2022-01-10, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Visa att åtminstonne någon blivit sjuk av att bära munskydd.
Suck! Varför tror du man hela tiden uppmanas att inte röra munskydden med händerna och uppmanas att byta ut dom så fort de blir blöta?
Jo för annars gror och sprids bakterier svampar och alla möjliga parasiter på skydden och av de kan man bli ordentligt sjuk bl.a i lunginflammation och även få munhålesjukdomar! Jag säger inte att alla blir sjuka men tillräckligt många för att FHM inte vill tvinga på oss dessa munblöjor! Viljet faktiskt är ett passande namn eftersom vi ,ofta har mer bakterier i munnen än i röven ..
Citera
2022-01-10, 21:03
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Förfärligt. Samma sak med lite äldre personer som får cancer. Man satsar ibland de nya riktigt bra preparaten på yngre personer. Har även en anhörig som inte fick allergivaccinering på grund av åldern, hon hade fyllt 45 år och där gick gränsen.

Ja någonstans får man dra gränsen, även om det kan vara känslomässigt jobbigt. I princip kan man väl iofs betala själv, men det är nog få som klarar det som var i exemplet.
Citera
2022-01-10, 21:04
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Som jag ser det skulle detta kanske lösa hela problemet med Covid egentligen. Det är ju de ovaccinerade som tar upp de allra mesta sjukvårdsresurserna nu. Om man slapp vårda dem så skulle det nog inte bli några större problem i vården.

Dessutom skulle nog en hel del antivaxare krypa till korset om de visste att de får lita till sitt maskmedel om de blir sjuka. Att tålamodet är slut med deras barnsligheter.

Jag tror att de flesta inom covidvården hade välkomnat min idé. Antivaxarna spottar ju i princip vårdpersonalen i ansiktet som det är nu. Så de förtjänar ingen hjälp därifrån. Men de borde få ett par veckors förvarning.
Jag tycker feta personer inte ska ha någon vård för alla sjukdomar dom drar på sig. Dom kostar vården multum. Dom bör inte heller få intensivvård vid lunginflammation då det är fetton som hamnar där oavsett vad lunginflammationen orsakas av.
Vi borde införa offentlig invägning på fredagar dom som inte klarar vikten borde få stå i skamvrån och få löpa straffrundor påhurrade av allmänheten. Det skulle je sjukvårdspersonalen mindre att göra.
Citera
2022-01-10, 21:06
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Du blir bara pinsammare och pinsammare. Jag har inte påstått att munskydden ör farliga i sig utan det beror ju på hur de används och hur ofta de byts ut. Ser man hur folk på stan anvönder dom så inser man att folk generellt inte kan vare sig använda dom rätt eller byter ut dom regelbundet..
Sköter man onte skydden så är det bättre att inte använda dom alls, dessutom tror många att man inte kan bli smittad med munskydd på vilket är i nivå med ditt blaj.
Med tanke på att även vilda djur kan smittas blir det ju dessutom problem när munskydden slängs i naturen. Snart kommer stans alla fåglar, möss, katter, rävar och råttor ha covid. Har sett bilder av de som rensar stränder från munskydd. Ingen vacker syn direkt. Man ser dem ligga lite här och var.
Senast redigerad av outoftheblue 2022-01-10 kl. 21:19.
Citera
2022-01-10, 21:11
Medlem
Problemet med detta virus är att vi vet för lite om det.
Vi vet inte varifrån det kommer, hur det har uppstått.
Vi vet att det till mer än 90% liknar SARS viruset. Det är ett väldigt otäckt virus så åtgärderna som vissa länder tar mot det nya Corona viruset hänger samman med vad man vet om SARS. Det gamla SARS viruset gav upphov till cancer och förstörda lungor.

Sveriges restriktioner är alldeles för sena och timida för att dom gör egendomligt nog ingenting åt smittspridningen. Dom skulle ha satts in för 3 veckor sedan.
Citera
2022-01-10, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Trot inte du känner en enda som jobbar med coronavård.

Jodå. Har kontakter överallt i samhället. Du skulle bara veta. Men vi får lämna det därhän.
Citera
2022-01-10, 21:18
Medlem
outoftheblues avatar
Vissa vanliga förkylningar kan ge upphov till T-celler som skyddar mot covid19, så man behöver kanske inte ens få covid för att få naturlig immunitet mot covid.

Det har varit uppe tidigare, men nu finns tydligen en studie som bekräftar detta.
"We found that high levels of pre-existing T cells, created by the body when infected with other human coronaviruses like the common cold, can protect against COVID-19 infection," study author Dr Rhia Kundu said.
https://www.reuters.com/business/healthcare-pharmaceuticals/t-cells-common-colds-can-provide-protection-against-covid-19-study-2022-01-10/
Citera
2022-01-10, 21:21
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Vissa vanliga förkylningar kan ge upphov till T-celler som skyddar mot covid19, så man behöver kanske inte ens få covid för att få naturlig immunitet mot covid.

