2022-01-11, 17:18
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Nej du länkade inte bara till SVT. Du skrev:

Därför frågar jag såkalrt specifikt dig. Det är ju du som hört det. Tyvärr visste du inte vad det du hade hört egentligen betydde men istället för följdfråga så du kanske kunde förså så valde du att dra slutsatser på informationen här.

Men iom att du ljuger om vad du "bara" gjort så lägger jag in en liten passande text här igen:

Skulle vi kunna runda av med att bara konstatera att det bästa för denna tråden vore om du höll dina lögner och fantasier för dig själv?

Du vet ju inte vad det du påstod betydde så känner inte att vi har något grundlag att disktuera på, vad känner du själv? Kanske ett till påhitt från din sida kan lösa saken?

Jag ljuger inte. Det är många som läggs in akut för covid19 i Stockholm. Länkade även en artikel från SVT att det tycks gälla även barn. Grundlagar får du nog diskutera i någon annan tråd.
Citera
2022-01-11, 17:19
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Var kvar längre än 12 timmar..

Vad trodde du? Att dom dog?

Det får vi hoppas att de inte gjort. Kanske intagna på avdelningen och då kan det ju vara rätt svåra symtom tänker jag.
Citera
2022-01-11, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag ljuger inte. Det är många som läggs in akut för covid19 i Stockholm. Länkade även en artikel från SVT att det tycks gälla även barn. Grundlagar får du nog diskutera i någon annan tråd.
Har du källa på att dessa barn läggs in pga av covid och inte för andra saker men med postivt coronatest, annars, vad vill du ha sagt? Du visste inte att ett barn kunde hamna på sjukhuset med benbrott? Kanske vi ska stänga ned barnens möjlighet att gå ute på vintern då det är halt och ökar risken för benbrott?

Du ljuger konstant hela tiden men försök intala dig nånting annat, kan tänka mig att det underlättar.
Citera
2022-01-11, 17:23
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Hur ska man räkna då?
Per capita. Kolla här:

https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2021-04-14..latest&region=Europe&facet=none&uniformYAxis=0 &pickerSort=asc&pickerMetric=location&hideControls =true&Metric=People+fully+vaccinated&Interval=New+ per+day&Relative+to+Population=true&Color+by+test+ positivity=true&country=SWE~USA~DNK~BGR

Vad använder du för källa?
Citera
2022-01-11, 17:23
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Har du källa på att dessa barn läggs in pga av covid och inte för andra saker men med postivt coronatest, annars, vad vill du ha sagt? Du visste inte att ett barn kunde hamna på sjukhuset med benbrott? Kanske vi ska stänga ned barnens möjlighet att gå ute på vintern då det är halt och ökar risken för benbrott?

Du ljuger konstant hela tiden men försök intala dig nånting annat, kan tänka mig att det underlättar.

Vad har jag ljugit om menar du? Jag har skrivit att barn med covid19 läggs in på sjukhus och länkade en artikel från SVT. Det är allt jag gjort.
Citera
2022-01-11, 17:24
Medlem
Efraths avatar
Citat:
Det här känns fan inte bra alls. Massor av småbarn läggs in på sjukhusen för Covid19. Tror det är ny Omikron som gör det.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/manga-barn-soker-akut-for-covid-19

Har hört från Stockholm att trenden är samma. Överlag är många som läggs in på akuten smittade av Covid19 just nu. Läget bedöms som pressat.
För COVID eller mer COVID? Hur många av dom var ej i riskgrupper för COVID? Det är mig vederligen en omöjlighet att COVID skulle drabba barn rent generellt speciellt hårt såvida det inte är ett helt annat virus orelaterat till COVID

Vad jag kan se i artikeln så är det inget som säger att barnen är inne på grund av covid, bara att dom är infekterade av covid också
Senast redigerad av Efrath 2022-01-11 kl. 17:27.
Citera
2022-01-11, 17:24
Medlem
Triremers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Men du verkar ju ha infektion i hela kroppen! Det kan vara livsfarligt. Jag är verkligen inte läkare men undrar om du inte borde söka akut där det finns resurser. Kanske på ett lasaretts akut? Ge dig inte innan du får hjälp.

Så farligt var det inte. Sköljde munnen med Corsodyl, använde tandtråd osv så var det löst på ett dygn. Ögonen var det värre med och jag fick antibiotika. Jag ser dock suddigare än vanligt och en hinna på ögat var helt skrovlig en kväll. Tårna är inte röda längre och "finnen" tömdes och försvann något dygn senare.

Jävligt obehagligt dock. Framförallt att vakna med ögon som klibbat ihop pga var.
Citera
2022-01-11, 17:27
Medlem
Citat:
Vad har jag ljugit om menar du? Jag har skrivit att barn med covid19 läggs in på sjukhus och länkade en artikel från SVT. Det är allt jag gjort.
Dina lögner hade jag enskilt kunna ta i PM om jag hade orkat bry mig.

Men då var vi klara alltså. Du har konstaterat att barn hamnar på sjukhus, längre än så kom vi inte då du inte visste innebörden av det du presenterade. Kul att du kunde lära dig något nytt men tror för de flesta andra var detta redan befintlig kunskap.
Senast redigerad av smultronkungen2 2022-01-11 kl. 17:30.
Citera
2022-01-11, 17:28
Medlem
Citat:
Det får vi hoppas att de inte gjort. Kanske intagna på avdelningen och då kan det ju vara rätt svåra symtom tänker jag.

Nio barn med influensa inlagda på IVA säsongen 21/22 hittills. Åtta barn med covid sedan 1 november.
Citera
2022-01-11, 17:29
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efrath
För COVID eller mer COVID? Hur många av dom var ej i riskgrupper för COVID? Det är mig vederligen en omöjlighet att COVID skulle drabba barn rent generellt speciellt hårt såvida det inte är ett helt annat virus orelaterat till COVID

Vad jag kan se i artikeln så är det inget som säger att barnen är inne på grund av covid, bara att dom är infekterade av covid också

Teoretiskt sätt skulle det kunna vara så. Jag vet inte. Läste att många barn i USA läggs in pga covid nu. Vet inte om Omikron drabbar barn värre på något vis.
Citera
2022-01-11, 17:30
Medlem
jymdjakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Barnen programmeras till lydiga, underlåtna och välartade vuxna tidigt i skolorna. Finns ingen som går emot strömmen. Behövs inga hårda restriktioner, bara att någon vuxen/ledare säger till. Då följer alla vilket ger effekt.

Så fungerar väl välordnat folk i de flesta länder iofs. Är nog mer att de är smartare i snitt.

Så länge man har lite kritiskt tänkande kvar så.
Citera
2022-01-11, 17:30
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Dina lögner hade jag enskilt kunna ta i PM om jag hade orkat bry mig.

Fanns dock en fråga kopplat till ämnet som du "Missade" så petar in den här igen:

Har du källa på att dessa barn läggs in pga av covid och inte för andra saker men med postivt coronatest, annars, vad vill du ha sagt?

Har du någon källa till att det INTE är så? Jag har bara länkat till artikeln från SVT. Sitter inte på någon bakgrundsdata. Gör du det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in