2022-01-13, 14:19
Medlem
FHM är köpt av Pfizer?
Eller bara Tegnell?
Citera
2022-01-13, 14:20
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Många av de som dör nu är förmodligen vaccinerade men man vill inte säga det tydligen.

Dom sa ju just det?
Är du döv?
Citera
2022-01-13, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Dom sa ju just det?
Är du döv?

Jag skrev inlägget före, bra att de lyssnar på mig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Det är inget att reda ut avseende om antal = mindre än 3.
Du och andra har snöat in er på FoHM:s val att presentera i diagram. I riktiga IV-registret (SIR) görs ingen sådan sekretessklassning. Där kan du i princip se ner på individnivå om man mäktar med filtersökningarna.

Men i övrigt håller jag med dig, städa i sjukvårdsstatistiken.

IVA verkar inte vara lika påverkar som t ex Sjukhusinläggningar när det gäller "Inlagd av anledning x men testar även positivt för Covid 19".

På IVA ser man en klar och tydlig trend neråt trots den extrema smittspridningen.

"Inlagda på sjukhus" verkar mer vara ett verktyg för att se smittspridningen i samhället.
Citera
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Nja, en del blir lika sjuka som innan där viruset formligen bränner sönder lungorna (och ibland även njurarna) och kräver veckor i respirator eller leder till döden.

Men överlag så verkar det ju definitivt mildare. Frågan är om det kommer uppväga omikrons enorma smittsamhet.

Källa på ditt skitsnack?

Har inte hört eller läst någonstans om att omikron ”bränner” söder lungorna..
Citera
2022-01-13, 14:22
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Jag skrev inlägget före, bra att de lyssnar på mig.

Citera
2022-01-13, 14:24
Medlem
MSB ska vara med tror jag.
Undrar om dom tar upp vad det gör för förtroendet när myndigheter uppenbart ljuger ohämmat.
Citera
2022-01-13, 14:24
Medlem
Så enligt FHM:s rapport "Avlidna per åldergrupp och vaccinationsstatus" om man kollar ålder 20-49
så är den samma för vaccade som ovaccade Går bra nu

Så nu ska vill FHM att vi ovaccade ta skiten bara för att vården är nermonterad?
Citera
2022-01-13, 14:25
Medlem
Citat:
Källa på ditt skitsnack?

För att vara ärliga vet vi inte riktigt hur omikron påverkar kroppen. Meningslöst att spekulera kring det. Men att ha fullt blås med smittspridningen känns inte jättebegåvat.
Citera
2022-01-13, 14:26
Medlem
Beaver14s avatar
Socialstyrelsen målar upp en dysterbild av läget inom vården. Samtidigt, 10 av Sveriges 21 regioner befinner sig i normalläge. Den enda region som är i förstärkningsläge (nivå 2) är Gävleborg och det är de pga stor sjukfrånvaro, alltså pga våra karantänsregler, och inte pga många sjuka patienter.

https://www.regiongavleborg.se/nyheter/region-gavleborg-i-stabslage/

edit: fel, gävleborg var vist bara i Stabsläge (nivå 1). Vet ej vilken region som är i förstärkningsläge.
Citera
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
För att vara ärliga vet vi inte riktigt hur omikron påverkar kroppen. Meningslöst att spekulera kring det. Men att ha fullt blås med smittspridningen känns inte jättebegåvat.

Det går ju inte stoppa, så varför dra ut på det längre än nödvändigt?
Så länge vården funkar skapligt är jag nöjd
Citera
Medlem
Citat:
Källa på ditt skitsnack?

Från kontakter direkt vid fronten. Det är väl inget kontroversiellt att covid ibland fullständigt bränner ut folks lungor så att de ibland rent av behöver lungtransplantation? Har du googlat på covidröntgenbilder? Prova att bildgoogla severe covid xray till exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in