2022-01-08, 14:51
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Tänk att det var så svårt att få något ur Thomas Andersson, men han ville väl bara prata fotboll:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Thomas_Andersson_(fotbollsspelare)

---

Kjell Andersson passade bättre i studion, men var lite torr även där. Han blev chef över TV-sporten senare.

Autospell. Du vet vad jag menar viktigpetter
Citera
2022-01-08, 19:51
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin
Jag tycker att Olsson / Öberg på Expressen sköter sig bra. Hygglig koll och trevlig och aktiv ton.
Jag upplevde Öberg som opåläst - men jag antar att enstaka sändning inte motiverar att man läser sig in på fakta. Men Olsson var klart över förväntan
Citera
2022-01-08, 23:53
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Jag upplevde Öberg som opåläst - men jag antar att enstaka sändning inte motiverar att man läser sig in på fakta. Men Olsson var klart över förväntan
Jag kollade på sändningen nyss och håller med om att Olsson var betydligt bättre vanligt. Nästan så man funderar på om han läst min sågning av honom där jag igenom en del punkter han kunde förbättra.
Citera
2022-01-09, 09:39
Medlem
bcdefgs avatar
En fundering - visst är det Rickard Olsson som kommenterar nu som kommenterat en del orientering med Mats Troeng? Hur kommer det sig att det inte finns någon fd skidåkare som når samma nivå som expert som Troeng? Eller är det Troeng som är unikt bra?
Jag inbillar mig i alla fall att Rickard blivit bättre av att kommentera med Troeng.
Citera
2022-01-11, 15:54
Medlem
katws avatar
SVT måste väl slagit någon form av rekord i repriser av sin "Sportens årskrönika". Den har sänts inte mindre än 13 (!) gånger i linjär-tv:

https://smdb.kb.se/catalog/search?q=sportens+%C3%A5rskr%C3%B6nika+typ%3Atv&so rt=NEWEST
Citera
2022-01-11, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
SVT måste väl slagit någon form av rekord i repriser av sin "Sportens årskrönika". Den har sänts inte mindre än 13 (!) gånger i linjär-tv:

https://smdb.kb.se/catalog/search?q=sportens+%C3%A5rskr%C3%B6nika+typ%3Atv&so rt=NEWEST
Jag får bara 11 träffar på den senaste i en mer definierad sökning på SMDB, men då räknas inte SVT24 in, om den nu sänts där.

https://smdb.kb.se/catalog/search?q=datum%3A20211201-20220130+titel%3A%22sportens+%C3%A5rskr%C3%B6nika% 22+typ%3Atv&sort=NEWEST

I en TV-tablå fick jag 12 träffar, men då vet jag inte om pågående sändning som sker just nu ingick, så 13 stämmer säkert. Däremot noterar jag att den bara sänds i SVT1, inte SVT2.

SVT, världens bästa sportkanal enligt kulturmarxistiska klubben för inbördes vänsterbeundran. Ska bli intressant att se om dom är så bäst så dom sänder hela åk1 ikväll på SVTPlay. Lyckligtvis sänds hela kvällens tävling även på YleArenan och EurosportPlayer, så stora prisceremonin kommer man få se även när SVT brutit sändningen. Det var ju svenskt sist på den pallen.
Citera
2022-01-11, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Jag får bara 11 träffar på den senaste i en mer definierad sökning på SMDB, men då räknas inte SVT24 in, om den nu sänts där.

https://smdb.kb.se/catalog/search?q=datum%3A20211201-20220130+titel%3A%22sportens+%C3%A5rskr%C3%B6nika% 22+typ%3Atv&sort=NEWEST

I en TV-tablå fick jag 12 träffar, men då vet jag inte om pågående sändning som sker just nu ingick, så 13 stämmer säkert. Däremot noterar jag att den bara sänds i SVT1, inte SVT2.

SVT, världens bästa sportkanal enligt kulturmarxistiska klubben för inbördes vänsterbeundran. Ska bli intressant att se om dom är så bäst så dom sänder hela åk1 ikväll på SVTPlay. Lyckligtvis sänds hela kvällens tävling även på YleArenan och EurosportPlayer, så stora prisceremonin kommer man få se även när SVT brutit sändningen. Det var ju svenskt sist på den pallen.

Ja,nu blir jag ju förbannad igen!
Är det SVT som har rättigheterna till kvällens tävling,men pissar bort dem?
Varför i hela helvete sänder de inte slalomen från den huvudsakliga plattform som de får konfiskerade medel till?
Public Service är förbannat överskattat bland pöbeln i Sverige.
Citera
2022-01-11, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Ja,nu blir jag ju förbannad igen!
Är det SVT som har rättigheterna till kvällens tävling,men pissar bort dem?
Varför i hela helvete sänder de inte slalomen från den huvudsakliga plattform som de får konfiskerade medel till?
Public Service är förbannat överskattat bland pöbeln i Sverige.
Fattade inte vad du menade först, men såg nu att inget av åken sänds i någon linjär SVT-kanal, trots svenska segerkandidater. Dom vänstervridna sporthatarna på SVT slår till igen. Fyra kanaler att sända i har dom, men inget slalom. Yle, NRK och Eurosport linjärsänder, Eurosport även snowboarden.

Edit: Noterar även att SVTPlay sänkt upplösningen på sina live-streams, dom började med 1080p50 i ca 6.8Mb/s förra vintern till hockey-VM var det väl om jag minns rätt, nu har dom tydligen sänkt igen till 720p50 och drygt 4.9Mb/s. YleArenan har fortfarande finfina 1080p50 i 6.9Mb/s. Härliga Mumintroll får man på köpet.
Senast redigerad av pumahunter 2022-01-11 kl. 18:05.
Citera
2022-01-11, 18:48
Medlem
Alkibiadess avatar
Discoverys kommentatorer och experter i OS enligt en artikel ikväll:

Citera
2022-01-11, 18:56
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Många supertalanger som är med i OS med andra ord.
Citera
2022-01-11, 19:01
Medlem
Är det "den" Hans Fahlén?

Ser att man går hårt för den numera helt ointressanta hockeyturneringen.
Citera
2022-01-11, 19:11
Medlem
Robin Fomin..är han något att hänga i den numera utkastade julgranen?
Kan inte dra mig till minnes honom alls.
Blarrar han bort Skridskon så kommer jag att bli vansinnig..ånyo.
Vi vill ha fullt fokus..varvtider och scheman MÅSTE sitta..inget jävla Cafe Sundsvall snack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in