då bor jag - liksom de flesta i Malmö - ett s k stenkast från Möllevångstorget
De flesta i Malmö bor ett stenkast från Möllan?
Har du ens varit i Malmö?
Citera
2022-01-06, 11:29
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
För att inte tala om den goda matkulturen det för med sig och allmänna känsla av internationell aura. I länder som Tyskland har man införlivat turkiska köket och numera anses en Döner Kebab lika tysk som Bratwursten. Exakt denna typ av trevliga inlägg jag efterlyste. Tack för ditt bidrag.
Falefel för 20 spänn är värt att ha hundratusentals araber sugandes bidrag?
Citera
2022-01-06, 11:29
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
En stadig tillväxt och inflyttning till Malmö från exempelvis Stockholm talar emot din slutsats.
Statistik på det tack, ja om du inte menar inflyttning av fler araber, då har du rätt.
Citera
2022-01-06, 11:36
Medlem
LKKINGENs avatar
Sen en sista grej för idag. Har du siffror på vad dom som köpte en lägenhet ute på Ön tycker om grannskapet idag och hur stor deras chans är att få tillbaks det dom betalade?
Citera
2022-01-06, 15:06
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Falefel för 20 spänn är värt att ha hundratusentals araber sugandes bidrag?

Att nasa en falafel för 20 spänn innebär med sannolikhet gränsande till visshet att säljaren inte fullgör sina åtaganden mot det allmänna eller eventuella anställda. Det är rentutav så att man misstänker att försäljning av uppehållstillstånd är en större intäktskälla än falafeln.

Att inte fullgöra sina åtaganden mot det allmänna är iofs kärnan med Malmö. Ett rövhål som lever på ett utjämningssystem avsett att tillse att småorter kunde tillhandahålla skälig samhällsservice som nu finansierar Sveriges tredje största stad till 40%. Hela Malmö är bidragsparasiter.
Senast redigerad av Knutte_Ninja 2022-01-06 kl. 15:10.
Citera
2022-01-06, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krille10
Är Malmö verkligen Europas skithål?
Europa har några starka kandidater, men att Malmö är Sveriges skithål är ställt bortom allt rimligt tvivel. Jag har varit där ett par gånger och kan inte för mitt liv förstå varför man väljer att vistas där om man inte är absolut tvungen. Brukar fälla ner solskyddet när jag ska åka över bron för att slippa se eländet.
Antingen trollar TS eller så har denne ett extremt behov av att rationalisera varför han fortfarande uppehåller sig i detta ekonomiska och kulturella slukhål.
Senast redigerad av StationOdenplan 2022-01-06 kl. 15:20.
Citera
2022-01-06, 15:58
Medlem
Citat:
Må så vara, själv kör jag mest bil mellan Hyllie-Västra hamnen och sällan regionbussar.
Ja, det säger väl det mesta.. ungefär som alla pk-sthlmare som "plötsligt" slutat åka tuben och cyklar istället enbart för konditionen..

Citat:
Vill inte avslöja var jag bor exakt då vissa av mina bekanta kan läsa tråden och då förstås även fiender.

Förstår att det sticker er i ögonen när någon med pengar och bildning kan försvara en stad som ni rasister ser som ”förlorad” i er grunda världs bild.

Ja, det är ju märkligt, varför flyttar ni inte till Mellanöstern istället för att ta det hit? Men är man emot det är man ju "rasist" i era ögon. Medan det ju i själva verket är sådana som dig, som vill omdana hela Europa till ett nytt Bagdhad som är rasisterna. Om man med politiska medel byter ut en befolkning mot en annan (som ex. kineserna sysslar med i Tibet) så kallas det rätteligen folkmord, i Europa "humanism". Men det kommer ju aldrig korkade reinfeldtkloner förstå..

Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Många av dem var småföretagare som jobbade långt mer än den genomsnittlige svensken, och de var måna om att deras barn skulle skaffa sig en utbildning och en bra framtid i Sverige.
Men dessa syns ju inte i nyhetsrapporteringarna....

