2022-01-11, 19:53
Medlem
Här finns de läckta dokumenten från DARPA: https://t.me/JamesOKeefeIII

Det är James O'Keefes telegramkanal. (project veritas).

Det handlar om viruset och vaccinet. Någon som är bra på att sammanfatta? Jag är trött nu så är rädd att det blir otydligt om jag ska ge mig på det just nu.

Edit: Här är länk direkt till dokumenten: https://assets.ctfassets.net/syq3snmxclc9/2mVob3c1aDd8CNvVnyei6n/95af7dbfd2958d4c2b8494048b4889b5/JAG_Docs_pt1_Og_WATERMARK_OVER_Redacted.pdf
Senast redigerad av ano123nym456 2022-01-11 kl. 20:01.
Citera
2022-01-11, 19:59
Medlem
qwerty-66s avatar
Bra nivå på testningen i Frankrike. Musviruset når rekordnoteringar.

Covid live: France confirms record 368,149 new cases as Italy reports all-time high of 220,532 new cases
Citera
2022-01-11, 20:00
Medlem
Vekrusets avatar
Reflektion från dagen. Känner lukten av choklad flera meter innan jag ser vem som äter, utomhus. Chokladlukten hänger kvar åtminstone 10 meter bakom där personen har gått. D v s, virus torde hänga kvar ganska länge, om det inte blåser full storm.
Citera
2022-01-11, 20:01
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Visserligen, men de har en ökande omsättning och en soliditet på 91,7 % och en kassalikviditet på 1205,7 % så de har ju utvecklingsmöjligheter helt klart.

Enligt hemsidan:
"SVF develops vaccines and immunotherapies to prevent and treat life-threatening diseases based on technology developed at the Karolinska Institute in Stockholm. A therapeutic vaccine for chronic hepatitis B and D infection, and a prophylactic vaccine targeting both the current COVID-19 pandemic and other coronavirus infections."

SVF= Svenska Vaccinfabriken

Rätt optimalt att Karolinska står för utvecklingskostnaderna. Ändå är omsättningen i bolaget lägre än valfri korvmoj i en svensk byhåla. Den linslusen tjänar sina pengar i i TV-sofferna.

Dessutom hade han fel i sak i dagens ”expertkommentar” i AB.
Citera
2022-01-11, 20:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Rätt optimalt att Karolinska står för utvecklingskostnaderna. Ändå är omsättningen i bolaget lägre än valfri korvmoj i en svensk byhåla. Den linslusen tjänar sina pengar i i TV-sofferna.

Dessutom hade han fel i sak i dagens ”expertkommentar” i AB.

Ja han är bra på att marknadsföra sig själv i media!
Citera
2022-01-11, 20:06
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Viruset är luftburet. Försök förstå innebörden av det tack. Det smittar vi luften, främst i slutna utrymmen.
Det vi kan göra är att skydda oss från att bli smittade och vänta på effektiva vaccin. På så sätt slipper vi drabbas av detta genmanipulerade fladdermusvirus.

Om det är så smittsamt… varför envisas man att trycka upp pinnen i näsan så den nästan kittlar hypofysen för att ta ett PCR test?
Citera
2022-01-11, 20:09
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
När jag skrev hög respektive lång risk så är det i jämförelse mellan vaccinerade och ovaccinerade som har, respektive inte har, genomgått en SARS-COV2 infektion. Jag skrev t.ex ingenting om åldersgrupp eller riskgrupper. Men faktum är att ovaccinerade, per hundra tusen, i genomsnitt har 10-12 gånger större risk att bli IVA-fall i jämförelse med vaccinerade, (minst 2 doser). Du kommer inte runt det! Och kom ihåg: "i genomsnitt", alltså även yngre och de utan riskfaktorer är en del av detta genomsnitt. Men, självfallet, så känner jag till att en 20 åring, som inte tillhör riskgrupp, har låg risk att bli allvarligt sjuk i Covid-19. Men om du är i 50 års åldern, så är det bra för sig att känna till att medelåldern för de ovaccinerade, som nu ligger på IVA, är 53 år!

Kan du definiera ”ovaccinerade”?

Intressant att se vilka som nu florerar i den gruppen 😀
Citera
2022-01-11, 20:22
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Som ligger på IVA med delta och underliggande sjukdom?

Möjligt, men det känner vare sig du eller jag till!
Citera
2022-01-11, 20:25
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Vad hände med övriga 50%?

Alla dog.

Jag skulle säga att den explosiva smittspridning nu i Sverige kommer vid en för oss helt optimal tidpunkt. Nästa alla som är i behov av dos-3 har fått den ganska nyligen. Bland övriga har alla som kan och vill fått två doser, vilket borde vara fullt tillräckligt för att undvika allvarlig sjukdom av omikron, i den gruppen.

Med lite tur kan detta bli väldigt bra.
Citera
2022-01-11, 20:26
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Nja, skolor och sjukhusvård är offentliga inrättningar. Smittar dina barn någon annans barn får någon annan problem. Behöver någon annan covidvård kanske du inte får någon vård om du bryter benet.
Lägg av nu jag ber dig. Vi kan inte låsa in oss resten av livet. Alla kommer få detta förr eller senare. Denna varianten är mycket mildare. Du kommer få vård om du bryter benet. Du har fastnat i något katastrof tänk som du inte tar dig ur. Uppriktigt du behöver någon att prata med. Du lyssnar inte på vad någon säger. Du bara mal på i din katastrof värld.
Citera
2022-01-11, 20:26
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Kan du definiera ”ovaccinerade”?

Intressant att se vilka som nu florerar i den gruppen 😀

Ovaccinerade är de som inte tagit någon vaccindos alls. De som bara tagit 1 vaccindos riskerar ändå att hamna på sjukhus och IVA, låt vara att risken minskat efter att de tagit dosen. En som redan haft covid-19 tidigare och tar en vaccindos har ett bättre och långvarigare skydd mot svår sjukdom.
Citera
2022-01-11, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Reflektion från dagen. Känner lukten av choklad flera meter innan jag ser vem som äter, utomhus. Chokladlukten hänger kvar åtminstone 10 meter bakom där personen har gått. D v s, virus torde hänga kvar ganska länge, om det inte blåser full storm.

Den danska studien visade ingen skillnad i smittsamhet mellan Delta och Omikron bland ovaccinerade. Däremot var Omikron upp till 3,7x mer smittsam bland vaccinerade jämfört med Delta.Det tillsammans med den kortare tiden från bli smittad till att smitta vidare gör att viruset sprids runt 6-7x mer effektivt. Det räcker och blir över för att smittspridningen ska bli explosiv, givet att vaccinerade rör sig med högre kontaktmönster (vaccinpass som är overksamt mot smittspridning av Omikron).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in