Det har varit uppe tidigare, men nu finns tydligen en studie som bekräftar detta.
"We found that high levels of pre-existing T cells, created by the body when infected with other human coronaviruses like the common cold, can protect against COVID-19 infection," study author Dr Rhia Kundu said.
https://www.reuters.com/business/healthcare-pharmaceuticals/t-cells-common-colds-can-provide-protection-against-covid-19-study-2022-01-10/

Intressant! Kan förklara varför Norden klarar sig bättre än södra Europa. Vi har ju normalt förkylningar hela vintern
Citera
2022-01-10, 21:22
Medlem
Antalet förlossningar med större komplikationer ökar lavinartat i Sverige, vissa förlossningskliniker sticker ut ordentligt. Finns någon annan orsak än Covid-19 eller vaccinering?

(Trendkurvan i bildlänken visar förlossningar UTAN större komplikationer, dvs. lägre tal = fler förlossningar med komplikationer)
https://ibb.co/vsfvQ7N
Citera
2022-01-10, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Håller till viss del med. Samma sak med levertransplantation. Du får ingen ny lever om du fortsätter att dricka. Och jag ser inte er antivaxare demonstrera över det.

Men att sluta dricka och att sluta röka är rätt svårt. Väldigt svårt jämfört med ett fem minuters nålstick i armen.

Och här har vi ju ändå tydliga exempel på att det faktiskt går att ställa krav för att man ska få vård. Och det är ju i all välmening. Att ställa krav är rent av att bry sig om.

Så jag förstår inte vad politiker och beslutsfattare väntar på. De borde sätta ner foten: ”Den 1 februari får inte längre du som är ovaccinerad mot covid sjukvård om du smittas.”.

Det vore något det. Dags att sluta dalta med dessa dagisbarn och foliehattar. På 60-talet låste man in denna typ på dårhus. Men nu för tiden är det istället den tysta majoriteten som får vika ner sig och lida pga dessa imbeciller och deras konspirationsteorier.
Jag tror att du underskattar situationen.

Det var svårt att sluta röka, men det här är svårt på ett annat sätt. Det är inte sprutan som är problemet (jag tog den första) utan att sprutan snabbt paketerades tillsammans med hot och tvång och något jag upplever som en attack mot mig som medborgare och en urholkning av mina rättigheter som jag redan från början insåg kan permanentas. Att fullfölja vaccinationen i det här läget skulle legitimera statens breddning av vad som är acceptabelt i en demokrati. Staten har alltså gjort det ideologiskt omöjligt för mig att fullfölja vaccinationen, med mindre än att jag sviker mig själv genom att frivilligt ge upp mina rättigheter och legitimera deras kollektivistiska försök till medborgarstyrning.

Jag är ingen tokstolle som skulle "dö på den här kullen", men det är tydligt att det lönar sig att sätta sig på tvären eftersom det driver den här antidemokratiska strömningen att bekänna färg och ta till allt mer extrema metoder. Det är strategiskt bra, eftersom det gör att hela det här idéprogrammet kommer hamna på historiens skampåle, där det hör hemma.
Citera
2022-01-10, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Problemet med detta virus är att vi vet för lite om det.
Vi vet inte varifrån det kommer, hur det har uppstått.
Vi vet att det till mer än 90% liknar SARS viruset. Det är ett väldigt otäckt virus så åtgärderna som vissa länder tar mot det nya Corona viruset hänger samman med vad man vet om SARS. Det gamla SARS viruset gav upphov till cancer och förstörda lungor.

Sveriges restriktioner är alldeles för sena och timida för att dom gör egendomligt nog ingenting åt smittspridningen. Dom skulle ha satts in för 3 veckor sedan.

Satts in för 3 år sedan snarare.

Enligt wikipedia är viruset en china us joint venture invented black rock investor gain of function mutation.

Så nog vet vi var det kommer ifrån alltid.
Citera
2022-01-10, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Jag tror att du underskattar situationen.

Det var svårt att sluta röka, men det här är svårt på ett annat sätt. Det är inte sprutan som är problemet (jag tog den första) utan att sprutan snabbt paketerades tillsammans med hot och tvång och något jag upplever som en attack mot mig som medborgare och en urholkning av mina rättigheter som jag redan från början insåg kan permanentas. Att fullfölja vaccinationen i det här läget skulle legitimera statens breddning av vad som är acceptabelt i en demokrati. Staten har alltså gjort det ideologiskt omöjligt för mig att fullfölja vaccinationen, med mindre än att jag sviker mig själv genom att frivilligt ge upp mina rättigheter och legitimera deras kollektivistiska försök till medborgarstyrning.

Jag är ingen tokstolle som skulle "dö på den här kullen", men det är tydligt att det lönar sig att sätta sig på tvären eftersom det driver den här antidemokratiska strömningen att bekänna färg och ta till allt mer extrema metoder. Det är strategiskt bra, eftersom det gör att hela det här idéprogrammet kommer hamna på historiens skampåle, där det hör hemma.

På sätt och vis respekterar jag dig ändå. Normalt sätt avskyr jag makten, PK och dess anhang. Men just i denna fråga är jag tvungen att hålla med dem. Det är fullständigt ologiskt att inte ta vaccinet. Framför allt för alla över 40 års ålder eller så samt alla med ett BMI över 25.

Även jag är emot vaccintvång. Men det är skillnad på att tvångsinjicera folk och att ställa krav som gör det enklare för folk att själva besluta att ta vaccinet. Det är fortsatt inget tvång att ta vaccinet men då borde man kanske inte få äta på restaurang eller för den delen ta del av covidvård.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in