2022-01-10, 21:34
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disputator
Antalet förlossningar med större komplikationer ökar lavinartat i Sverige, vissa förlossningskliniker sticker ut ordentligt. Finns någon annan orsak än Covid-19 eller vaccinering?

(Trendkurvan i bildlänken visar förlossningar UTAN större komplikationer, dvs. lägre tal = fler förlossningar med komplikationer)
https://ibb.co/vsfvQ7N
Skellefteå, Gällivare och Sunderbyn (Luleå) är värst. Norrbotten och (norra) Västerbotten. Hur kommer det sig?
Citera
2022-01-10, 21:34
Medlem
Citat:
Antalet förlossningar med större komplikationer ökar lavinartat i Sverige, vissa förlossningskliniker sticker ut ordentligt. Finns någon annan orsak än Covid-19 eller vaccinering?

(Trendkurvan i bildlänken visar förlossningar UTAN större komplikationer, dvs. lägre tal = fler förlossningar med komplikationer)

För att all förslossningspersonal sagt upp sig pga dåliga arbetsvillkor?

Långa avstånd till klinkerna för att man lagt ner hälften?

Medeltida sjukvårdspolitik?

Vanstyre?

Finns många skäl antagligen.
Citera
2022-01-10, 21:36
Medlem
revodnebs avatar
Citat:

Många gravida kommer in med konstaterad covid19 och är så sjuka att kejsarsnitt blir akut. Så ja det blir lite mer komplikationer.
Citera
2022-01-10, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Varför får jag inte köra 200 km/h när jag - som jag skrev - är ensam på motorvägen?
Jag förstår om det är olämpligt och förbjudet när det finns andra "mottrafikanter" på vägen, men ensam, då borde det väl vara okej.

Corona/covid drabbar ju också andra på liknande vis som tex. drogmissbruk.
För att skydda nära och kära borde det vara tvång att vaccinera sig, eller hur!?
Du kan ju inte garantera att motorvägen är tom. Det kan komma plötsliga hinder, djur, någon som försöker korsa vägen. Du kan förstöra allmän egendom eller annans egendom. Det är aldrig helt säkert. Det måste vara inhägnat, även om det är privat mark, för att du ska få köra 200 km/h.

Lagstiftning för droger är som sagt en komplicerad fråga. Alkoholmissbruk och spelmissbruk är lagligt, även om du har barn. Jag ser inte att det krävs krav på vaccination för att skydda personer i samma hushåll. Det måste vara otroligt ovanligt att en person i riskgrupp ofrivilligt lever med en antivaxxer.
Citat:
Du bör nog skriva att just nu klassas varken pest, mjältbrand, HIV, eller rabies som samhällsfarliga sjukdomar.

Det är ju inte sjukdomens direkta farlighet som gör den samhällsfarlig utan själva smittspridningen och därmed dess påverkan på samhället.
Jag vet att du vet detta, men det du skrev kan missuppfattas.
Du har rätt, men när någon skriver att det är en samhällsfarlig sjukdom så insinuerar det ofta att sjukdomen skulle vara särskilt farlig och förtjänar att betraktas som en särskilt farlig sjukdom.
Citat:
Så en operaton som inte hjälper patienten är okej enligt dig.

Innebär det att du tycker vem som helst ska kunna få vilka läkemedel som helst också oavsett pris?
En gastric bypass kan ju hjälpa även om man har ett osunt förhållande till mat. Om det finns en möjlighet att en operation förbättrar en människas livskvalitet eller hälsa så tycker jag inte att personliga tillkortakommanden ska vara ett hinder för operation.
Citera
2022-01-10, 21:38
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Jag tror att du underskattar situationen.

Det var svårt att sluta röka, men det här är svårt på ett annat sätt. Det är inte sprutan som är problemet (jag tog den första) utan att sprutan snabbt paketerades tillsammans med hot och tvång och något jag upplever som en attack mot mig som medborgare och en urholkning av mina rättigheter som jag redan från början insåg kan permanentas. Att fullfölja vaccinationen i det här läget skulle legitimera statens breddning av vad som är acceptabelt i en demokrati. Staten har alltså gjort det ideologiskt omöjligt för mig att fullfölja vaccinationen, med mindre än att jag sviker mig själv genom att frivilligt ge upp mina rättigheter och legitimera deras kollektivistiska försök till medborgarstyrning.

Jag är ingen tokstolle som skulle "dö på den här kullen", men det är tydligt att det lönar sig att sätta sig på tvären eftersom det driver den här antidemokratiska strömningen att bekänna färg och ta till allt mer extrema metoder. Det är strategiskt bra, eftersom det gör att hela det här idéprogrammet kommer hamna på historiens skampåle, där det hör hemma.

Det är lite som att avsluta en 10 dagars antibiotikakur på dag 4 för att du mår bättre. Tokstolle, jodå!
Citera
2022-01-10, 21:39
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Många gravida kommer in med konstaterad covid19 och är så sjuka att kejsarsnitt blir akut. Så ja det blir lite mer komplikationer.
Fast Norrbotten och norra Västerbotten är värst, och jag får inte intrycket att smittan är värre utbredd där än på andra ställen.
Citera
2022-01-10, 21:41
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är lite som att avsluta en 10 dagars antibiotikakur på dag 4 för att du mår bättre. Tokstolle, jodå!
Skulle det vara ett ideologiskt skäl? Tror du missade poängen. Varför ställa upp på rådande galenskap?
Citera
2022-01-10, 21:41
Medlem
IKEA-anställda i Storbrittannien som är ovaccinerade får sämre sjukersättning/sämre villkor än vaccinerade.

https://www.vk.se/2022-01-10/samre-villkor-for-ovaccinerade-ikea-medarbetare
Citera
2022-01-10, 21:43
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Fast Norrbotten och norra Västerbotten är värst, och jag får inte intrycket att smittan är värre utbredd där än på andra ställen.

Kan inte svara specifikt för de regionerna.
Citera
2022-01-10, 21:44
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Skulle det vara ett ideologiskt skäl? Tror du missade poängen. Varför ställa upp på rådande galenskap?

Det blir ju lite idiotiskt om ideologin tar dig med i graven. Martyr visst, men vad fick du ut av det?
Citera
2022-01-10, 21:44
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Varför får jag inte köra 200 km/h när jag - som jag skrev - är ensam på motorvägen?
Jag förstår om det är olämpligt och förbjudet när det finns andra "mottrafikanter" på vägen, men ensam, då borde det väl vara okej.

Corona/covid drabbar ju också andra på liknande vis som tex. drogmissbruk.
För att skydda nära och kära borde det vara tvång att vaccinera sig, eller hur!?
I 200 km/h är du en konstant fara. En vaccinerad eller ovaccinerad smittar bara några dagar per år, oavsett vaccinationsstatus. För du har väl inte missat att vaccinerade smittar de med? Det normala är ju att folk inte smittar, eftersom det faktiskt är en luftvägsinfektion som i allmänhet går över snabbt.
Citera
2022-01-10, 21:46
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Nej dom kan sättas på banthotell. dom ska inte ha rätt till att gå i affärer för då handlar dom fel mat. Dom får endast använda cykel tar för mycket plats på bussen och flyget. Dom ska inte heller få gå på restaurang då äter dom fel. Inte gå på fotboll och dyligt dom kan trilla och döda någon. När dom väger rätt har dom tillgång till sjukvård, buss, affärer och fotboll.

Finns det ett enkelt vaccin med 2 sprutor som de kan få som fixar fettoproblematiken i ett nafs? Skulle inte tro det va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in