Ja, och hur många är det då? Det många naiva, oinsatta svennar inte förstår är att det är skitsvårt att ens gå breakeven i restaurangbranschen. Men lille svenne banan reagerar inte på att falafeln kostar 30:- eller någon hundring för biltvätt.. många år sedan jag själv köpte en pizza eller klippte mig hos en blatte, idel fusk. Förundras över alla innerstadsbutiker av turklivstyp med knappt några kunder och troligt höga hyror, hur går de runt. Bidragspengar+svartjobb, nystartsbidrag, etableringsersättning för 50 kusiner, och Reinfeldt "arbetskraftsinvandring" av ickeuropeer som gör att deras landsmän får betala av för ett uppehållstillstånd. Ja, då blir det låga omkostnader förstås.. Kommer man inte från ett högskattesamhälle och inte har någon lojalitet med andra än släkten är det ju inte så konstigt men dessa får ju vård och skola som alla andra.
https://www.realtid.se/hemlig-rapport-avslojar-krogfusket

Att de vill att deras ungar ska få en bra utbildning (vem vill inte det? Och denna bekostas av vilka?) är ju enbart egenintresse, det är inget som skapar ett långsiktigt starkt samhälle.
Senast redigerad av sweintoo 2022-01-06 kl. 16:03.
Citera
2022-01-06, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
De flesta i Malmö bor ett stenkast från Möllan?
Har du ens varit i Malmö?

Jag skojade lite med denna utsago, många som säger sig ”bo ett stenkast från Möllan”. Själv har jag inte uppgivit var i stan jag bor.
Citera
2022-01-07, 01:51
Medlem
HermannWirtzs avatar
Citat:
Jag skojade lite med denna utsago, många som säger sig ”bo ett stenkast från Möllan”. Själv har jag inte uppgivit var i stan jag bor.
Fin tråd TS! Lider med dig dock, måste kännas överväldigande när horder av lågbegåvade gaddar ihop sig och släpper löst allt svammel på en gång.

När man läste om människor som tyckte Malmö var en krigszon tog jag det som ett skämt tidigare men har nu insett att folk verkligen tror det. Som du säger är detta människor som bor ute i sorgliga hålor som tycker allt med ett invånarantal över 50k är läskigt.
Citera
2022-01-07, 03:38
Medlem
zxcvb45s avatar
Det senaste från Malmö:

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/kraftig-smaell-omraade-avspaerrat.DgNC-9jNd
Citera
2022-01-07, 09:05
Medlem
OnkelDoffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermannWirtz
Fin tråd TS! Lider med dig dock, måste kännas överväldigande när horder av lågbegåvade gaddar ihop sig och släpper löst allt svammel på en gång.

När man läste om människor som tyckte Malmö var en krigszon tog jag det som ett skämt tidigare men har nu insett att folk verkligen tror det. Som du säger är detta människor som bor ute i sorgliga hålor som tycker allt med ett invånarantal över 50k är läskigt.

Du använder det vanliga vänsterargumentet att det är lågbegåvade som uttalar sig kritiskt mot din världsbild,
Det kanske är verkligheten som dessa "lågbegåvade" beskriver. Men är man sosse så är ju verkligheten ett rosaskimrande Shangri-La.
Sossar och vänsterpack tål inte att få verkligheten, som dom i många fall har skapat, riktigt beskriven för sig.
Förresten bor du i Malmö eller kommer du bara in för att försvara vänsterflummet?
Citera
2022-01-07, 10:48
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermannWirtz

Jag skriver det jag skriver av erfarenhet inte format utifrån vad jag läst och sett på TV.
Malmö är som någon skrev ett rövhål, fast om det är Sveriges största vill jag låta vara osagt.

Någon innan länkade till en artikel, här kommer länk till en tråd om en av nattens aktiviteter i mångkulturens Malmö.
(FB) Sprängdåd, Malmö, 2022-01-06

Till er som inte bor i Malmö, vilket inte jag heller gör längre, så kan jag meddela att Limhamn för mindre än tio år sedan var mer eller mindre vitt, idag är det inte riktigt så om jag säger.
Varför då?
Tja det har byggts skitdyra hyreslägenheter som inte är rimliga att betala för på en vanlig lön samt att det finns en strand där man kan köra ända fram till de av kommunen uppställda grillplasterna.
Obs jag skrev kan köra fram till, inte man får köra fram till..
Sen finns det kanske 5 grillplaster till 300 grillare så ni kan räkna på hur det ser ut där varje morgonen efter en dag som varit solig mellan maj och augusti. Vadå, vad är en soptunna? Sa inget om det på SFI.
Inte ett blått öga i sikte efter 3 på eftermiddagen och ändå är det fullt till bristningsgränsen med bilar och nyss nämnda grillare..
Senast redigerad av LKKINGEN 2022-01-07 kl. 11:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in