2022-01-10, 22:55
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disputator
Eller så är de vaccinerade, tiden stämmer rätt väl med när vaccinering av allmänheten startade.

Men jag ska inte anta någonting då data saknas, men att det är på väg åt fel håll är allvarligt. Vi pratar om nästan 1 000 barn fler än normalt som fötts med komplikationer under Q4 2021.

Jag vill man tro det är vaccinen så får man ju göra det.

https://www.svd.se/alla-fodande-pa-forlossningen-har-covid

Citat:
"Nästan ingen av de som hade insjuknat i covid19 var vaccinerade."

Låst artikel men det går att utläsa, vad nästan ingen nu betyder?
Citera
2022-01-10, 22:56
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Ja, då har man ju bantat i onödan. Bättre att stänga sådana verksamheter där smittan sprids. Som skolan exempelvis. Där sprids betydande smitta. Nästan ingen äe heller vaccinerad.

Jag är ärligt talat trött på skiten. Låt det skölja över oss. Vi som vill vaccinera oss har gjort det, de som inte vill får ta sina chanser. Bring it on säger jag.
Citera
2022-01-10, 22:58
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Dom har haft 2 år på sig att komma i form så dom inte belastar vården.
Garanterat bara bra biverkningar också.

Ja och de som inte vill vaccinera sig har haft ett år på sig. Släpp skiten fri säger jag, orkar inte bry mig längre.
Citera
2022-01-10, 22:59
Medlem
Hela världens coronavirus får tydligen plats i en läskburk! https://www.bbc.com/future/article/20210210-why-the-entire-coronavirus-would-fit-in-a-can-of-coca-cola

Lite skeptisk till uträkningen men ganska intressant..
Citera
2022-01-10, 22:59
Medlem
SNÄLLA. KAN NÅGON HJÄLPA MIG ATT HITTA FAKTA PÅ ATT VACCINERADE LÖPER MINDRE RISK ATT BLI ALLVARLIGT SJUKA?

Jag har hittills inte kunnat hitta medicinska undersökningar eller säkerställd statistik som visar detta!

Kom nu inte med IVA statistik, att Aftonbladet skriver så, att Socialstyrelsen meddelat detta. IVAs statistik har nämligen för många felkällor.

Det lustiga är också att den kvinnliga kvartetten alltid kommer med påståenden som ”det är nu utom all rimlig tvivel” osv men kan inte hänvisa till medicinska godkända studier. Vart är FAKTAN?
Citera
2022-01-10, 23:01
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Jag glömde dom ska ha ett pass på vikten och idealvikten så att dom inte smiter in någonstans.

Behövs inget pass, bara att ställa fram en våg.
Citera
2022-01-10, 23:02
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrightFuture
SNÄLLA. KAN NÅGON HJÄLPA MIG ATT HITTA FAKTA PÅ ATT VACCINERADE LÖPER MINDRE RISK ATT BLI ALLVARLIGT SJUKA?

Jag har hittills inte kunnat hitta medicinska undersökningar eller säkerställd statistik som visar detta!

Kom nu inte med IVA statistik, att Aftonbladet skriver så, att Socialstyrelsen meddelat detta. IVAs statistik har nämligen för många felkällor.

Det lustiga är också att den kvinnliga kvartetten alltid kommer med påståenden som ”det är nu utom all rimlig tvivel” osv men kan inte hänvisa till medicinska godkända studier. Vart är FAKTAN?

Faktan är hur det ser ut på hela världens sjukhus samt hur dödstalen ser ut i jämförbara länder.

Tror inte någon kommer forska på något som redan finns exakta siffror på.

Typ, väldigt få forskar på om jorden är platt..
Citera
2022-01-10, 23:04
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Att munskydd hjälper?

Mot?

Du menar att kineserna är ett friskare folk än svenskarna?
Citera
2022-01-10, 23:05
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Hela världens coronavirus får tydligen plats i en läskburk! https://www.bbc.com/future/article/20210210-why-the-entire-coronavirus-would-fit-in-a-can-of-coca-cola

Lite skeptisk till uträkningen men ganska intressant..

Det stämmer nog bra det. Förra hösten var det en halv colaburk.
Citera
2022-01-10, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Faktan är hur det ser ut på hela världens sjukhus samt hur dödstalen ser ut i jämförbara länder.

Tror inte någon kommer forska på något som redan finns exakta siffror på.

Typ, väldigt få forskar på om jorden är platt..

Så du är igång igen mr. Enstöring. Ännu ett icke-svar på en seriöst ställd fråga. Visa de säkerställda exakta siffrorna då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring

Tror ingon kommer forska på något som redan finns exakta siffror på.
Du säger att det finns exakta siffror OK exakt hur många ovaccinerbara i Sverige ligger inne för corona nu? Hur många ligger inne som vaccinerats en gång?
Citera
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disputator
Antalet förlossningar med större komplikationer ökar lavinartat i Sverige, vissa förlossningskliniker sticker ut ordentligt. Finns någon annan orsak än Covid-19 eller vaccinering?

(Trendkurvan i bildlänken visar förlossningar UTAN större komplikationer, dvs. lägre tal = fler förlossningar med komplikationer)
https://ibb.co/vsfvQ7N
Det ser ut att korrelera väldigt mycket med den ökade smittspridningen senaste veckan. Även Omicron är mildare för de flesta kanske gravida drabbas i högre utsträckning, vilket ställer till det när vi har en nivå av smittspridning vi inte sett tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in