Citat:
Ursprungligen postat av
Harrywinston
Håller till viss del med. Samma sak med levertransplantation. Du får ingen ny lever om du fortsätter att dricka. Och jag ser inte er antivaxare demonstrera över det.
Men att sluta dricka och att sluta röka är rätt svårt. Väldigt svårt jämfört med ett fem minuters nålstick i armen.
Och här har vi ju ändå tydliga exempel på att det faktiskt går att ställa krav för att man ska få vård. Och det är ju i all välmening. Att ställa krav är rent av att bry sig om.
Så jag förstår inte vad politiker och beslutsfattare väntar på. De borde sätta ner foten: ”Den 1 februari får inte längre du som är ovaccinerad mot covid sjukvård om du smittas.”.
Det vore något det. Dags att sluta dalta med dessa dagisbarn och foliehattar. På 60-talet låste man in denna typ på dårhus. Men nu för tiden är det istället den tysta majoriteten som får vika ner sig och lida pga dessa imbeciller och deras konspirationsteorier.
Jag tror att du underskattar situationen.
Det var svårt att sluta röka, men det här är svårt på ett annat sätt. Det är inte sprutan som är problemet (jag tog den första) utan att sprutan snabbt paketerades tillsammans med hot och tvång och något jag upplever som en attack mot mig som medborgare och en urholkning av mina rättigheter som jag redan från början insåg kan permanentas. Att fullfölja vaccinationen i det här läget skulle legitimera statens breddning av vad som är acceptabelt i en demokrati. Staten har alltså gjort det ideologiskt omöjligt för mig att fullfölja vaccinationen, med mindre än att jag sviker mig själv genom att frivilligt ge upp mina rättigheter och legitimera deras kollektivistiska försök till medborgarstyrning.
Jag är ingen tokstolle som skulle "dö på den här kullen", men det är tydligt att det lönar sig att sätta sig på tvären eftersom det driver den här antidemokratiska strömningen att bekänna färg och ta till allt mer extrema metoder. Det är strategiskt bra, eftersom det gör att hela det här idéprogrammet kommer hamna på historiens skampåle, där det hör hemma.